Skip to main content

hey lieverds even ee totaal anders berichtje dan wat jullie gewoon zijn van me ik en eventjes ten einde raad ik mket straks rond half half 10 alleen de bus nemen en kijk er totaal niet naar uit ik waarom ondat ik en het openbaar vervoer geen vrienden zijn en oke het is maar een belbus dat ik moet nemen heen en weer maar dan nog ik zit met kweet ni hoe veel stress paniek angst bangheid tranen die stromen en noem maar op ik voel me zo slecht en vooral zo schuldig omdat ik jullie hier mee moet lastig vallen sorry lieverds

Hey Blinkende zwaan,

Je hoeft je echt niet schuldig of slecht te voelen over dat je hulp zoek! Je valt ons echt niet lastig! Als jij je zo voelt is dat zo en daar mag je prima hulp bij zoeken! Iedereen op het forum reageert vrijwillig, dus het maakt echt niet uit!

Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Ga je je zo rot voelen als je alleen in de bus gaat of is dat vaker zo? In blijde gevallen helpt het enorm om er over te praten. Dat kan met je mentor of vertrouwenspersoon of met een vriend(in). Het kan ook met je ouders maar misschien wil je dat (nog) niet.

Heb je een idee waarom je je zo voelt? Als je dat namelijk weet kunnen er ook oplossingen daartegen komen.

Wat ook helpt is soms iets leuks od rustgevends doen. Iets waarbij jij je helemaal goed voelt.

Succes!

Groetjes iemand.


Hey hey sorry dat het mischien wat onduidelijk is  heb het natuurlijk  geshreven toen ik nog in bed lag haha  mischien was ik nog niet  te goei wakker ach ja heb zowiso niet veel geslapen maar ben ik opzich al gewoon het probleem is zo ik heb vroeger ook de bus genomen  en eerlijk gezegd dat waren rampen waarom omdat het nooit luktr en gebeurde altijd wel iets of er ging altijd wel eens iets mis  vandaar  dat ik er zo tegen op zie normaal  ga job coach mee maar deze keer niet mevroutje zegt dat ze 2 afspraken heeft maar eerlijk gezegd geloof ik er niet veel van ach ja  de tiid komt wel steeds dichter en dichter en dar merk ik ook wel aan mezelf dat het meer en meer begint af te korten gelukkig moeten er eerst nog een paar andere dingen gebeuren broertje wegbrengen naar school lunch gaan halen en dan nog een stukje fieten tot aan het politie kantoor waar in de fiets zal parkeren en daar in de zelfde omgeving paar meters verder de bus zal nemen gelukkig heb ik al 2 kleine knuffels mee om me rustig te houden. 


Heei Blinkende Zwaan,

Als ik het goed begrijp heb je een angst dat het mis gaat met het reizen met de bus, dat er dan dingen fout gaan. Normaal reist er iemand met je mee, maar die mevrouw kan nu niet.

Je kan vragen of de buschauffeur met je meedenkt. Check even of je in de goede bus zit en als je van tevoren zegt ik moet bij bushalte X uitstappen, dan willen ze dat voor je aangeven. Dan weet je zeker dat het wat betreft die dingen goed moet gaan!

Had je nog andere zorgen rondom het gaan met de bus?

Groetjes,
Simply Me


Reageer