Vraag

volgend jaar middelbare

  • 13 June 2023
  • 18 reacties
  • 208 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallooo

Ik ben een jongen van twaalf en ik ga volgend jaar vwo doen op de middelbare

Ik ben alleen echt heeeel erg bang. Ik ben bang dat ik geen vrienden ga krijgen, dat ik gepest ga worden

Ik ben bijvoorbeeld een keer genoemd alsof ik een meisje leek. Heeft iemand ajb tips om me te helpen en minder bang te worden ? Dankuuu♥️♥️♥️


18 reacties

Hey, geen zorgen hoor, wees gewoon jezelf en je maakt altijd wel vrienden. Dat van op een meisje lijken ook al is het zo,dat maakt niks uit. Als je je met opzet heel anders gaat gedragen of kleden dan speel je alsof je iemand anders bent en dat houd je nooit vol. Misschien hebben @Tartan13, @Mickeymouse of @banaantjee nog goeie tips voor je. Maar vooral wees lekker jezelf hoor! 

Sjammetje xxxx

Sorry, @Tartan13 , @MickeyMouse en @Banaantjeeee  haha, dat werkte niet die @ 🥴

Reputatie 7
Badge +7

Hee @Anoniempluuuuhhhhh !

Ik ga volgende ook naar de middelbare(Ik heb er zin in! Over een week is de introductiedag ;) ) haha, dus ik heb helaas niet heel veel tips:( maar ik ben helemaal mee eens met @Sjammetje Wees lekker jezelf en dan komt het heus wel goed! Niet alle jongens houden van voetbal en dat soort dingen;) Je komt sowieso iemand tegen die jou mag! Mijn beste vriend F is ook beetje "Meisjesachtig" (Dat maakt hem ook leuker dan andere jongens. Hij is veel aardiger en hij snapt ook mij beter! ) maar zijn introductiedag ging super goed! Hij had meteen vrienden gemaakt:D Dus wees lekker jezelf! 

Liefs x Banaantje <3 Ik ga ook effe wat mensen taggen;) Trouwens @Sjammetje Thxx:) Super liefff. 

@OnlyMe , @Jippiieeee , @een.meisje.dat.van.duits.houdt en @TikTak 

Reputatie 7
Badge +4

Hallooo

Ik ben een jongen van twaalf en ik ga volgend jaar vwo doen op de middelbare

Ik ben alleen echt heeeel erg bang. Ik ben bang dat ik geen vrienden ga krijgen, dat ik gepest ga worden

Ik ben bijvoorbeeld een keer genoemd alsof ik een meisje leek. Heeft iemand ajb tips om me te helpen en minder bang te worden ? Dankuuu♥️♥️♥️

@Anoniempluuuuhhhhh ik zit nu in de 1e (havo-vwo) ik sta op randje mavo/havo maar eig valt het wel mee het is een beetje mijn eigen schuld omdat ik ¾ jaar niks gedaan heb.  

  1. '’Ik ben bang dat ik geen vrienden ga krijgen'’ ik heb zelf weinig vriend(innen) maar ik blijf gewoon lekker mezelf dus ik zou zeggen; doe gewoon wat je wil en probeer vriendschappen te sluiten
  2. '’dat ik gepest ga worden'’ ik werd ook gepest:(. maar op mijn school hebben ze 4 anti-pest- coördinatoren . dat zijn mensen die je helpen en gesprekken aangaan met de mensen die je pesten en dat is erg fijn. die mensen hebben mij erg geholpen!! en als die anti-pest coördinatoren er niet zijn op jouw nieuwe school  dan zou ik gewoon je ouders erbij betrekken. 

    en nog 1 tip: doe goed je best want ik heb dat niet gedaan en nu moet ik wss van een havo-vwo brugklas over naar mavo😭  

    deze tips zijn ook voor mensen die volgend jaar naar brugklas gaan zoals @Banaantjeeee 
Reputatie 7
Badge +4

ik tag ook ff wa mensen die @Anoniempluuuuhhhhh mss kunnen helpen met de overgang naar de brugklas:@tim16 

@MickeyMouse 

@Tartan13 

@TikTak 

@OnlyMe 

@benebird 

Reputatie 7

@Banaantjeeee  wat heb ik hiermee te maken??

maar goed @Anoniempluuuuhhhhh  je gaat waarschijnlijk wel vrienden krijgen blijf vooral vanaf het begin jezelf ga je niet anders voordoen dan je bent dat ga je toch niet vol kunnen houden. je zou misschien een bepaalde training kunnen volgen?

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou gewoon chill het school jaar in gaan, vrienden maak je heus wel. De grotere jongens / meiden die zullen je wel met rust laten want ze hebben zoiezo geen tijd om op kleinere te letten.

 

Pesten doen ze zo goed als niet, wat ze laten zien in films is alles behalve waar.

Als ze het wel doen zou ik naar een leerkracht gaan, die zullen je helpen, en ze hebben een pest beleid. Komt goed.

En dat je op een meisje lijkt maakt echt helemaal niks uit. Als dat zo is, lijkt me niet. 

Het is eigenlijk een van de beste tijden van je leven, geniet ervan. Veel succes tenminste.

 

Reputatie 7
Badge +7

@Banaantjeeee  wat heb ik hiermee te maken?

Ik dacht: Jij zit ook op de middelbare en jij hebt vast goeie tips voor hem:)

Liefs x Banaantje 

Ow joh nothing on de hendddd! Gaat helemaal goed komen hoor de brugklas, je moet maar zo denken dat al die anderen in je nieuwe klas er ook voor de 1ste keer zijn en het voor hen net zo spannend is als voor jou. Je gaat vast en zeker vrienden maken, en het maakt niet uit hoe je eruit ziet, je bent zoals je bent en dat is helemaal goed. Gewoon lekker jezelf zijn, er is vast iemand waar je het goed mee gaat vinden, en voor ruzie niet bang zijn, op de middelbare is dat echt bijna nooit (mijn ervaring dan). 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi het komt zeker goed! De rest wat ik ook vind is al gezegd xd. en ik heb ook wat "meisjesachtigs" zeg maar maar dat zit me niks in de weg hoor en voel me er Top bij 😎 gaat helemaal goed komen. Blijf jezelf en je krijgt zeker weten goede bff's !!  Veel plezier vast! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +17

Het is normaal dat je zenuwachtig bent maar bang zijn is echt niet nodig. Begin op de eerste dag al met vrienden maken. Iedereen is nieuw en wil wel een gesprek beginnen. Je zult zien dat het allemaal wel meevalt.

En zoals anderen hier ook al zeggen, blijf jezelf.

Heel veel plezier en succes.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Anoniempluuuuhhhhh,

 

weet je wat mij echt leuk zou lijken….dat wij met zijn allen die op dit topic reageren samen in één klas zouden zitten…....dat zou wel gezellig zijn, een gezellige bende 😉

Wij kenden elkaar helemaal niet voordat we op het forum zaten en je ziet dat je na een tijdje hier ook andere kinderen leert kennen.

Wij zijn ook allemaal verschillend, hebben allemaal op andere scholen gezeten en wisten ook niet precies wat we hier op het forum zouden gaan mee maken, maar we hebben wel allemaal die stap gezet en ik denk voor de meesten dat het al snel wende en dat we ons hier thuis voelden. Ons verhaal kwijt konden en soms een leraar (of moderator) een beetje stom vonden of een ander forumlid/klasgenootje, maar na een tijdje dachten we dan 'die is eigenlijk toch wel oké’. Regels moeten er zijn en niet iedereen heeft dezelfde hobby's of interesses, maar in elke klas zitten er wel een paar waar je vrienden mee kan worden en dat is mooi, toch.

Zelf ben ik 15 x verhuisd voor mijn 12e en zat ik elk schooljaar wel in een nieuwe klas op een andere school en soms 2 x per jaar. Ik was er eigenlijk aan gewend en ik vond het op een gegeven moment ook niet echt spannend, als eng spannend meer. Ik vond het op een gegeven moment leuk moment om wie ik nu weer allemaal zou leren kennen. Ik ging er gewoon naartoe en probeerde zo snel mogelijk 'mee te doen’ met de andere kinderen. Niet iedereen was mijn vriend, maar zeker ook niet mijn vijand. Al snel had ik een paar vriendjes en soms maakte ik ook al vriendjes die niet in dezelfde klas zaten, maar wel op diezelfde school.

Soms leerde ik ze kennen omdat ze bij mij in de buurt woonden, terwijl ik dat eerst helemaal niet wist, maar elke dag als ik naar school fietste, fietsten zij dezelfde weg als mij / soms zaten ze in dezelfde bus en dan zeg je elkaar eerst misschien alleen maar 'hoi', maar na een tijdje  begin je met elkaar te praten over school en over van alles en soms word je zulke goede vrienden dat je ook bij elkaar thuis afspreekt.

Het lijkt nu misschien nog ver weg. Alles is nieuw. Een ander gebouw. Veel meer leraren en lokalen, maar als je iets niet weet of de weg niet kan vinden vraag je of een klasgenoot het wel weet. Ik ging soms net doen alsof ik niet wist hoe ik  bijvoorbeeld naar de gymzaal moest lopen, gewoon om een gelijk een praatje te maken met iemand. Ik koos dan een jongen uit die mij wel aardig en leuk leek en die ik eigenlijk wel wilde leren kennen en dan vroeg ik bijvoorbeeld iets over een bepaald vak of waar hij zijn rugzak had gekocht. Maakt eigenlijk niet uit wat je vraagt, het gaat er maar om dat je met iemand een praatje maakt in de hoop dat je elkaar beter leert kennen en daarna vaker met elkaar kan praten. Je kunt ook vragen of die andere jongen of meisje ook van voetbal houdt, of een hond heeft of zoiets en dan kun jij vertellen wat jij leuk vindt om te doen en of jij een huisdier hebt.

Jij vindt je weg ook wel op school en het is niet gek als je iets niet weet of zo, want er is altijd hulp. Van medeleerlingen, maar ook van leraren en mentoren en zo, dus als je ergens mee zit of ergens meer van willen weten 'vraag het gewoon'.

Soms zijn er kinderen, maar ook volwassenen die niet aardig zijn en stomme dingen zeggen, zoals dat jij een beetje op een meisje lijkt. Dat is niet leuk om te horen. Vorige week zei een oudere mevrouw nog tegen mij dat ik eens naar de kapper moest (ik ben een gay jongen met redelijk lang haar) en niet zo meisjes achtig moest doen omdat ik gewoon lol aan het maken was met een paar meisjes die aan het huppelen waren. Ach ja, ik heb er maar niks van gezegd, maar er wel het mijne van gedacht….en toen ben ik gewoon verder gegaan met mijn leven. Het was geen leuke opmerking, maar ik heb mijn middag er niet door laten verpesten. Ik heb het thuis wel gezegd en die vonden het ook stom en toen wist ik dat ik er niet wakker van moest liggen dat er zulke domme mensen zijn af en toe.

 

Ik weet ook niet waarom ik vaak hele verhalen schrijf, uiteindelijk heb ik niet echt veel meer en andere dingen gezegd als iedereen hierboven in een paar regels 😂

Wees gewoon jezelf, dat is het beste voor jou.

 

Nou ja, nu ga ik maar stoppen…

Bijna dan, ik wilde alleen nog een paar linkjes neerzetten. Op die sites kun je nog wat meer info vinden en ook staan er linkjes naar andere sites die je kunnen helpen als je school 'moeilijk’ vindt. Als je zin hebt kun je er altijd eens op kijken:

https://www.nji.nl/kansengelijkheid-in-het-onderwijs/wie-kan-mij-helpen-als-ik-school-moeilijk-vind

https://www.nji.nl/verbinding-onderwijs-en-jeugdhulp/het-gaat-niet-goed-op-school-wat-kan-ik-doen

https://www.nji.nl/welbevinden/met-wie-kan-ik-bellen-of-chatten

 

Btw, heb je ook een introductie op je nieuwe school binnenkort of is die al geweest?

Gaan er ook nog kinderen van jouw ‘oude’ school naar jouw 'nieuwe’ school?

 

Gr. MickeyMouse 😉

@MickeyMouse 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

 

Vorige week zei een oudere mevrouw nog tegen mij dat ik eens naar de kapper moest (ik ben een gay jongen met redelijk lang haar) en niet zo meisjes achtig moest doen omdat ik gewoon lol aan het maken was met een paar meisjes die aan het huppelen waren. Ach ja, ik heb er maar niks van gezegd,

 

Belachelijk dat er nog steeds mensen zijn die zo denken. Persoonlijk had ik dat niet gepikt en in discussie gegaan. Maarja, dat ben ik😂

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @benebird,

 

thnx, maar ik wilde mijn geluksmoment niet laten verpesten door die ene vrouw…

zij bepaalt niet, ik bepaal 😉

 

lees het hele verhaal hier:

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Anoniempluuuuhhhhh,

 

er viel me net nog iets op wat me eerder, tijdens het schrijven van mijn reactie aan jou, niet was opgevallen….

 

Ik had op de achtergrond een aflevering van America's Got Talent  (AGT) aan staan en het was me wel soort van opgevallen dat er een speciaal liedje werd gezongen, het trok wel mijn aandacht, maar ook weer niet zoveel, omdat ik me wilde concentreren op het schrijven van die reactie aan jou…

 

en ‘You know what’ (dat zijn woorden die Simon Cowel (volgens mij is hij de bedenker of iig juryvoorzitter van AGT) ook vaak gebruikt als hij iets speciaals te zeggen heeft….dus, you know what, dat liedje dat ik hoorde gaat over jezelf zijn….hoe toepasselijk…iedereen zou zichzelf moeten mogen zijn en anderen zouden dat gewoon moeten accepteren

btw…..ik heb dat liedje dus nog een paar keer geluisterd en het raakt mij, maar ik snap ook heel goed dat niet iedereen dit een top nummer gaat vinden. Nou ja, dat wilde ik gewoon nog even kwijt…..

 

Hieronder het liedje:

https://www.youtube.com/watch?v=b4rFH8VrMmM

America's Got Talent 2022 Wyn Starks Full Performance Audition Week 6 S17E07

 

en hier een gedeelte van de songtekst met NL vertaling, nou ja, waarom niet gewoon de hele songtekst...ik bedoel als het Wilhelmus in een gedicht kan, kan dit ook, toch @benebird 😉

 

Lyrics:

Ik heb de deur dichtgedaan
I've been closing the door

Mijn hele leven ingehouden, maar nu niet meer
All my life, held it in but not anymore

Ik heb twee voeten op de grond
Got two feet on the floor

Dit is het, ik ben sterker dan ooit tevoren
This is it, I'm stronger than ever before

Excuseer mijn oplegging (ikzelf zou imposition vertalen naar een buitensporige eis of last)
Pardon my imposition

Maar dit is mijn overtuiging
But this is my conviction

Ik moet dit uit mijn hoofd zetten
I need to get this off my mind

Ik moet mezelf zijn, ik moet mezelf zijn
I gotta be me, gotta be I

Ik moet zijn wie ik weet dat ik vanbinnen ben
Gotta be who I know I am inside

Kan eindelijk ademen, het in zich opnemen
Can finally breathe, taking it in

Kijk mij eens vliegen!
Look at me flying!

Het is er altijd geweest, het kostte me maar een minuut om het te vinden
It's always been there, it just took me a minute to find it

Als ik iemand anders zou zijn, zou ik me gewoon verstoppen
If I were to be anybody else, I'd just be hiding

Wie ik ben
Who I am

Wie ik ben
Who I am

Kijk terug, terug naar een kleine jongen
Lookin' back, back on a little boy

Gaf hem nooit de kans om ooit meer te zijn
Never gave him a chance to ever be more

Ik hield niet van hem, maar ik ga nu en voor altijd van hem houden
I didn't love him but I'm gonna love him right now and forever

Het is tijd om de deur open te duwen
It's time to push open the door

Excuseer mijn oplegging (ikzelf zou imposition vertalen naar een buitensporige eis of last)
Pardon my imposition

Maar dit is mijn overtuiging
But this is my conviction

Er is niets meer om me tegen te houden, nee
Ain't nothing left to hold me down, no

Ik moet mezelf zijn, ik moet mezelf zijn
I gotta be me, gotta be I

Ik moet zijn wie ik weet dat ik vanbinnen ben
Gotta be who I know I am inside

Kan eindelijk ademen, het in zich opnemen
Can finally breathe, taking it in

Kijk mij eens vliegen!
Look at me flying!

Het is er altijd geweest, het kostte me maar een minuut om het te vinden
It's always been there, it just took me a minute to find it

Als ik iemand anders zou zijn, zou ik me gewoon verstoppen
If I were to be anybody else, I'd just be hiding

Wie ik ben
Who I am

Wie ik ben
Who I am

Het is er altijd geweest, het kostte me maar een minuut om het te vinden
It's always been there, it just took me a minute to find it

Wie ik ben
Who I am

Moet ik zijn, moet ik zijn
Gotta be me, gotta be I

Ik moet zijn wie ik weet dat ik vanbinnen ben
Gotta be who I know I am inside

Kan eindelijk ademen, het in zich opnemen
Can finally breathe, taking it in

Kijk mij eens vliegen!
Look at me flying!

Het is er altijd geweest, het kostte me maar een minuut om het te vinden
It's always been there, it just took me a minute to find it

Als ik iemand anders zou zijn, zou ik me gewoon verstoppen
If I were to be anybody else, I'd just be hiding

Wie ik ben
Who I am

Wie ik ben
Who I am

Het is er altijd geweest, het kostte me maar een minuut om het te vinden
It's always been there, it just took me a minute to find it

Wie ik ben, ja
Who I am, yeah

Bron: Musixmatch

Songwriters: Josh Bronleewe / Vanessa Campagna / Wayne Starks

Songteksten voor Who I Am © Josh Bronleewe Music, Curb Wordspring Music

 

 

Jullie mogen mij best gek vinden hoor…..ik ben soms ook verbaasd over mezelf….

en wat ik allemaal post hier op het forum 🙃

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 1
Badge

Btw, heb je ook een introductie op je nieuwe school binnenkort of is die al geweest?

Gaan er ook nog kinderen van jouw ‘oude’ school naar jouw 'nieuwe’ school?

 

 

 

 

De introductie dag is over een week, en er gaan veel kinderen uit me groep 8 klas naar de zelfde middelbare, en daarvan zijn er drie met hetzelfde niveau als mij.

En danku voor je hulp iedereen, het helpt me echt

 

Reputatie 7
Badge +9

 

 

ik bedoel als het Wilhelmus in een gedicht kan, kan dit ook, toch @benebird 😉

 

Inderdaad, waarom niet🤣 ik was ook doodmoe, dus niet dat ik er lang bij stil stond of het nou een gedicht was of niet😂

Hey,

@Anoniempluuuuhhhhh 

Mijn broertje heeft lang haar en wordt vaak gezien als meisje, hij luistert daar niet naar. Je moet het negeren denk ik. Alhoewel ik zou persoonlijk met iedereen in discussie gaan, maar dat ben ik😅. Negeren is een beter idee, i guess. Je zult waarschijnlijk wel vrienden maken.

 

 

ik bedoel als het Wilhelmus in een gedicht kan, kan dit ook, toch @benebird 😉

 

Inderdaad, waarom niet🤣 ik was ook doodmoe, dus niet dat ik er lang bij stil stond of het nou een gedicht was of niet😂

Ik vond het i.i.g grappig om te zien. Zit je bij gedichten te kijken staat daar opeens het Wilhelmus🤣. Misschien moet je maar een topic openen met liedjes. Kan je gelijk alle coupletten van het Wilhelmus erin zetten. 😅 Dan kan @MickeyMouse ook al zijn liedjes kwijt, want volgens mij heeft hij er een boel, of niet?

 

Jullie mogen mij best gek vinden hoor…..ik ben soms ook verbaasd over mezelf….

en wat ik allemaal post hier op het forum 🙃

Ik vind je reacties altijd wel slim, zo van hoe kan je daar nu weer aan denken. Ik vind je i.i.g niet gek.​​​ Ik heb ook zo vaak van, wat heb ik nu weer geplaatst...

 

 

 

Reageer