Skip to main content
Vraag

Voor de trein willen springen

• October 21, 2025
  • 4 reacties
  • 85 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy,

Ik zit nu een paar weken op het mbo en moet met de trein naar school. Ik nu al een aantal keer het probleem gehad dat de trein uitviel omdat er iemand voor de trein was gesprongen. Een vriendin van mij doet er heel raar over en gaat alleen maar zeuren dat die mensen het op een andere manier moeten doen omdat zij gewoon normaal met de trein wil reizen. En ik vind dat heel onprettig. Met mij zelf gaat het best wel slecht en kan ik slecht tegen dat soort opmerkingen. Doordat er nu de laatste tijd zoveel mensen voor de trein springen krijg ik steeds vaker de neiging om het ook te doen. Als ik dan sta te wacht op het perron en er komt een sneltrein aan heb ik de gedachte 'spring er voor'. Ik doe het niet. Anders zou ik dit bericht niet kunnen typen. Maar soms denk ik wel van goh hoe zou dat zijn zeg maar. Ik vind het heel vervelend en wil dit ook niet. Nu vraag ik me af of meer mensen dit hebben. En of er iemand tips heeft hoe en wat

XX Star.

4 reacties

Yasmientje
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • October 21, 2025

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Yasmin, (De Kindertelefoon) 

ookikanoniem123
Forum|alt.badge.img

heee. Ik snap je heel goed! ik heb zelf ook gedachtes en vind het moeilijk er mee om te gaan. maar probeer te kijken naar de betere dingen en laat de gedachtes geen obsessie worden. ik vind dit ook heel moeilijk, maar ik heb geaccepteerd om de gedachte opzij te zetten als een soort rust die ik kan gebruiken als het allemaal mis gaat. is het weg`, nee zeker niet maar het is fijn dat ik er niet meer van in paniek raak. 

we komen er samen xx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 22, 2025

Dat klinkt echt heel heftig, en ik snap dat dat superveel met je doet. Wat je vriendin zei is echt niet oké, dat is mega kwetsend. Maar... als je zulke gedachten hebt, praat er echt met iemand over.

xx liefs Wolf 🐺

• October 22, 2025

Hi. Het is nooit een oplossing. En je weet nog niet half hoeveel jij nog gaat betekenen.  Wees sterker dan die nare gedachten en neem je weg in je leven! En volg alvast de Raad die jou hier gegeven is. Be strong ♥️

Groetjes K.