Hoi iedereen,
Ik ben hier nieuw en wilde even zeggen waarom ik hierop zit en gewoon wat vertellen. Ik ben 13 en ga naar 3 VWO. Maar ik zit niet lekker in mijn vel. Ik ga binnenkort naar de huisarts omdat mijn ouders hebben opgemerkt dat ik aan zelfbeschadiging doe en dat ik met eten struggle. Ze denken aan een eetstoornis enzo. Ik ben zelf van mening dat het niet zoo erg is maar een eetprobleem wil ik wel toegeven. Dit is wat mijn ouders sinds kort weten. Wat ze niet weten is dat ik ook vaak suïcidale gedachtes heb. Wat ik zelf moeilijk vind is dat ik niet weet of het echt iets is. Want ik denk niet dat ik het ooit zou kunnen doen. Maar toch heb ik die gedachten die steeds terugkomen. Die zeggen dat ik het niet waard ben om te leven, dat het makkelijker zou zijn als ik dood ben omdat ik dan niet meer hoef te lijden. Want ik zeg je 1 ding, niet normaal kunnen eten omdat je dat niet mag, kcal tellen, sporten, overgeven, nooit genoeg zijn, perfectionistisch zijn, jezelf te dik vinden, haar dat uitvalt, geen energie hebben en jezelf beschadigen is gewoon echt niet makkelijk. Ik ben gewoon zo zo moe van alles. Ik kan niet genieten van mijn vakantie want ik zit altijd met mijn gedachten ergens anders. Ik voel me zo leeg en tegelijk voel ik alles heel goed. Het liefst lig ik de hele dag op bed met muziek in mijn oren (maar dat mag niet van mezelf Want dan beweeg ik niet genoeg enz). Ik weet niet zeker of ik echt depressief ben want ik kan op sommige momenten echt wel oprecht lachen enzo maar ik weet het gewoon allemaal niet meer.
Heel veel liefs van mij.