Vraag

voel me leeg

  • 7 August 2022
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik ben Dennis een jonge van 14 ik voel me de laatse tijd heel erg leeg heb nergens zin in meer en ook heel aleen ik zie iedereen plezier hebbe en dan sta ik altijd ergens in een hoekje en ik merk dat ik me zo leeg begin te voelen dat ik nu ook self harm doe en krijg een gevoel dat ik er nie meer wil zijn 


3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Het beste wat je denk ik kan doen is om dingen te doen met vrienden en gewoon ook dingen te doen ook al heb je der geen zin in. Want meestal is het dan alsnog leuk ik heb geen ervaring hier mee maar het is niet handig om je zelf pijn te doen. En als je ooit over zelfmoord denkt bel dan 113 en je kan bijna altijd met de kindertelefoon bellen en chatten vlgm is dat van 11:00 tot 21:00 beschikbaar. Ik denk dat je dat gewoon het beste kan doen en om gewoon aan dingen te denken die je leuk vind en zelf ook wat initiatief tonen om bijvoorbeeld met je gezin naar een pretpark te gaan. Ik hoop dat dit heeft geholpen maar veel sterkte.

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik herken dat gevoel heel erg, ik ben sinds groep 4 gepest en heb daardoor sinds groep 4 geen vrienden, daardoor voel ik mij heel eenzaam en daardoor ben ik in burn-out en depressie geraakt. Je moet echt hulp gaan zoeken. Maak een afspraak bij de huisarts, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Als je een zelfmoordgedachte hebt kan je met 113 bellen/chatten, die kunnen je dan op dat moment heel goed helpen en als je op het punt staat om zelfmoord te plegen of zulke plannen gaat bedenken moet je direct 112 bellen!! Wat ik altijd doe als ik een zelfmoordgedachte heb is een motivational speech luisteren, die kun je gwn op youtube zoeken. Wat ik ook doe is muziek luisteren waar dan zo'n boodschap in zit dat je niet moet opgeven, dit liedje kan helpen: Just hold on van presence. Ik weet hoe het is en wat je doormaakt, maar alles wat je nu meemaakt laat je alleen maar sterker worden! Ik ken de pijn. Hoe moeilijk en zwaar het ook is, het is eigenlijk gewoon een kwestie van volhouden en sterk blijven, met mij gaat het al iets beter nu dus het kan echt goed komen!!   Het enige wat  je moet en kan doen is zoals ik net al zei hulp zoeken, blijf er niet in je eentje mee zitten, vertel het aan een volwassene en ga naar de huisarts, je bent veel sterker dan je denkt! Het gaat je lukken om al die zelfmoordgedachten te overwinnenl!!  Ik geloof in je en ben trots op je omdat je het nog niet hebt opgegeven! Op een dag komt het goed, als je maar niet opgeeft!! Ik zou het erg vinden als je zelfmoord zou plegen, je bent echt veel meer waard dan dat!!

ONTHOUD DAT DE BELANGRIJKSTE DINGEN TER WERELD ZIJN BEREIKT DOOR MENSEN DIE NIET HEBBEN OPGEGEVEN TOEN ER GEEN HOOP MEER BLEEK TE ZIJN EN IEMAND DIE NOOIT OPGEEFT IS NIET TE VERSLAAN!! NEVER NEVER GIVE UP!!

:)

EEM37

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey D_ennis,

Probeer misschien iets van een hobby te vinden die je dan kan doen. Hoe naar het gevoel ook is, het gaat gelukkig altijd weer over. Als je jezelf dan afleidt, gaat het sneller.

Ik zou het aan een vriend(in) vertellen, of iemand anders die je vertrouwd. Het kan namelijk opluchten om je gevoelens aan iemand te vertellen, en diegene kan je dan ook helpen. Jij staat hier niet alleen voor! Er zijn altijd mensen die je willen helpen en om je geven.

Het gaat echt over!

Groetjes iemand.

Reageer