Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik heb al een langere tijd dat ik me heel erg somber voel door allemaal dingen o.a. vrienden, ouders en school. Voor mijn gevoel wordt er heel erg veel aan me getrokken en worden er Tienduizend dingen van mij verwacht en dat ik die ook nog kan uitvoeren ook. Ik ga dus 5 dagen per week naar school als bijna ieder ander leerling op een middelbare school, ook train ik 2x per week en heb ik een wedstrijd in het weekend en werk ik ook nog eens vaak 3x per week.

Vaak heb ik ook nog eens problemen of onenigheid met mijn moeder of vader, die zijn 1,5 jaar geleden gescheiden, maar zijn nog steeds vrienden gelukkig en daar ben ik heel blij mee, beide mijn ouders hebben al een nieuwe vriend en vriendin. De vriendin van mijn vader kan op veel momenten wel aardig zijn, maar bemoeit zich zoveel met mijn leven en start bijna overal wel een discussie over. De vriend van mijn moeder is erg aardig en hij doet niks naars tegen mij, maar op een ene manier kan ik het toch niet accepteren dat ze samen zijn en ik gun mijn moeder echt wel een nieuwe relatie maar, het voelt of hij mijn moeder inpikt van mij, zo’n zelfde gevoel heb ik ook bij mijn vaders vriendin. 

Natuurlijk ik heb super lieve vrienden en die mij helpen met van alles helpen en staan ook heel vaak voor mij klaar, maar toch heb ik gewoon het gevoel dat het allemaal te veel voor mij wordt en dat ik het allemaal niet goed doe terwijl daar helemaal geen reden voor is. Mijn vrienden zeggen ook helemaal niks raars tegen mij waar ik dat vandaan kan trekken die gevoelens, maar opeens gaan mijn gedachtes zeggen tegen mij zeggen van ‘’yo ze zijn boos op je, want je doet en zegt het allemaal verkeerd!’’ 

Misschien dat jullie zich hier ook in hier bevinden of het zelfde voelen, dus weet dan dat je niet de enige bent! ik wil gewoon zo graag weer helemaal blij zijn, niet altijd natuurlijk, want niemand is 24/7 blij, maar gewoon dat ik weer zin krijg in het leven en mezelf op nummer 1 zet en dat ik gewoon doe in het leven wat ik wil doen!!

hebben jullie tips om jezelf weer op nummer 1 te zetten voor jezelf?

groetjes AnnoniemK

hoi hoi,

ik snap je gevoelens, je bent sws echt niet de enige. ik had dit namelijk ook.

mijn tip is: ga lekker veel muziek luisteren en probeer met vrienden af te spreken en pak een spiegel en kijk naar jezelf, stel je jezelf 2 vragen bijvoorbeeld: wat vind ik mooi aan mezelf een waarom? en doe dan elke keer andere vragen, zo ga krijg je meer zelf vertrouwen. maar het is ook belangrijk om te weten dat je jezelf altijd op nummer 1 moet zetten, als jij ergens geen zin in hebt of je wilt even alleen zijn geeft dat dan vooral aan. en geef jezelf tijd. en misschien hoort het ook een beetje bij de pubertijd.:sweat_smile:

hopelijk heb ik je geholpen,

 


Hey anoniemK,

Vervelend dat je je zo voelt!

Wat kan helpen en opluchten is het aan iemand vertellen die je vertrouwd. Diegene kan je dan steunen en ook eventueel helpen.

Zelf heb ik ook last van dat soort gedachtes. Gelukkig is het mij gelukt om ze een beetje uit mijn hoofd te bannen. Je kan dat ook proberen door ze te negeren en gewoon aan iets anders te denken. Dat is aan het begin. Heel moeilijk, maar gaat hopelijk steeds makkelijker.

Wat voor motivatie kan helpen is een doel voor jezelf stellen. Dat kan voor school, sport of iets anders zijn waar je dan even aan zit.

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

Groetjes iemand.


Reageer