Vragen lijst :acceptatie en waarderen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn first vragen lijst. Het thema is acceptatie en waardering


Geslacht?
jongen/meisje

Valt op?
meisjes/jongens/beide

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)

huidskleur?
donker/blank

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods

Hier geboren?
ja/nee


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?


ben je er tegen?



Ooit iemand gediscrimineerd?



Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme



Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!


xoxo
bedankt voor het invullen ,ik ga hem hieronder ook later doen 😉

31 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Geslacht?
jongen/meisje -meisje

Valt op?
meisjes/jongens/beide-beide

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)-Ashkenazi Joods/Oost Europees, Frans, Nederlands, Israelisch

huidskleur?
donker/blank-blank, maar er was een keer tegen me gezegd dat ik een donkerdere huidskleur heb dan de ‘normale nederlander’ , duss..??

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods-Joods

Hier geboren?
ja/nee-ja


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt-ja

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje-ja


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?-oordelen over iemand puur om hoe hij/zij er uit ziet of waar die in gelooft is heel erg fout. Vooral als mensen op bijvoorbeeld LGBTQ mensen discrimineren puur omdat hun religieuze tekst het verbied is heel erg fout. 

ben je er tegen?-jazker



Ooit iemand gediscrimineerd?-nee, niet echt of ik kan me dat niet meer herinneren



Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme-puur omdat ik Joods ben/pro-israel ben is er op me gehaat (ik ben ook pro-palestina voor alle mensen die commntaar wilde leveren. ), ook gewoon voor geen rede gediscrimineerd worden



Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!- ja, kijk streostypes en vooroordelen blijf je houden zo zijn mensen nou eenmaal.maar de moeite niet nemen om iemand of een religie/etc te begrijpen kan niet

 

Mijn first vragen lijst. Het thema is acceptatie en waardering
 

Hi anonymous, jammer dat je account niet meer bestaat, maar ik ga jouw lijstje toch even invullen

Geslacht?
jongen/meisje

ik ben een jongen


Valt op?
meisjes/jongens/beide

ik val gewoon op andere jongens, ik heb dat gevoel niet voor meisjes


Afkomst?
Nederlander/buitenlander(zo ja, welk land)

Nederlander


Huidskleur?
donker/blank

blank, maar ben veel buiten (hele jaar) en dus vaak wel iets bruiner dan de rest van de blanke jongens van m’n klas


Geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods

geen


Hier geboren?
ja/nee

ja

Ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt

ja


Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje

nee, dat niet

Wat denk jij over racisme/discriminatie?
het hoort niet. Waarom zou je iemand die er anders uit ziet of anders is, in welk opzicht dan ook, anders behandelen. Racisme/discriminatie is nooit goed te praten en er moet altijd aandacht voor zijn en tegen opgetreden worden. Je kunt misschien niet zelf de hele wereld veranderen, maar wel beginnen bij jezelf en ook anderen in jouw omgeving er op wijzen of helpen in te zien dat het niet goed is en dat het anders kan en moet

Ben je er tegen?
ja ofc

Ooit iemand gediscrimineerd?
niet dat ik weet, iig nooit bewust

Vertel jouw eigen ervaring over discriminatie/racisme
mijn twinbroertje en ik vallen op jongens en we zijn ook jongens. Op zich hebben wij daar zelf nooit een probleem mee gehad. Het is wat het is en we hebben op zich een heel leuk leven. Wat wel regelmatig gebeurt, is dat anderen, vaak kennen ze ons niet eens, ons naroepen als we over straat lopen. Misschien hebben ze alleen via via gehoord dat we op jongens vallen. Het is niet dat we er provocerend en uitdagend bij lopen en dan nog krijgen we van alles naar ons hoofd geslingerd. Ik vind zelf dat als iemand er wel voor kiest om met regenboogvlag of wat dan ook duidelijk maakt dat hij/zij op het zelfde geslacht valt, ook gewoon met rust gelaten moet worden.

Ruim twee jaar geleden zijn mijn twin en ik in elkaar geslagen in Frankrijk. Wij weten nog steeds niet precies wat de aanleiding was, maar we vermoeden homohaat. In het kort: hij had pech met zijn fiets, niemand thuis kom hem met de auto ophalen, het was 10 km van huis, dus ging ik op de elektrische fiets van mama hem ophalen. We droegen allebei zo’n strak wielrenpak. Ik had verder nog een Mickey hoodie aan (met die muts met Mickey oren omhoog, dus op mijn hoofd, geloof ik). Mijn twin en ik gaven elkaar een kus en een knuffel toen we elkaar zagen (dat zijn w gewoon om te doen) en het volgende wat ik me kan herinneren is dat ik wakker werd in het ziekenhuis. Door mijn hoodie waren we misschien niet als broertjes te herkennen, maar dat is toch geen reden om iemand in elkaar te slaan.

Verder hebben ik en mijn twin wel eens een klap gehad of zijn we wel eens in ons gezicht gespuugd. Gewoon uit het niets. Ook wel dat je band van je fiets ineens plat is of dat er roze verf over onze fietsen gegooid/gespoten is of andere pesterijen, maar we weten niet altijd of dat was omdat we op jongens vallen, maar vaak was het wel na nare opmerkingen door jongens vlak voor die tijd

 

Ben je het eens met deze stelling:
"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt, op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar innerlijk!

ja, want dat zou op zijn minst wel redelijker zijn. Leer eerst iemand kennen om sws een oordeel over hem of haar te vellen. Je hoeft en kunt waarschijnlijk ook niet met iedereen bevriend zijn en het eens te zijn met alles wat die andere persoon vindt en doet. Maar dat geldt ook omgekeerd. Ik snap dat sommige mensen het niet kunnen begrijpen dat jongens andere jongens leuk vinden op een manier die voor hen alleen tussen jongens en meisjes gepast is. Meningen mogen verschillen ofc. Het valt nooit goed te praten om iemand daar met scheldwoorden of fysiek op aan te vallen. Een gewone discussie met argumenten mag natuurlijk wel. Zolang je elkaar maar in je waarde laat

xoxo
bedankt voor het invullen, ik ga hem hieronder ook later doen 

 

Ok, cool

 

EDIT:

 

BLM (Black Lives Matter, heel actueel nu door de dood van George Floyd)

maar ook

LGBTQI+ rechten

en

ook moeten de regels omtrent corona respecteren, want corona is nog niet voorbij

en

nog veel meer

 

We hebben dus nog wat te doen met zijn allen!

 

Groetjes,

M&M's

Badge

Geslacht?
jongen/meisje

Valt op?
meisjes/jongens/beide

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)

huidskleur?
donker/blank

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods/niet gelovig

Hier geboren?
ja/nee


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
Ik vind dat we mensen niet moeten vooroordelen op hun huidskleur. Wel denk ik dat mensen met een donkere huidskleur vaker criminele activiteiten doen. 

ben je er tegen?
Nee niet echt


Ooit iemand gediscrimineerd?
Ik heb vast wel eens een discriminerende opmerking gemaakt.

Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
Ik vind het niet eerlijk als we mensen op hun huidskleur vooroordelen. 


Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk! Ik vind dit een van de mooiste uitspraken en zou willen dat mensen hier ook naar kijken en er wat mee gaan doen.

Mijn first vragen lijst. Het thema is acceptatie en waardering


Geslacht?
jongen/meisje
Jongen
Valt op?
meisjes/jongens/beide
Ik heb echt geen idee meer, ik denk beide ofzo
afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)
Nederlander
huidskleur?
donker/blank
Blank
geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods
Atheïst
Hier geboren?
ja/nee
Ja

ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt
Nee
Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje
Nee

Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
Ik vind het belachelijk dat mensen discrimineren. Ik ben het niet eens met wat veel mensen zeggen dat moslims hier niet mogen wonen omdat ze allemaal terroristen zijn ofzo. Daar wordt ik altijd redelijk naar van als iemand dat zegt ofzo, want ja, is gwn onzin. 

ben je er tegen?

Uiteraard

Ooit iemand gediscrimineerd?

Ik denk niet dat ik dat ooit heb gedaan, in ieder geval niet met de bedoeling. Nou moet ik wel zeggen dat ik in 2015/2016 wel iets beter oplette als ik iemand met een noord afrikaans uiterlijk en een rugzak naar binnen zag lopen op een drukke plek. Ik voel me hier dan achteraf wel schuldig over, maar het gebeurde dan wel dus idk. 

Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme

Ik heb eigenlijk geen ervaring hiermee, gelukkig. Ik weet niet of het er aan ligt dat ik niet in een grote stad woon maar in het noorden. Maar kan ook gewoon mazzel zijn, maar heb zelf nooit ergens last van gehad of echt meegemaakt dat iemand anders gediscrimineerd werd. 

Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar innerlijk!

Ik ben het hier mee eens, en als je het hier niet mee eens bent denk ik dat je toch discrimineert. Dit vat eigenlijk samen hoe de samenleving zou moeten zijn en ik ben het er dus volledig mee eens. 

Geslacht?
jongen/meisje

Valt op?
meisjes/jongens/beide

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)

huidskleur?
donker/blank

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods 
Geen
Hier geboren?
ja/nee


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
1 van de ergste dingen die er bestaan

ben je er tegen?

ja

Ooit iemand gediscrimineerd?
nee


Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme

-

Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!
ja
 

Badge

A

  • Anonymous 

Mijn first vragen lijst. Het thema is acceptatie en waardering


Geslacht?
jongen/meisje jongen

Valt op?
meisjes/jongens/beide beide maar ben er nog niet zeker over

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land) nederlander

huidskleur?
donker/blank blank

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods geen

Hier geboren?
ja/nee ja


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt nee 

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje nee


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie? Iedereen is hetzelfde 


ben je er tegen? Tegen racisme ja 



Ooit iemand gediscrimineerd? Nee nog nooit



Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme heb ik niet echt

 

ik ben 13 jaar 

Reageer