Vragen lijst :acceptatie en waarderen


  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn first vragen lijst. Het thema is acceptatie en waardering


Geslacht?
jongen/meisje

Valt op?
meisjes/jongens/beide

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)

huidskleur?
donker/blank

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods

Hier geboren?
ja/nee


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?


ben je er tegen?



Ooit iemand gediscrimineerd?



Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme



Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!


xoxo
bedankt voor het invullen ,ik ga hem hieronder ook later doen 😉

31 reacties

Geslacht?
jongen/meisje

Valt op?
meisjes/jongens/beide

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)

huidskleur?
donker/blank

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods niks

Hier geboren?
ja/nee


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
ik vint racisme en discriminatie stom omdat je al een vooroordeel hebt over mensen teweil je ze nog neit kent en uitijdnelik hoort iedereen bij het mensenras.:o

ben je er tegen?
ja


Ooit iemand gediscrimineerd?
ik heb zelf wel eens iets naars gezegt maar komt ijgenlijkd door mijn school


Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
ik zit op een school met heel veel buitenlanders ( molukkers, marokanen, turke, somaliers) en wij hebben het er op school heel veel over omdat wij dus heel veel buitelanders hebben. er wort veel gediskrimeert op school en daarbuiten. heb zelf ooit heele groote ruzie gehat met  meisje op mijn school. zij zij tegen mij vieze kutnederlander, brillekop en nog meer dingen. toen zij ik tegen haar: als je nederland zo kut vint ga je tog lekker naar je eigenste land.


Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!
eens
dankjewel mees, 
ik heb ook wel eens een reactie over afkomst naar iemands hoofd gegooid. Dat kwam alleen door de woede, ben er zelf wel tegen XD
maar hoe dan ook
\
bedanklt voor het invullen


xoxo summer
ja ik ook, maar ik vint wel als je als ''buitenlander'' gaat klaagen over hoe klote nederland wel neit is, dan vooral neit hier komen woonen vint ik.
Ja,dat moet je ook niet doen. Je moet een beetje dankbaar zijn dat je In Nederland woont. Ik bedoel, ik wil
niet opscheppen,maar het kon dat je
in bijvoorbeeld eem land met oorlog woonde
of waar de regering gemeen is

wees een beetje dankbaar



xd


xoxo summer
Geslacht?
meisje.

Valt op?
meisjes.

afkomst?
Mijn moeder is etnisch Joods, en mijn vader simpelweg Nederlands joods. Ik ben hier geboren, ik ben even vergeten of dat allachtoon of autochtoon is xd.

huidskleur?
Blank.

geloof?
Jodendom.

Hier geboren?
Ja.


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
Ja.

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
Ja.

Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
Achterlijk.

ben je er tegen?
Ik ben er zwaar tegen.


Ooit iemand gediscrimineerd?
Nee.

Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
Het gedoe met Palestina-Israël is echt rot.
Iedereen vraagt wie ik support, en gaan meteen van Israël uit.
Wat niet waar is, de Zionisten besturen Israël, niet de normale joden.
Ik ben ook redelijk vaak kanker/aids/tyfus jood genoemd toen ik de synagoge of iets uitliep.
Ook een keer toen ik met mijn vader liep die een keppeltje ophad.

Ben je het eens met deze stelling:
"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!

Jup.
Geslacht?
jongen/meisje

Valt op?
meisjes/jongens/beide- ik ben hetero, maar bi-curious

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)

huidskleur?
donker/blank

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods geen

Hier geboren?
ja/nee


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
Het is erg pijnlijk voor de mensen die worden gediscrimineerd, en het is onnodig leed.

ben je er tegen?
Ja


Ooit iemand gediscrimineerd?
nee


Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
Mijn ouders zijn gehandicapt, waardoor zij, en ook ik, werden gediscrimineerd. 


Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!
Ja
Geslacht?
meisje

Valt op?
jongens

afkomst?
Nederlander

huidskleur?
blank

geloof?
nee

Hier geboren?
ja


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
Nee

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
Nee

Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
Het is verschrikkelijk, maar het gebeurt. Toch blijft het raar dat je iemand compleet anders beoordeeld, terwijl we dat maar op één klein genetisch verschil beoordelen. In de basis is een mens niet te onderscheiden!

ben je er tegen?
Natuurlijk

Ooit iemand gediscrimineerd?
nee, en als het ooit per ongeluk wel zo is overgekomen, dan was dat niet met opzet


Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme

Ben je het eens met deze stelling:
JA:)
"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!
Ik wil even noten dat ik zie dat ik een fout heb gemaakt xd.
Ik val niet op meisjes, ik ben hetero. 
Er is niks mis met lesbie zijn, maar ik heb perongelijk meisje ingevuld.
Oepsie.
Hee, ff invullen hoor! :D

Geslacht?
jongen/meisje - Jongen.

Valt op?
meisjes/jongens/beide - Meisjes.

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land) - Nederlands.

huidskleur?
donker/blank - Licht getint.

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods - Christelijk.

Hier geboren? 
ja/nee - Ja.


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt - Nee. Zover ik weet niet..

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje - Nee.


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
- Ik vind het verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren!
1. Je kan er niks tegen doen! Je bent het nou eenmaal of je bent het niet..
2. Iedereen is goed zoals hij/zei is.


ben je er tegen?
Tegen Gekleurde mensen? No Way! I love people that say how they are!



Ooit iemand gediscrimineerd?
Nee, Zou ik ook nooit doen!


Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
Ik had een donkere vriend. Hij wordt af en toe gepest omdat hij zwart / klein is. Ik kom dan gewoon voor hem op & dan is het weer opgelost!



Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!
JA! 100 % Ja!
Je bent gewoon zoals je bent. En dat is maar goed ook!
Als we allemaal het zelfde waren.. Hoe saai was de wereld dan wel niet!

Greetzz 

Ps. Leuke vragenlijst!
Geslacht?
jongen/meisje
Meisje

Valt op?
meisjes/jongens/beide
Jongens (denk ik toch)

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)
Ik ben Belg en ik woon ook in België.

huidskleur?
donker/blank
Blank

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods
Ik ben een atheïst.

Hier geboren?
ja/nee
In België, ja.

ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt
Nee

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje
Nee

Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
Het is zinloos, ik vind dat iedereen recht heeft op dezelfde kansen en mogelijkheden. Eender welke vorm van discriminatie is hiervoor niet echt bevorderend.

ben je er tegen?
Ja, zie vorig antwoord.


Ooit iemand gediscrimineerd?
Niet dat ik weet, misschien dat iemand mij ooit fout heeft begrepen, maar als dat het geval is, het is nooit mijn bedoeling geweest.


Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
Ik heb er niet echt ervaring mee, in mijn leefomgeving is wordt er weinig gediscrimineerd.

Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!
Ik ben het eens met deze stelling. Huidskleur, geloof, seksuele geaardheid... Het zijn geen redenen om iemand uit te sluiten op welke manier dan ook.
dankje voor alle reacties iedereen
ik zie dat onder het algemeen wel iedereen tegen rasicme en discriminatie is.
al heb je er niet mee te maken
dankje voor het invullen!

xoxxoxo

summer 
Geslacht?
-Ik ben een meisje
Valt op?
-Tot nu toe alleen op jongens
afkomst?
-Nederlandse
huidskleur?
-Blank
geloof?
-Niet gelovig
Hier geboren?
-Ja
ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
-Leeftijds discriminatie ja, verder niet
Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
-Nee
Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
-Ik denk dat het niet uitmaakt waar je vandaan komt of hoe je eruit ziet, hoe je je gedraagt wel.
ben je er tegen?
-Ja
Ooit iemand gediscrimineerd?
-Geloof het niet
Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
-Nvt
Ben je het eens met deze stelling:
"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!
-Ja. Zet er ook mar bij dat het me ook niet uitmaakt of je liever een jongen of een meisje wil zijn, wat voor muziek je leuk vindt en hoe je je wilt kleden.
Heeuy!!
iets heel anders dit keer, ik zal het zo eerlijk mogelijk invullen, het spijt me alvast !

Geslacht?
meisje

Valt op?
jongens

afkomst?
Nederlander

huidskleur?
blank

geloof?
Katholiek/Hervormd
(moeder is katholiek, vader is hervormd = katholiek-hervormd ^^

Hier geboren?
ja


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
nee

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
nee


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?

het is natuurlijk in onze genen ofzo aangelegd en natuurlijk is het niet goed in deze maatschappij waarin we leven, maar we moeten er simpelweg mee kunnen leven, want ook uit onderzoeken van Noord-Amerika zal een politie agent ook eerder schieten op een donkere dan op een blanke    (sorry!)

ben je er tegen?
Ja, ik ben er tegen. elke gedachte, kleur moet zoveel mogelijk genegeerd worden en we moeten denken in één kleur. en niet mensen beoordelen op kleur en afkomst


Ooit iemand gediscrimineerd?
ik had een tijdje (10 jaar) een bloedhekel aan roodharige mensen, maar dit kwam door een jeugdtrauma. ik praatte niet met ze (had een roodharige mentor) ik keek ze niet aan en ikverstijfde als ze in mijn buurt waren. het duurde vier jaar toen ik begon te praten met een bekende roodharige... maar verder denk het niet dat ik ooit iemand heb gediscrimineerd

Groetjes!!
Hoi,

Geslacht?
Meisje

Valt op?
Jongens

afkomst?
Nederlands en Chinees

huidskleur?
Getint

geloof?
Christelijk

Hier geboren?
Ja

Ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
Ja

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
Ja

Wat denk jij over rasicme/dicriminatie? Ben je er tegen?
Ik vind het ontzettend laf dat mensen anderen discrimineren om iets waar ze niet zelf voor konden kiezen, je kiest niet waar je geboren wordt of wat je afkomst en huidskleur is. Dus ja, ik ben zeker tegen racisme en discriminatie!

Ooit iemand gediscrimineerd?
Nee, ik ben er tegen.

Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme.
Gepest gedurende tien achtereenvolgende jaren... Daarbij werd ik uitgescholden voor 'poep Chinees' en 'Plat face'... Echt laf, maar ook fysiek, wat ik nog idioter vind... Daarnaast werd ik veelal buitengesloten doordat ik hogere cijfers haalde dan velen.

Ben je het eens met deze stelling: "Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!"
Wat een mooie stelling en ik ben het er zeker mee eens!! Wat je aan de buitenkant ziet, kan geheel verschillen van iemands innerlijk. Zo kan een ontzettend mooi uiterlijk een vreselijk innerlijk hebben en andersom ook. Dit zijn twee verschillende aspecten die ieder voor zich bekeken moeten worden naar mijn mening.

xx
Geslacht?

jongen

Valt op?

Jongens

afkomst?

Nederlander

huidskleur?

blank

geloof?

Geen

Hier geboren?

Als met hier Nederland wordt bedoeld wel ja


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?

ja nog steeds

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?

Nee


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?

Het is idioot en enorm triest voor degene die gediscrimineerd word

ben je er tegen?

JA!!!


Ooit iemand gediscrimineerd?

Nee nooit!

Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme

Ben homoseksueel. De rest kan je waarschijnlijk zelf wel aanvullen...

Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!

Deels
Geslacht: meisje
Valt op: jongens
Afkomst: Chinees/Nederlands
Huidskleur: Getint (op z'n Chinees)
Geloof: christelijk
Hier geboren? Ja
Ooit slachtoffer geweest van racisme/discriminatie? Ja
Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur? Ja, zo vaak

Wat denk jij over racisme/discriminatie?
Het zou strafbaar moeten worden, daar het een feit is dat discriminatie een grote factor speelt in het gegeven dat mensen slecht over zichzelf zullen denken en dus een laag zelfbeeld krijgen. Verder is er een verband tussen discriminatie en zelfmoord...

Ben je er tegen?
Ja, natuurlijk ben ik tegen discriminatie, in mijn ogen heb je dringend hulp nodig, mocht je het toejuigen.

Ooit iemand gediscrimineerd?
Nee, nooit, aangezien ik weet hoe het voelt om gediscrimineerd te worden, heb ik dat anderen nooit willen toewensen en daarnaast vind ik het gewoon absurd en zou ik het ook niet doen, als ik zelf niet gediscrimineerd was.

Vertel je eigen ervaring over discriminatie/racisme:
Zoals ik al zei ben ik Chinees, ik werd vaak 'plat face' genoemd of 'poep Chinees'.. Op een gegeven moment durfde ik mezelf niet meer buiten huis te vertonen, daar ik bang was voor de reacties... Ik werd ook gediscrimineerd vanwege het gegeven dat ik 'anders' was dan anderen, wat in mijn ogen helemaal idioot is, aangezien ieder mens uniek is, niet waar? Het lag in mijn geval aan mijn Asperger, een vorm van autisme. Ik kon niet met leeftijdsgenoten omgaan toen ik jonger was, daar ik te volwassen deed en ze mij niet begrepen.

Ben je het eens met deze stelling:
'Wat, wie je bent, waar je vandaan komt, op wat je valt, het maakt allemaal niets uit. Ik bekijk mensen vanuit zijn/haar innerlijk!
Hier ben ik het zeker mee eens, ik vind het zelfs een mooie stelling! Schoonheid zit vanbinnen en niet aan de buitenkant. Je kunt een fotomodel zijn en een vreselijk karakter hebben, terwijl een 'lelijk eendje' een hart van goud kan bezitten. Iedereen heeft zijn eigen schoonheid.

Groetjes LI-EF
Geslacht?
meisje

Valt op?
jongens

afkomst?
Nederlander

huidskleur?
blank

geloof?
christelijk

Hier geboren?
ja


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja waarschijnlijk op een andere manier dan jij bedoeld. ik werd niet geaccepteerd omdat ik te stil en verlegen was.

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
nee


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
ik vind het absoluut niet kunnen. respect voor anderen heb ik altijd al heel belangrijk gevonden en iedereen is uniek en mag er zijn.

ben je er tegen?
ja ik vind racisme en discriminatie echt niet oke en zeg er ook wat van als het gebeurt


Ooit iemand gediscrimineerd?
nee nog nooit


Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
ik werd dus niet geaccepteerd omdat ik ik verlegen was en heel erg goed mee deed in de klas. ik hield me gewoon aan de regels en maakten altijd netjes mijn huiswerk en ja dan ben je opeens raar


Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar innerlijk!
 ik ben het zeker met deze stelling eens en probeer dit ook altijd na te volgen en te verdedigen.
Geslacht?
jongen/meisje
Meisje

Valt op?
meisjes/jongens/beide
Jongens

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)
Egyptisch -> Egypte

huidskleur?
donker/blank
Goudbruin

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods
Ongelovig

Hier geboren?
ja/nee
Nee, in Cairo geboren

ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt
Vaak genoeg

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje
Ja

Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
Het is heel stom als je er over nadenkt...
Onze racistische opmerkingen en discriminerende meningen zijn eigenlijk onze eerste indruk van iets. Je merkt het sneller dan je denkt. Als je iets ziet, je hebt niet eens de tijd gehad om het te laten verwerken of je hebt al een opmerking klaarliggen. Moet dat nou net de discriminerende zijn...
Denk eens na; Waarom discrimineren we? Waarom zijn we zo racistisch? Het antwoord is simpeler dan je denkt; We zijn bang. We disrespecteren datgene waar we bang voor zijn. Je wilt jezelf verdedigen, dus ga je in hokjes plaatsen.
Vaak is het zo dat als je bang voor iets bent, dat je het zo klein mogelijk probeert te maken om jezelf hoger op te zetten. Dat voelt fijn. Je weet dat je dan veilig bent.
Dit doen we ook met de mensen die we discrimineren. De mensen die we niet respecteren. We maken deze opmerkingen om onszelf omhoog te halen en de ander klein te maken. Dat voelt veel fijner, het voelt veilig. Je weet dat het fout is, maar toch doe je het... Puur omdat je bang bent.


ben je er tegen?
Ja ik ben er tegen


Ooit iemand gediscrimineerd?
Je doet het nou eenmaal... bewust of onbewust.
De opmerkingen die je maakt, kunnen heel erg makkelijk discriminerend zijn zonder dat je het zo bedoeld; oftewel Lowkey Racist



Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
Ik was 8 toen ik naar Nederland integreerde (Ik ben nu 14). Mijn broer was hier voor zijn studie en ik mocht mee. Nederland en Egypte zijn twee verschillende dingen. Dus ik begon ook veel te klagen. Waarom regent het hier zoveel? Waarom is het zo koud? Waarom is alles zo duur? Waarom heb je hier leerplicht? Waarom dit... waarom dat... Mensen begonnen me af te snauwen, alleen omdat ik wat ging klagen. Ze zeiden dat ik blij en gelukkig moest zijn om hier te kunnen leven i.p.v. het oorlogsgebied waar ik eerste leefde. Dat raakte me echt, want ik was nieuw. Ik moest nog wennen aan alles en mensen begonnen boos te doen, alleen omdat ik het land waar zij van houden niet accepteerde en zag zoals zij doen. Ook deed het pijn toen ze zeiden dat Egypte een oorlogsgebied is, want dat is het niet en nu nog steeds niet voor de duidelijkheid! We hebben alleen wat economische problemen! Ook werden er grappen gemaakt, omdat ik donkerder ben van kleur en er anders uit zie. Inmiddels zijn ze me gewend en ben ik nog steeds een buitenlander voor de mensen hier. In Egypte word ik ook gezien als buitenlander. Dus het pesten en kleineren komt nu van twee kanten. 


Ben je het eens met deze stelling:
"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!
Ik ben er mee eens.
Waarschijnlijk is iedereen hier mee eens in de theorie....
Jammer dat het niet geldt voor de praktijk.
Geslacht?
jongen/meisje
meisje

Valt op?
meisjes/jongens/beide
geen iedee

afkomst?
Nederlander/buitelander(zo ja, welk land)
rusland en polen maar wel hier geboren

huidskleur?
donker/blank
blank

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods
joods een beetje maar geloof er niet in ofzo


Hier geboren?
ja/nee
ja


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja/nee/niet echt
ja

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
ja/nee/beetje
je


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
niet5 doen het doet mensen pijn


ben je er tegen?
ja heel erg




Ooit iemand gediscrimineerd?
nee


Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
liever niet



Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk
ja
Geslacht?
Meisje.

Valt op?
Zowel meiden als jongens.

afkomst?
Nederland.

huidskleur?
Zo wit als Casper.

geloof?
Satanisme.

Hier geboren?
Ja.
---------------------------------------------------------------------
ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
Niet op basis van huidskleur en afkomst.

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
Nee.

Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
Racisme is absoluut geen goed iets, maar als iemand die toevallig zwart is iets verkeerd doet, en wordt daarop aangesproken, wordt het vrijwel meteen op racisme afgeschoven. Racisme gaat vaak trouwens ook over alleen blanken tegen zwarten, maar als blanken gediscrimineerd worden dan schijnt het allemaal oké te zijn. In ieder geval, er valt niets aan te doen.

ben je er tegen?
In zekere zin, maar er iets tegen doen is niet bepaald mogelijk.

Ooit iemand gediscrimineerd?
Ik heb helaas automatisch vooroordelen, dit is niet mijn bedoeling, maar ik zou sneller met een blanke omgaan dan met een 'zwarte'.

Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
Zie 'wat denk jij over racisme/discriminatie'.
---------------------------------------------------------------------
Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!
In zekere zin. 
Geslacht?
Meisje

Valt op?
Jongens

Afkomst?
Nederland

Huidskleur?
Blank

Geloof?
Geen

Hier geboren?
Ja


Ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
Ja

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
Nee


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
Kinderachtige onzin.


Ben je er tegen?
Ja en nee.


Ooit iemand gediscrimineerd?
Nee
Geslacht?
meisje

Valt op?
beide

afkomst?
Nederlander

huidskleur?
blank

geloof?
moslim/hindoe/christelijk/boedhistisch/joods

Hier geboren?
ja/nee


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
ja
Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
beetje


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
Je kwetst er mensen mee, dus doemaarniet.

ben je er tegen?
JA


Ooit iemand gediscrimineerd?

nee

Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
iedereen zei altijd dat ik een Belg was, omdat ik zo'n accentje had. en mn ouders en mn hele familie is gewoon nederlands, dus ik weet ook niet waar het vandaan kwam. maarja. Ik schaamde me er zoerg voor, dat ik maar stopte met praten op school


Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!   Ja, ik ben het hier zeker mee eens

leuke vragenlijst!

xoxo Luna
oh oops, nee ik geloof niet. en ja ik ben hier geboren
geslacht?
meisje

Valt op?
jongens

afkomst?
Nederlander

huidskleur?
blank

geloof?
christelijk

Hier geboren?
ja


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
nee

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
nee


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
triest als je er aan mee doet, en ook nergens voor nodig of goed voor lijkt mij. en iedereen is mooi zoals hij of zij is. iedereen is mooi op zijn of haar eigen manier. en tenslotte heb je ook niet zelf voor je uiterlijke kenmerken gekozen. ook heeft iedereen een eigen mening over wat mooi of niet mooi is.


ben je er tegen?
zeker



Ooit iemand gediscrimineerd?
nee, zou ik ook niet doen



Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
ik heb mijn hele leven op een 'blanke' basisschool en middelbaar gezeten. daar kom je het wel meer tegen omdat er daar nooit meer als 10 buitenlanders op zaten. nu op het mbo kom ik het niet meer tegen. hier word iedereen gewoon geaccepteerd/gerespecteerd



Ben je het eens met deze stelling:

"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!

100% eens, niks aan toe te voegen
Geslacht?
meisje

Valt op?
jongens

afkomst?
Nederlander

huidskleur?
blank

geloof?
ik denk christelijk?

Hier geboren?
ja


ooit slachtoffer geweest van rasicme/discriminatie?
nee

Ooit moeite gehad met iets door je afkomst/huidskleur?
nee


Wat denk jij over rasicme/dicriminatie?
ik vind het nergens op slaan het maakt toch niet uit welke huidskleur je hebt of in welk geloof je gelooft

ben je er tegen?
ja


Ooit iemand gediscrimineerd?
nee


Vertel jou eigen ervaring over discriminatie/rasicme
-


Ben je het eens met deze stelling:
"Wat , wie of je bent , waar je vandaan komt,op wat je valt het maakt allemaal niks uit, ik bekijk mensen vanuit zijn/haar inerlijk!
jaa ik ben het er erg mee eens 🙂

Reageer