Skip to main content

De laatste tijd voel ik me erg kut en leeg nergens voelt als thuis.

ik heb ook heel veel stress.

Ik huil veel en heb last van woede ik weet niet wat dit gevoel is en wat het betekent ben ik depressief? 
 

Hoi, ik weet niks van depressies dus ik weet ook niet of jij depresief bent. Maar ik kan je denk ik wel wat tips geven om je wat beter / vrolijker te voelen.

- Je zou kunnen proberen om te mediteren, hiervan word je rustig. En dit is dus goed tegen stress 

- Je kunt gaan bedenken wat voor dingen je allemaal leuk vindt, zoals: mogelijke huisdieren, vrienden, bloempjes plukken of lezen. Dan vrolijk je misschien wat op op een moment dat je verdrietig bent.

- Je kunt ook een bucket list maken en dan kun je je op de dingen focussen die daar op staan.

- Probeer een hobby te vinden, als je ergens veel plezier in hebt ga je het meer doen en ben je op meer momenten vrolijk.

- Ik weet niet of het mag van je ouders of dat je het al hebt, maar een huisdier is erg leuk om te hebben. Bijvoorbeeld een vis of een hamster. Dan heb je een levend wezen om je heen tegen wie je kan praten en die je gezelschap houdt.

- Tegen de stress raad ik je aan om je fantasie te gebruiken. Daarmee bedoel ik dus dat je je kunt terug trekken naar een wereld zonder zorgen die je zelf met je fantasie hebt samengesteld. Dan hoef je even nergens anders aan te denken.

Deze dingen werken voor mij heel goed, dus ik hoop dat jij er ook wat aan hebt.

Fire dragon


Ik weet niet zeker of je depressief bent, maar het zou best kunnen. ik denk dat het beste is om naar een psycholoog te gaan.


heyy,

een depresie hangt echt van het persoon af, voor jou zou het kunnen betekenen dat je depresief bent maar voor een ander zou het normaal kunnen zijn, het licht er aan hoe je je normaal voelt,


wel is heel veel stress echt niet fijn en als je door heb dat je veel stress krijgt kan je hulp vragen aan docenten en je situatie vertellen want anders heb je kans dat het alleen maar berg afwaarts gaat,
veel huilen en woede zijn tekens van moodswings die kunnen door van alles komen, het kan puberteit zijn maar het kan ook van de stress komen
je erg leeg voelen kan zijn door ook weer van alles maar dat maakt het niet minder vervelend,

wat ik zou doen in jou situatie is naar docenten gaan en je situatie uit leggen, als je er met hun over praat word de situatie ook makelijker te over zien voor jou en het lucht sowieso al op!

kuzz


Reageer