Vraag

voel me niet veilig thuis en op school

  • 27 September 2022
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik voel me niet veilig thuis omdat mijn broers schreeuwen tegen me oma (ik woon bij me oma) en op school niet omdat een meisje mij in elkaar heeft geslagen vandaag nu wil ik morgen niet naar school maar ik wil niet   Doen alsof ik ziek ben zodat ik thuis mag blijven of er is bij mij op school een kaartje en als die heb als je die aan de docent geeft dan mag je de klas uit en mag je bij het zorg team zitten en ik heb zo’n kaartje maar ik heb geen zit om de hele dag bij het zorgt team te zitten en me begeleider is er nooit morgen (me begeleider hoort ook bij het zorgteam) en als er iets is dan wil ik het liefst met haar praten ik alles wat school over mijn problemen weet heb ik haar als eerste verteld en zij heeft met mij toestemming aan mijn mentoren en psycholoog verteld

WAT MOET IK NU DOEN???

 


5 reacties

Badge

Heyyy,

 

Ik snap dat je je rot voelt en dat het moeilijk is voor je. Allereerst weet dat het goed gaat komen. 

Als tweede zou ik ook niet weten wat te doen in deze situatie, maar probeer er met in ieder geval één iemand over te praten, of dat nou je oma is of een vriend of vriendin of gewoon iemand waarbij je je goed voelt. Ik denk dat je dit misschien al hebt gedaan en je hier waarschijnlijk vrij weinig mee kan.

Als je het zou durven kan je ook kijken of je met je broers kan praten. 

Maar hou het niet in je, want dan kan het echt heel fout gaan.  En wees niet bang om hulp te zoeken.

Maar weet dat het goed komt, no matter what. 

 

Heel veel sterkte <3

xxx Sunrise

Hay @Gekehenkie,

Ik snap je dilemma. Is er iemand op school, bij de leerlingen ofzo, die je vertrouwt? Als dat zo kan je daar misschien meepraten. Als dat niet zo is zou je misschien toch kunnen overwegen om naar het zorgteam te gaan. Misschien niet fijn maar als je in elkaar geslagen kan worden is het wel veiliger. Fijn dat je een begeleider hebt op school. Echt balen voor je dat die er morgen niet is. Het is echt goed om in deze situatie met iemand te praten. En over je oma, zorg maar goed voor haar oke. Ik hoop dat het goedkomt morgen. Zou je dat kunnen doorgeven

Groetjes Watermeisje

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb te horen gekregen dat ik ander halve week niet op school mag komen niet voor straf

School hoort sws een veilige omgeving te creëren. Als iemand van school jouw in elkaar slaat dan hoort school in te grijpen. School hoort dan te zorgen dat het weer veilig is. 

Reputatie 7
Badge +9

De directeur zij dat ze gingen ingrijpen weet niet hoe ver zij daarmee is

Reageer