Skip to main content

Hallo, ik ga binnekort naar de tweede van de middelbare school en ik kijk er heel erg tegen op en er al aan denken maakt me verdrietig en bang dus ik moest gewoon wat dingen kwijt. 

Een van mijn enige vriendinnen op school is naar een hoger niveau gegaan en mijn andere vriendin gaat met mij mee naar de tweede (zij is al een keer blijven zitten in de 1e). Maar zij is de enige vriendin waarmee ik het jaar begin en ze is niet echt de aardigste. Ze stuurde in de eerste vaak dat ze zich gesneden had en dat ze depressief was. In het begin vond ik het niet erg want ik had hetzelfde en zo konden we samen adviezen over het verzorgen van wonden en verbergen delen. Maar ik vond het op een moment wel teveel worden en zo zat ze elke dag wel naar mij te venten en foto's te sturen van haar wonden en bloed als ze zich had pijn gedaan. Ik vertelde haar dat ze therapie moest zoeken er met haar ouders over moest praten. Maar ze werd dan boos op mij en weigerde en ging door met venten. Dus ik moest de hele tijd haar problemen mee dragen en oplossen. 

Dat is niet het enige wat ze deed. Ze deed mij ook spam callen (keer op keer achter elkaar bel-verzoek sturen) s'nachts als ik probeerde te slapen. 

Ze probeerde ook vaak op verschillende manieren voor mijn neus zelfdoding proberen. Zoals voor een trein proberen te fietsen en dan moest ik haar bij d'r bagage drager mee trekken van het spoor. 

Aan het begin van de eerste deed ze me vaak slaan. Niet heel hard ofzo maar leuk was het niet. Ik zei vaak tegen haar dat ze moest stoppen, maar dat deed ze nooit. Op een me geven moment sloeg ze me zo hard op mijn neus dat ik naar de wc rende en moest huilen van de pijn. Uiteindelijk ben ik met mijn moeder en mentor ermee aan de praat gegaan en hebben we dat opgelost

Ze stal ook vaak mijn spullen als grapje of om te plagen maar ik vond dat ook nooit leuk. Ze stal een keer mijn etui voor een heel weekend en ik dacht dat ik hem kwijt was. Ze gaf hem maandag gelukkig weer terug. 

Ze probeerde me ook vaak jaloers te maken. Een paar dagen geleden stuurde me ze een appje dat ik na de vakantie super jaloers zal zijn. En ik wist al gelijk dat ze iets had gedaan wat ik al jaren super graag wil. 

Nu moet ik dit schooljaar weer met haar omgaan en zij is mijn enige vriendin in de klas dan en ik ben al super introvert en ik kan geen andere vrienden maken. Ik ben eigenlijk geforceerd om met haar om te gaan dit hele schooljaar. 

Ik werd ook vaak gepest vorig jaar en ik ben super bang voor dit jaar. Ik droomde deze vakantie ook vaak dat ik naar school ging en werd vast gehouden en vermoord. 

Ik was vorig schooljaar ook super depressief en ik had ook heel veel last van zelf beschadiging maar het gaat nu wel beter. Ik ben eerlijk super bang dat het dit jaar erger word en ik hoop echt van niet. Je hoeft niet te antwoorden op dit bericht ik wilde het gewoon kwijt

Wat vervelend voor je!

Ten eerste: Als ze zulke dingen doet, is ze geen vriendin. Ze is een klasgenoot van je, meer niet.

Je kan de eerste 2 á 3 weken aankijken, en als alles hetzelfde is, of zelfs erger wordt, zou ik met je mentor gaan praten over het overplaatsen naar een andere klas, of haar verplaatsen, het is duidelijk ernstig voor jou.

Zelf ga ik ook naar de 2e, maar ik ben nogal extrovert, en ik heb een goeie vriendengroep, dus ik kan je niet echt tips voor dat geven. Wel had ik in het eerste halfjaar geen echt goeie vriendinnen, waardoor ik vaak switchte tussen vriendengroepen van vriendinnen van mij. Ik ben zelf 2 keer gebackstabd, wat het niet echt beter maakt. Maar blijf gewoon jezelf, en je vindt vanzelf wel iemand die een echte vriendin wordt! 

Ik heb zelf ook niet echt goeie vriendinnen in klas. Ik kan wel met veel kinderen goed omgaan, op 1 na, maar meer ook niet. Ik heb 1 vriendin, maar die is niet zo goede vriendin dat ik haar zou uitnodigen op bijvoorbeeld een verjaardag ofzo. In mijn klas is ook het probleem dat iedereen, behalve dat meisje en ik, zijn of haar beste vriend(in) in de klas heeft zitten, waardoor wij altijd bij elkaar komen.

Je kan ook kijken of je vriendinnen kan maken buiten je klas, of desnoods buiten school, op een club ofzo.

 

Ik weet niet veel meer om te helpen, ik hoop dat dit helpt.

Je kan altijd bij me terecht als je dat nodig hebt!

 

Groetjes M.


Hi @Natureflower

Bedank dat je reageerde, en ook jou verhaal vertelde. Buiten school en op scouting heb ik hele goede vrienden alleen op school nou juist niet. Een van die vrienden zit wel op dezelfde school, maar jammer genoeg een niveau en 3 klassen hoger.

Ik wens jou ook veel geluk in de 2e! 


Je kan wel met die vriendin in de pauzes afspreken misschien? Als dat uitkomt met het rooster, anders kan je misschien met iemand na schooltijd de stad in ofzo.

Cool dat je op scouting zit! Ik zit er ook net op, en ik kan het goed vinden met iedereen. 

Misschien kan je ook met iemand van scouting afspreken ofzo?

 

Toedels!

M.


Reageer