Skip to main content

volwassenen zijn niets meer dan opgegroeide kinderen waardoor ik Viegeltje wil zijn

• 31 januari 2025
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Vandaag zat ik first dates te kijken en besefte ik me: volwassenen zijn niets meer dan opgegroeide kinderen. Voor mij is dit een pijnlijke realisatie omdat ik kinderen onuitstaanbaar vind, en eigenlijk dus alle mensen. Wat ik bedoel met bovenstaand statement is dat ik in alle volwassenen binnen twee seconde een kind kan herkennen, en me hier aan kan ergeren. Je zal wel denken: wat moet dit persoon leuk en gezellig zijn op feestjes…) en je hebt gelijk, dat ben ik ook zeker niet. Ik irriteer me dood aan iedereen en het jammere is dat ik niemand hiervoor op kan aanrekenen behalve mezelf… ik ben toch echt het probleem, het ligt aan mij. JAMMER! Blijkbaar is er iets goed mis met mij, soms worden mijn oogleden en mijn hoofd namelijk oooooontzettend zwaar als ik ook maar twee seconden door mijn school loop en rondkijk naar de kinderen die er lopen, of op een familiefeest toekijk hoe de volwassenen zich uitsloven voor elkaar. Dan vind ik het eigenlijk uiterst triest allemaal hoe iedereen zich gedraagt en wat het precies is dat mij zo laat voelen kan ik na vele pogingen nog altijd niet onder woorden brengen. Als ik echt goed naar mensen kijk dan heb ik het gevoel dat ik echt heel ver weg wil vliegen net als het meisje Viegeltje uit de film Iep. Ik wil zo graag wegvliegen zoals Viegeltje dat deed. 

bedankt voor het nemen van de tijd voor het nemen van een kijkje in mijn hoofd, hopelijk heb je genoten maar waarschijnlijk niet want ik geniet zelf al niet eens van mijn eigen gedachten. De mazzel!

4 reacties

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 115 reacties
  • 1 februari 2025

hi 

mss moet je proberen omdat te laten lossen en mss gewoon op jezelf focussen ik denk dat je me ook niet zo tof ga vinden maar ik wouw je gewoon zegge dat je mss een beetje afstand moet nemen niet naar te drukke dingen gaan of je kan altijd naar een psycholoog /terapeut ook al weet k niet echt als het helpen in jouw situatie want je geeft aan dat je eigelijk niemand leuk vindt dus ik weet niet echt wat te doen of wat te zeggen 

ik hoop dat je er snel over graakt 

xxx nevada

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 34 reacties
  • 3 februari 2025

Hi,

Ik heb een kleine vraag voor je: heb je echt haat naar alle mensen of is het meer als een soort haat naar de manier waarop mensen zich over het algemeen gedragen?

Je klinkt als een persoon die erg veel nadenkt over alles en daardoor inziet hoe mislukt de mensheid eigenlijk is, als dat klopt match ik misschien een beetje met jou gevoel.

Groetjes X_anoniem

Forum|alt.badge.img
X_anoniem schreef:

Hi,

Ik heb een kleine vraag voor je: heb je echt haat naar alle mensen of is het meer als een soort haat naar de manier waarop mensen zich over het algemeen gedragen?

Je klinkt als een persoon die erg veel nadenkt over alles en daardoor inziet hoe mislukt de mensheid eigenlijk is, als dat klopt match ik misschien een beetje met jou gevoel.

Groetjes X_anoniem

Heyy super late reactie maar ja je hebt helemaal gelijk en kan het beter verwoorden dan ik dus bedankt daarvoor! Het is inderdaad meer haat naar de manier waarop mensen zich gedragen over het algemeen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 34 reacties
  • 28 februari 2025

Hey!

Leuk om van je te horen! Ik ben blij dat ik nu snap wat je voelt, mijn tip is: blijf praten met mensen om je heen (ouders, vrienden enzo) anders ga je te veel in je hoofd zitten en wordt je helemaal gek.

Groetjes X_anoniem

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen