Skip to main content
Vraag

Voelt alsof ik mensen in de steek laat, voelt slecht😢

• June 2, 2025
  • 4 reacties
  • 124 Bekeken

Zeester12
Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik vind het lastig om te zeggen maar zoals de titel al zegt ben ik bang dat ik mensen in de steek laat en vriendschap over is.😓

Laat ik het even uitleggen. 

Het gaat een lange tijd niet echt goed en ben ik vaak somber. Ik heb op het moment het meeste contact met 2 mensen, ik vind het erg fijn om contact met hun te hebben, maar ik merk als we dus contact heb dat bepaalde gedachten allerlei kanten op gaan en het soms een beetje het gesprek tijdens het contact een beetje verpest, als er al wat speelt dan voelt het alsof ik in een rot gevoel blijf hangen, ik wil dat niet en het voelt ook gewoon niet goed maar ik reageer dan op die 2 vrienden  op een nare manier en heb dan ook gelijk spijt. Ik ben bang dat  het vaker gaat gebeuren of ik het dichter op elkaar heb dat er een vriendschap kapot gaat of ikzelf juist bewust kort reageer omdat ik er zoveel mee bezig ben om niet op een nare manier te reageren.  Ik heb dit bij beide vrienden maar bij de een meer dan de andere.  Heb het wel een soort van aangegeven maar ze reageren er een beetje 'normaal ' en aardig op, wat mij dan laat twijfelen of ze dat bewust zeggen of het echt menen, ik zou het heel erg vinden om hun kwijt te raken, ik heb het gevoel dat ze het niet eens weten omdat ik het nooit echt uitspreek maar ik ben echt super blij met ze en ze helpen ook echt wel en komen ook wel binnen.💘 Maar ik wil graag dat ze eerlijk zeggen als ik echt stom naar ze doe , en het niet voor zich houden om mij niet slechter te laten voelen.  Ik wil juist graag dat ik niet steeds van die soort uitbarstingen heb en het negatieve invloed heeft op het contact.😣😓 het voelt alsof ik het verpest en een teleurstelling ben.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit aan ze duidelijk kan maken? Of dat ik het zeg op een manier dat ze wel echt eerlijk zullen zijn?

Als er onduidelijkheden zijn, dan vraag maar gerust. 

Groetjes 💘

4 reacties

• June 2, 2025

Hoi lieve ​@Zeester12 !

Wat lastig zeg, maar wat als je vrienden wel gewoon eerlijk zijn?❤️ Ik denk dat ze het juist wel snappen en het helemaal niet opvatten als dat het verkeerd bedoeld is, maar juist als logisch en ze nu ook echt menen wat ze zeggen❤️ Kun je ook met hun erover praten dat je bang bent dat je hun kwijtraakt? Ik denk dat dat niet hoeft hoor, anders zouden ze vast wel op een andere manier reageren dan ze nu doen😘

Groetjes Zonnebloem 🌻 

Zeester12
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • June 2, 2025

hoi,

nog een toevoeging, als we dan contact hebben of het nou over negatieve dingen zijn of positievere dingen gaat, ik heb het idee dat ze me gewoon zat zijn, maar dit niet durven te zeggen. 

PetjePitamientje
Forum|alt.badge.img

Hoi lieve ​@Zeester12 ,

Wat een lastige situatie, maar sluit me aan bij ​@Zonnebloem2010 !❤ Durf je met je 2 vrienden te praten? 

Lieve groetjes van mij ❤

• June 19, 2025

Hallo ​@Zeester12 ,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat. Wil je me een update geven?

Liefs Spaceflower 💖