voel me rot maar geen reden

  • 1 November 2019
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Badge

Heyy,

dit is m’n eerste bericht en ik weet nog niet zo goed hoe dit allemaal werkt maar ik ga m best doen.

ik ben een meisje van 13 jaar en zit in de 2e klas. Ik heb een vriendin die zich snijdt en zelfmoord wilt plegen maar ze zegt het wel maar doet het niet. Nu geloof ik het niet helemaal meer, maar straks doet ze het wel! Omdat ik hier zo erg mee zit heb ik met 2 volwassen personen van school gepraat en dat ging best wel goed. Alleen heb ik het idee dat hun lastig val terwijl ze het zelf hebben voorgesteld. 
 

maar dat is niet het enige het gaat eigenlijk meer hierom: ik voel me rot en zit niet lekker en in m’n vel. Ik wil er over praten met een van die docenten maar ik weet niet wat ik moet vertellen want ik weet niet wat mij dwars zit. Dus dan zit ik daar en dan vraagt diegene “ waar wil je over praten?” ‘ ja dat weet ík eigenlijk niet .. ik weet niet wat mij dwars zit 🤦‍♀️‘ ligt het aan mij of is dit best wel raar en dom? 
 

hebben jullie tips of iets wat ik kan doen ofzo ? Please help!

ik weet echt niet wat er is

 


4 reacties

Hoi

 

Je maakte je zorgen om een vriendin, waardoor je naar docenten stapte. Dat was verstandig. Nu overweeg je om een docent te benaderen, om het over jouw problemen te hebben. Je vraagt je echter af of zo’n gesprek vlot zou verlopen. 

 

In mijn ogen is het absoluut ok om op een docent af te stappen met de mededeling dat je je niet goed voelt. De docent zou samen met jou naar de aanleiding van deze gevoelens kunnen zoeken, bijvoorbeeld door vragen te stellen. Desnoods mail je op voorhand dat je niet goed in je vel zit, maar dat je hiervan de oorzaak niet kan thuisbrengen. 

 

Groetjes

Kenshin

Badge

Hoi

 

Je maakte je zorgen om een vriendin, waardoor je naar docenten stapte. Dat was verstandig. Nu overweeg je om een docent te benaderen, om het over jouw problemen te hebben. Je vraagt je echter af of zo’n gesprek vlot zou verlopen. 

 

In mijn ogen is het absoluut ok om op een docent af te stappen met de mededeling dat je je niet goed voelt. De docent zou samen met jou naar de aanleiding van deze gevoelens kunnen zoeken, bijvoorbeeld door vragen te stellen. Desnoods mail je op voorhand dat je niet goed in je vel zit, maar dat je hiervan de oorzaak niet kan thuisbrengen. 

 

Groetjes

Kenshin

Bedankt voor je reactie .. 

je hebt gelijk alleen is het in mijn ogen klinkt het best wel stom. 

Vaak ben je voor jezelf wat strenger dan je voor een ander zou zijn :slight_smile: Denk je dat je de moed bijeen zal kunnen rapen om een docent aan de spreken?

 

Gr. Kenshin

Badge

Vaak ben je voor jezelf wat strenger dan je voor een ander zou zijn :slight_smile: Denk je dat je de moed bijeen zal kunnen rapen om een docent aan de spreken?

 

Gr. Kenshin

Dat denk ik wel...

Reageer