Vraag

voel me rot, maar geen idee waarom


  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi hoi
had weer even nodig om in dit forum te typen..
heb echt nog steeds geen rust om me heen elke x nog steeds gezeik met iedereen..
ik wil gewoon zo graag ergens anders heen maakt nii uit waar... als ik maar gwn weg ben uit deze wereld...
me mentor en ik hadden nog geappt.. ze was 23 juli jarig dus ik heb haar gwn gefeliciteerd.. zij begon met het hoe is het lalala toen had ze iets doorgestuurd van m'n leerlingbegeleider ze zij miss is dit iets voor jou probeer het maar uit.. ik keek dus ook wel snel naar dat site.. want had echt behoefte aan iets of iemand... wan t ik kan nergens met iemand chatten ofz.. kindertelefoon tuurlijk, maar die zijn niet in de avond actief en ik heb iemand nodig die juist in de avond actief is omdat ik juist in de avond pieker en alles in me kop nog groter wordt waardoor ik juist gek wordt omdat ik dan een hele film maak van me dag wat er allemaal is gebeurd. maar ja die site die werkt niet echt voor mij, want ik kan het gwn niet serieus nemen en het zijn allemaal oefeningen om jezelf te helpen.. maar geen idee wrm het mij niet lukt terwijl ik echt hulp nodig heb... miss omdat me mentor het naar me heeft gestuurd en dat ik die hulp nii accepteer ofz idk.. ik ben gewoon zo moe van alles.. ik weet niet of het normaal is om elke dag tot nu toe van de vakantie om 4/5/6 s'nachts te slapen en dat je richting 11/12/1/2 wakker wordt....

geen idee wat ik hiermee probeer
maybe hebben jullie reacties er op
ik hoor het graag

28 reacties

hoii britt,
klopt.. nou idk ik denk het wel ofz… jaa dat klopt ook... ik probeer me ook sterk te houden met alles... thuis heb ik dat ook maar ik werk nog niet hahah… jaa… ik weet niet of dit bij de leeftijd hoort dat ze negatief doen enz.. ik snap je.. want ik heb dat ook zovan dat ik eigenlijk niet zo ben ofz.. jaa.. kritiek als ik dat krijg voel ik me nii meer op me gemak en dan ga ik vol in discussie en ja reageer ik bot... ik wil idd ook het laatste woord hebben... ik tel tot 10 maar werkt nooit bij mij.. jaa maar ja... idk ben er zat mee om steeds te moeten vallen en opstaan ook al ben ik sterk... klopt je hebt nodig slaap maar ja... ik moet me ritme ook oppakken weer.. jaa ik snap je maar ja idk wil het gwn perfect hebben en alles dus duidelijk,,, wel beter opzich dat mensen dat deden... nou ik ken ook wel paar docenten die me matsen bijv toets herkasing of als ik in discussie zit ofz krijg ik wel wat waaarschuwingen maar sommige docente late mij ook gwn dingen doen want ik weet mijn grenzen wnnr ik te ver ga of nii soms wel wat later maar ja... ik ben iemand die ook wel intresse toont en srs is maar ook gwn kloten.. en die docenteb die ik nii leuk vond en hun mij nii die kan ik dus nii links laten liggen... ik mocht van 3 docenten nii in hun lessen, omdat ik de les van hun verstoor, geen concentratie heb brutaal enz... bij duits, natuurscheikunde, economie... nou later heb ik weer geprobeerd bij alle 3 nou gelijk er uit gestuurd... ik probeerde er elke weer in te gaan maar ze stuurden me er al gelijk uit... later alleen bij ns en eco ging het even goed en toen bij eco was ik er weer uitgestuurd omdat ik er nii in mag.. ns mocht ik van die docent er wel in omdat ze een opdracht moesten doen voor een cijfer dus ik mocht er 1 maand ofz weer erin en dat ging wel redelijk en bij duits mocht ik er geen een x meer in... die docent zij gwn dingen tegen de meiden over mij... en elke x wnnr ik het probeer zegt die dit x wel goed gedragen lalala… wat ik eerlijk gezegd wel heb is dat ik niet met nieuwe docenten kan opschieten ze moeten mij kennen en ik hun... dus hoe ik doe of ben ofz idk… ik sla dan dus tegen muren enz.. maar ja.. jaa ik heb zeker een goede band met haar.. ja ik hoop dat ik dat leer... om je in te houden klopt en dat weet ik donders goed en ik maak 1000x de fout en daar baal ik echt van en dan zeg ik wel srry of wat dan ook maar een x op de dag is die srry niks meer waard snap je wat ik bedoel? ik kan iets nii laten gaan wat er in me hoofd zit moet ik zeggen of wat dan ook.. jaa doe ik... nou ik weet niet echt... ze vergeet soms wel dingen dat is menselijk tuurlijk... voor de rest ja denk nii echt dat ze zin heeft om mij nog te helpen terwijl zij een eigen mentor klas heeft.. ik ga idd als het zal moeten naar me mentor gaan en niet naar me ouders.. hun weten helemaal dus van niets... en ik dacht srs eerst dus neee wrm deze mentor maar ik had het dus echt fout zij zag al vanaf het begin dat het nii echt lekker ging met me ze ging steeds meer met mij in gesprek en probeerde dinge uit me te krijgen maar het lukte niet... mar als je tegen mij steeds door vraagt dus op verschillende dagen enz... en als ik je beter heb leren kenenn zeg ik het wel maar dan ook in stukjes en in stiltes om goed na te denken en zij vond het gwn totaal niet erg dat ik moest nadenken enz... ze zij je kunt het zeggen enz.. want ik weet het nii zeker maar vgm was dat ook met een toets ik moest dus een toets maken en had stress over thuis en dat nam ik mee in m'n toets... en ik kon gwn niet werken zat te prutsen met de blaadjes want ze zaten nii aan elkaar zelfs daar kan ik me aan irriteren in een toets... me mentor vroeg vind je het lastig begrijp je het nii ik zei jawel maar lm maar ja ik was dus nog nii klaar zegt me mentor je mag hem op het domein af maken dus ik loop naar het domein komt zij blijkbaar ook zitten en ze zegt wat is er aan de hand ik zei niets en toen later vroeg ze door en later kwam het verhaal boven water... en drm ben ik bang dat ik d3 toetsen verkloot omdat 1 klein ding al mij dwars kan zitten en ik wil dus gwn een mentor net zoals deze die weet hoe ik ben dus hoe ik in elkaar zit en dat die nii gelijk naar me ouders gaat maar dat ik het eerst zelf mag oplossen en anders dat je hij het met mij overlegd dat die me ouders in gaat lichten ofz en gwn dat die naar allebei de kanten van het verhaal luistert en gwn mij ondersteunt met dingen ook al ben ik gwn soms echt moeilijk enz..... ik weet idd dat ik gelukkig mensen heb die het weten....

dankjewel weer voor je bericht en ik heb er zeker wat aan
sry weer een dikke verhaal hoop dat je het een beetje kan lezen en begrijpen...

groet sophie
Hey Sophie!

Goed dat je probeert om je eigen sterk te houden. Ik ben zelf 18 en mijn ouders doen soms ook nog negatief tegen mij, ik trek het me niet persoonlijk aan en ik denk het zal wel. Het laatste willen krijgen is soms lastig vind ik zelf, omdat je constant maar in discussie blijft en als je maar door blijft gaan dan houdt het gesprek ook nooit op. Het is soms moeilijk om de verstandigste te zijn, maar het is altijd wel erg slim om dat te zijn.

Ik snap dat je veel dingen perfect wilt hebben, dat is erg lastig. Ik denk gewoon vaak bij mij eigen dat perfect nep is, Ik heb een voorbeeld: Je gaat op examen voor je autorijbewijs en je hebt dus veel stress omdat je denkt dat je perfect moet rijden, maar de kunst is eigenlijk om veilig te rijden, het is denk ik onmogelijk om grote dingen perfect uit te voeren, Zolang je veilig en zelfstandig rijdt dan heb je het gehaald zonder perfectie, en dat is ook met de dagelijkse dingen in het leven, zolang jij alles voldoende hebt dan haal je het, Misschien een raar voorbeeld van dat examen maar het kwam in me op. En ik hoop dat je het snapt. Ik had in het eerste jaar een docent die echt een hekel aan mij had, hij had tegen mijn ouders gezegd dat mij wel een kogel kon geven (Ook leuk om te horen als je docent zo denkt over je) Maar ik was ook niet de makkelijkste in het eerste jaar en in het tweede jaar was ik echt een kletskous. Stak een keer een middelvinger op naar mijn wiskunde docent en wat heb ik daar een gezeik mee gehad joh, Ik was toen jong en ik had overal schijt aan, Maar toen ik ouder werd kreeg ik in de gaten dat sommige docenten ook gewoon heel lief kunnen zijn. In het derde en vierde jaar ben ik zo goed veranderd qua mijn gedrag en mijn cijfers. En je hebt altijd docenten die je gewoon niet mag, dat heb je altijd, had ik ook op het MBO.

Jammer dat die docenten jou geen tweede kans geven, jij kan ook veranderen net zoals ik. Mijn gedrag is ook veranderd en zelfs die docent waar ik mijn middelvinger naar opstak mocht mij weer. Iedereen verdient tweede kansen. Ik snap dat je niet goed kan opschieten met nieuwe docenten, ik vond het ook heel erg moeilijk om aan nieuwe docenten te wennen. En zelfs bij mijn mentor waar ik uiteindelijk echt een top band mee had, had altijd eigenlijk gedacht ‘’Nee dit wordt niks echt niet’’ Maar toch ik kreeg een goede band met haar, ze was echt mijn favoriete docent en eigenlijk als ik nu zo over haar typ mis ik haar ook wel een beetje. ik mag geen vooroordelen geven en ik geef voortaan elke docent een kans. Ik snap wat je bedoelt met dat sorry verhaal, en soms is sorry inderdaad een beetje nutteloos. Je dingen vergeven en vergeten, en dat vergeten gaat soms misschien moeilijker dan dat vergeven. En tuurlijk wel Sophie, jij moet gewoon de kracht behouden om in contact met haar te blijven, laat het niet vergaan, maar als zij een keer tijd heeft dan kan je altijd naar haar toe. Ik heb mijn oude mentor al twee keer bezocht toen ik van school af was, elke docent heeft altijd wel wat vrije uren.

Je mentor kan inderdaad ook veel betekenen en vooral als je echt een goede band hebt met je mentor. Daarom is zo’n vertrouwensband heel erg goed en het versterkt ook je zelfvertrouwen. Je hoeft niet altijd als eerste naar je ouder te gaan, dat doe ik zelf ook niet. Ik heb tegenwoordig ook veel aan mijn hoofd maar ik ga nooit naar mijn ouders toe, waarom? Geen idee ik heb gewoon geen behoefte om die problemen te delen met mijn ouders. Ook al zijn het je ouders jij mag tenslotte altijd bepalen met wie je gaat praten over je problemen of dingen die je dwars zitten.

Ahh je mentor is echt lief, ken haar persoonlijk natuurlijk niet, maar ik vind het zo hartverwarmend hoe jij over je mentor typt, ik herken mijn verhaal er namelijk ook echt in. Ze is echt een mentor die kan lezen hoe jij je voelt, zulke mentoren zijn echt voorbeelden voor andere mentoren. Ik heb trouwens een idee, misschien kan je haar een bedank kaartje schrijven voor de dingen die ze voor jou heeft gedaan? Met daarbij een tekstje dat je graag nog contact met haar wilt behouden. Je kan echt goed schrijven Sophie. Toen ik over ging naar het MBO, toen heb ik alle leraren nog een bedankkaartje geschreven met daarin tekst die ik nog graag aan ze wilde geven. Heb misschien wel 2 uur gedaan over een kaart, maar je weet dan wel dat je een kaartje schrijft die rechtstreeks uit jouw hart komt. Ik zal dat echt doen Sophie, ze zal het echt waarderen.
Ik kan je verhaal goed lezen en begrijpen 😊

Liefs,

Britt
hoi britt,
jaa ik probeer het ook nii persoonlijk aan te trekken, maar ze zeggen wel heftige dingen vind ik bijv wrm ben je geboren dit en dat maar ja lm... het zal wel... die docent die mij niet meer in z'n klas wou hebben de hele jaar zei zovan ja je wilt de baas zijn jij kan niet bepalen dit en dat... en als nog had ik de laatste woord... klopt als je steeds door gaat houd het gesprek nooit op... maar als ik niet door ga dan zit alles nog in me hoofd ofz en ik moet gwn kwijt wat ik wil zeggen tegen die docent of wat dan ook... en ik probeer soms echt de verstandigste te zijn en ik weet het is slimmer om minder problemen te hebben dit en dat, maar ja het blijft gwn echt moeilijk
1x had ik een discussie met een docent en die docent weet dat ik snel in discussie kan gaan, dus hij zei wat zovan wil je die pen neerleggen ik zei nee maar en toen zei ik erachter aan laat maar ik was dus gwn boos ook gwn voor zoiets doms hij zei later ik vind het echt goed dat je niet in discussie ging ik dacht meen je dees nou echt en het voelde oprecht goed maar als ik zoiets krijg dus een compliment weet ik nooit wat ik ofz moet zeggen of zeg ik gwn heel akward en zacht dus dankje ofz… wel een goede voorbeeld en ik snap hem ook wel... dat gaat echt te ver dat een docent dat zegt... jaa okeyy… maar als nog dat kan die als nog nii zeggen om zulke dingen zal ik echt boos worden en als hij dingen in de klas zal roepen tegen jouw of wie dan ook kom ik gwn voor iemand op... ik kan me bek wel open trekken... want 1x tje had een docent een meisje vals beschuldigt en die meisje is best verlegen en die docent schreeuwde tegen haar zovan ja als je de les niks boeit ga dan er uit ga dan niet op je mobiel dus ik zei alleen maar meneer ze zit niet op haar mobiel... zegt die docent ga jij er maar uit met je grote mond en dat je er elke x mee bemoeit... ik dacht okeyyy… hahah… srry vind het best grappig... maar had hij iets gedaan dan of?? ik heb ook wel schijt aan dingen maar ik heb grenzen en ik heb echt soms doe ik iets gwn automatisch of heb ik juist niet door als ik iets doe dan floept er zoiets uit me mond en dan denk ik sophie wat zeg je nou weer en dan laat die docent die opmerkingen dus niet en ja dan ga ik in discussie... jaa ik hoop wel dat ik dat ook heb... maar ik heb dus de 3e klas nieuwe klas en mentor en heb daar dus slechte gevoelens over... waardoor ik gwn nadenk... ik weet dat ik mezelf moet zijn... maar ik ben bang dat ik geen fouten meer mag maken ofz dus ook die discussies dat ik gwn die fout niet meer mag maken snap je? en ben gwn bang om gepest te worden wat ik srs eigenlijk nooit krijg in me hoofd want kan goed dus contact maken met mensen maar ja het geeft mij wel zo'n gevoel ofz… mijn regel is bij mezelf wie mij accepteert accepteer ik terug en doe ik normaal wie dat niet doet accepteer ik ook niet... maar doe ik als nog wel normaal... dat is ook met een docent zo als hij mij accepteert dan doe ik nromaal in z'n lessen doe die dat niet dan niet... maar ik denk srs dat me hele karakter veranderd door me klas dus dat ik opeens stil ben ofz en dat wil ik gwn echt niet... zo bang ben ik... en ik hoop gwn dat me mentor ook gwn goed is enz... hij kent me wel een beetje want heb van hem wiskunde gekregen en ja heb daar ook problemen gehad maar hij kende me wel goed en als ik vroeg mag ik ergens anders zitten... want soms werd het me ff te veel mocht ik ergens anders zitten buiten het lokaal... ja klopt... idd als ik nou een 2de kans krijg van hun en ze zeggen niet steeds doe je normaal ga ik gwn normaal doen... jaa dat zijn echt goede docenten die je vergeven en gwn doorgaan en gwn jouw een 2de kans geven... alleen heb echt nog wel respect voor de docent die me bijna de hele jaar niet in z'n klas wil hebben en die me echt wel pijn heeft gedaan met woorden waar ik boos van werd... dat hij me geen gele kaart heeft gegeven geen idee of je weet wat gele kaarten zijn?? jaa daarom gaat me mentor me helpen met die nieuwe docenten verkennen en wat hun ofz van mij moeten weten... maar ja idk heb er geen vertrouwen in ofz.. dus dat me mentor me gaat helpen... mijn mentor dus van de 2de die vond me gelijk al een spontane meisje... en ze wist ook wel dat ik problemen kreeg,.. ze heeft me nooit maar dan ook nooit genaaid ook al dacht ik dus aan het begin nee dus ja haha... er is ook nog 1 docent die gwn met me praat en die ik dus ken van voetbal zij traint na mij maar dat is vgm nu niet meer zo... ze zei op een dag vgm moeten we praten ik zei nee lm ze zegt nee ik zie dat er iets is.. toen zei ik laat maar zei ze ik wil dat je mee loopt ik laat je nii zo en zulke momenten besef ik wel dat ik best wel veel doe met mensen ofz dus dat ze me echt willen helpen maar ene kant zegt dus me hoofd ja je bent gwn een pussy en een aandachtskind ook de ggd maakte zich zorgen om mij ofz… we moesten iets invullen en had alles gegokt wou niet dat ze wisten over mij persoonlijk leven... en m'n thuissituatie was rood dus ik dacht echt nee ook al heb ik alles gegokt... maar ik kreeg dus een brief thuis dat ze me wouden spreken maar stond niet in waarom... dus later moest ik op gesprek en die gesprek was binnen 2 min al klaar want ze zei ja je hebt dingen ingevuld waar ik met je over wil praten dus ik zei okeyy zei ze hoe gaat het ik zei goed hoor en thuis ik zei ook goed... toen zei ze zovan kan je me aankijken ik zei nee hz toen zei ze als je er geen zin in hebt kan je ook gwn weggaan dus ik zei okeyy joo… toen ging ik gwn weg omdat ik gwn niks wou zeggen en niemand kan aankijken met zulke gesprekken... ik wil ook docenten kanzen geven maar lukt niet echt ik kan me niet concentreren op de opdracht omdat ik de grens opzoek enz.. kloptt… ik wil wel in contact blijven met haar... hoop dat dat ook gwn blijft... want als zij er is voel ik me fijner ofz… hahaha klinkt raar... ik weet echt niet wat ik van me nieuwe mentor moet denken... kloptt.. hahah dankje.. klopt idd precies die hebben een voorbeeld nodig voor zulke mentors ik hoop gwn dat deze mentor ook zoiets is hahaha… ik heb dat dus al gedaan voor de vakantie met een chocolaatje en ik twijfelde echt en wist dus niet of ik het moest geven.. en ja ik denk dat ze zelf ook wel weet maar ja idk geen idee of je wilt weten wat ik had geschreven aan me mentor?? dankje… jaa klopt wat je schrijft komt persoonlijker over.. maar wat ik dus altijd ook weer denk is dat ze het weggooit ofz weer iets voor mij om zo iets te denken

dankjewel weer!

groet sophie

Reageer