Vraag

Vragen over depressie en seksualiteit

  • 5 January 2021
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

Badge

ik voel me behoorlijk raar als ik zie dat mensen van mijn leeftijd zelfmoord plegen of al s*xuele dingen doen like wtf

als je depressie hebt praat er met iemand over, je bent niet de enige die pijn heeft, samen helpen we elkaar

en voor de mensen die s*x willen hebben op hun 13de. Moeten jullie niet aan school denken ofzo?


6 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hee ik snap dat je het misschien raar vind maar sommige andere kinderen hebben een moeilijker leven en vaak ook ruzie met ouders waardoor je geen ander uitweg ziet. en als je bijvoorbeeld al heel vroeg ongesteld bent ga je eerder aan de s*x hoeft niet maar kan wel en als tieners er echt klaar voor zijn moeten ze het doen op de leeftijd dat zij het willen

Hey,

Wat is het verband tussen de titel van je topic en de inhoud van je topic? Dat begrijp ik niet helemaal.

Wil je graag tips omdat je last hebt van slaaptekort en hoofdpijn volgens je titel + tags of ging het meer om de inhoud van je topic over bepaalde dingen die je niet begrijpt?

Groetjes,
Simply Me

Hoi,

ik snap heus wel dat je je dit kan afvragen, maar besef wel dat depressie geen keuze is. Sommige hebben al last van een depressie op hun 7de. 
Tis ook niet zo makkelijk om er even met iemand over te praten. Je hebt het gevoel dat je er alleen voor staat en je kunt niemand vertrouwen. En besides als je een plan hebt in zelfmoord te plegen omdat je hier niet meer wilt zijn waarom zou je dan hulp zoeken.

 

zo zie je maar veel mensen gaan hier de mist in. Herken de kleine symptomen en praat met iemand als je denkt dat er iets niet goed gaat bij die persoon. 
 

Reputatie 7
Badge +19

Hmmmm….🤔 bijzonder topic dit.

Badge

Sommige mensen zijn er op hun 13e nou eenmaal klaar voor. En over depressie: het is echt heel lastig om erover te praten, moet je niet onderschatten

 

mensen die s*ex willen hebben op hun 13e ik ben het hier ook geen groot voorstander van maar ik vind dat dat niet aan ons is om te bepalen. als zij vinden dat ze er klaar voor zijn moeten ze het vooral doen vind ik. misschien hebben ze er later spijt van of kijken ze er beschaamd op terug maar dat hoort bij het leven. 

 

als je depressie hebt praat er met iemand over, je bent niet de enige die pijn heeft, samen helpen we elkaar

 

om te beginnen hebben depressie en zelfmoord hebben niks met leeftijd te maken je kunt op je 13e net zo goed depressief zijn als op je 50ste. 

over deze quote: 

1 '’als je depressie hebt praat er met iemand over veel'’ mensen die depressief zijn doen dit ook en ik ben het met je eens dat praten, hoe moeilijk ook een stap in de goede richting is voor mensen die worstelen met een depressie. maar dit is niet per se de oplossing. Praten met mensen wil zeker niet zeggen dat dan je depressie ineens over gaat of dat het meteen beter word. Maar het is altijd goed om dit te doen
2'’ je bent niet de enige die pijn heeft'’  dit klopt natuurlijk MAAR een depressie kan zeker niet vergeleken worden met '’pijn hebben'’ het is veel veel meer dan alleen dat. je moet het zeker niet onderschatten want het staat niet in verhouding met pijn hebben zoals iedereen pijn heeft. om het te omschrijven: een depressie is je ZO slecht voelen dat je soms niet meer wilt leven en nergens zin in hebt, en helemaal emotioneel afgestompt bent, je verlies sociale contacten , je verlies al het zelfvertrouwen en zelfrespect wat je nog over had, het is echt niet alleen je slecht voelen het is het complete vertrouwen verloren hebben dat je je ooit nog gelukkig gaat voelen.  het leven compleet op hebben gegeven. dat is niet zomaar pijn….

3 '’samen helpen we elkaar'’ helemaal mee eens probeer zo veel mogelijk mensen om je heen te helpen :)

 

4 het is goed dat je deze meningen deelt op dit forum. Maar ik zou oppassen met het uiten van deze meningen (vooral die over depressies en zelfmoord) in het openbaar. Mensen kunnen hier oprecht door gekwetst worden. Maar het is helemaal niet slecht dat je hier mee bezig bent.

Reageer