Vraag

Voel me rot maar geen reden

  • 1 November 2019
  • 8 reacties
  • 177 Bekeken

Badge

Heyy,

dit is m’n eerste bericht en ik weet nog niet zo goed hoe dit allemaal werkt maar ik ga m best doen.

ik ben een meisje van 13 jaar en zit in de 2e klas. Ik heb een vriendin die zich snijdt en zelfmoord wilt plegen maar ze zegt het wel maar doet het niet. Nu geloof ik het niet helemaal meer, maar straks doet ze het wel! Omdat ik hier zo erg mee zit heb ik met 2 volwassen personen van school gepraat en dat ging best wel goed. Alleen heb ik het idee dat hun lastig val terwijl ze het zelf hebben voorgesteld. 
 

maar dat is niet het enige het gaat eigenlijk meer hierom: ik voel me rot en zit niet lekker en in m’n vel. Ik wil er over praten met een van die docenten maar ik weet niet wat ik moet vertellen want ik weet niet wat mij dwars zit. Dus dan zit ik daar en dan vraagt diegene “ waar wil je over praten?” ‘ ja dat weet ík eigenlijk niet .. ik weet niet wat mij dwars zit 🤦‍♀️‘ ligt het aan mij of is dit best wel raar en dom? 
 

hebben jullie tips of iets wat ik kan doen ofzo ? Please help!

 


8 reacties

Reputatie 1
Badge

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6 en 7

Mischien proberen op te schrijven wat je denkt ofzo Idk Haha ik hoop dat het een beetje helpt gr ❤️

Heyy,

Ik denk dat jij je rot voelt doordat je vriendin zich snijdt en zegt dat ze zelfmoord wil plegen. Doordat zij dit allemaal doet/zegt, ga jij wat negatiever naar het leven kijken. Doordat jouw vriendin zich zo rot voelt, ga jij je onbewust ook rot voelen.

Heel knap van je dat je met volwassenen bent gaan praten. Onthoud dat je er niemand mee belast. Ze stellen het echt niet voor om ‘beleefd’ of ‘aardig’ te doen. Ze willen je echt helpen. 

Verder, als je het graag tegen een docent wilt vertellen maar je niet precies weet wat. Vertel wat je in je topic hebt verteld! Desnoods laat je hem zien maar als je dat niet wilt (dat begrijp ik heel goed), schrijf je hem gewoon over op papier maar dan als een verhaal of brief voor die docent. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Xx me

Badge

Heee bedankt voor je reactie 

ik heb een beetje het idee dat ik alleen met mijn docent wil praten om aandacht ofzo .. ik wacht soms 3 kwartier op hem om te praten en soms komt hij niet en dan heb ik zo lang geewacht. Ik maak me de avond ervoor al druk om hem tegen te komen en loop iedere pauze/les wisseling lang zijn kantoortje. 

Maar toch wil ik praten over m’n probleem maar ja.. 

Hey meis(;

Ik ga mn best doen om je advies te geven,

Ten  aller eerste wil ik zeggen dat als je aan zelfmoord denkt...Je er heel lang over nadenkt.. Mensen die dat soort gedachtes hebben zijn hun zelf niet meer, ze willen van hun gevoel af. Maar het liefst willen ze dat er iemand voor hun is, dat gaat lastig als zo veel mensen het niet begrijpen( en soms ook niet willen begrijpen.)

Het is goed dat je hebt gepraat met volwassen!

Maar houd je er wel rekening mee dat je wel iemands geheim hebt? Ik bedoel meer van het is goed om er over te praten.. maar vertel maar beter niet over wie het gaat. 


Mensen zeggen dat ze het tegen de ouders moeten vertellen, maar weten nog lang niet in welk situatie diegene in zit..Soms zijn ouders niet goed voor hun kind.. Of kijkt school er heel streng naar of ze naar wel echt weer eens snijdt? Ik bedoel het is allemaal goed bedoelt, maar zo stop je iemand niet.. Het zit in iemands hoofd.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

En nu over jou😛 

Het kan zomaar zijn dat het door de puberteit komt.. Maar ik kan niet in jouw hoofd kijken.. Ik weet niet  wat erin je om gaat dus het is heel moeilijk om daar wat over te zeggen. En de meeste mensen zeggen vaak snel dat het door de puberteit komt als je je niet goed voelt, maar vaak is dat niet zo. Mensen onderschatten het..

 

Probeer er met je ouders of iemand anders te praten

 

 

Badge

Superrr bedankt voor je reactie. 
kun je hier boven even lezen, de reactie die ik geef op iemand anders. Over aandacht. Want ik weet nu niet wat ik daar mee moet. Dat heb tegen een vriendin vertelt en die zegt dat het misschien komt omdat ik hem een beetje zie als een vaderfiguur.

 

xx

Heee bedankt voor je reactie 

ik heb een beetje het idee dat ik alleen met mijn docent wil praten om aandacht ofzo .. ik wacht soms 3 kwartier op hem om te praten en soms komt hij niet en dan heb ik zo lang geewacht. Ik maak me de avond ervoor al druk om hem tegen te komen en loop iedere pauze/les wisseling lang zijn kantoortje. 

Maar toch wil ik praten over m’n probleem maar ja.. 

Ja snap ik.

Als hij geen moeite doet om met jou te praten kan je misschien naar een andere docent gaan? Misschien je mentor? Als je echt perse met die ene docent wilt praten, kan je zeggen dat het heel belangrijk is en een keer aan het eind van de les vragen of hij even tijd heeft en of hij dit keer wil komen opdagen. En als ik jou was zal ik even goed gaan praten met die vriendin want misschien kunnen jullie elkaar een beetje helpen. 

Badge

-onnodige quotes verwijderd - 

 

Ik denk dat ik een beetje geobsedeerd ben door hem. Maar een vriendin die zegt dat ik dat doe omdat hij misschien wel een vaderfiguur lijkt ofzo.( die heb ik namelijk niet)

-onnodige quotes verwijderd - 

 

Ik denk dat ik een beetje geobsedeerd ben door hem. Maar een vriendin die zegt dat ik dat doe omdat hij misschien wel een vaderfiguur lijkt ofzo.( die heb ik namelijk niet)

Hmm ja dat kan wel. Probeer gewoon een gesprek met hem aan te gaan, dat lucht vast op

Reageer