voel me leeg

  • 16 February 2018
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo iedereen,

ik ben op 14 oktober 2017 17 geworden. sinds ongeveer 6 maanden terug voel ik me leeg, ik voel me niet depressief, gewoon leeg. het probleem is dat ik nergens motivatie voor heb . op school doe ik net genoeg om door te kunnen gaan (ik zit in het 2e jaar MBO4) in weekenden doe ik helemaal niks. om dit op te lossen heb ik al een paar leer grobeert om nieuwe hobbys te nemen maar na een paar dagen verlies ik al snel intresse.
mijn slaap schema is ook zo slecht als het maar kan (4 tot 5 uur slaap op zn meest).

op het moment vraag ik me af wat ik met mijn leven aan het doen ben en wat ik ermee moet doen. ik heb geen hobbys, intresses of ambities.

mijn vraag is aan jullie wat motiveert je om door het dagelijkse leven te gaan. op het moment heb ik het gevoel dat het helemaal niet zoveel uitmaakt of ik nou wel of niet bestond.
(ik heb nog nooit aan zelfmoord gedacht)

mvg
anoniem

2 reacties

Hoi hoi,

Eerlijk gezegd heb ik dit ook een hele tijd gevoelt gewoon somber ik deed geen moeite voor dingen en vond dat het leven voor mij geen nut had. Intussen voel ik me niet meer zo.
Dat is vgm gekomen door deze links die ik toen der tijd had gelezen:
https://nl.m.wikihow.com/Je-niet-meer-leeg-voelen
https://nl.m.wikihow.com/Je-passie-vinden

Wat mij een passie geeft om met het dagelijks leven door te gaan?
De mensen om mij heen.

Als je je zo voelt kun je hier met een vriend pf familie etc over praten die kennen je meestal wel en zullen je proberen te helpen.
Nou veel sterkte en succes!

Xx Maii
Hoi!

Je voelt je leeg en hebt nergens motivatie voor. Dit kan komen doordat je nog niet weet wat je wilt doen later of waar je interesses liggen. In dat geval kan het moeilijker zijn om iets uit te zoeken dat je leuk vindt of je te motiveren. Dat is niet erg, je bent 17, dus hebt nog heel veel tijd om uit te zoeken wat je wilt.

Je neemt wel initiatief, met die hobby's bijvoorbeeld, dus dat is positief. Ook al verlies je na een paar dagen interesse, blijf maar proberen. Wie weet kom je op iets waar je je heel goed bij voelt, en heb je je nieuwe hobby gevonden. Het kan ook helpen om iets te doen waarvan je dacht dat je het nooit zou doen. Soms zijn dat de hobby's die bij jou passen.
Door zo veel uit te proberen, leer je jezelf beter kennen, en dat is iets goed.

Zit je op school in een richting die je ligt? Misschien is het het schoolsysteem, de leraren of de vakken die niet echt jouw ding zijn. Het kan helpen om hiermee naar de leerlingenbegeleiding te gaan. Die kunnen samen met jou eens kijken wat er allemaal mogelijk is.

Wat mij motiveert om door het dagelijkse leven te gaan? Euh, geen idee eigenlijk. Ik heb geen idee wat ik met mijn leven wil doen, liefst iets met mensen helpen, maar hoe precies weet ik (nog) niet. Ik ben nu niet bepaald de sociaalste.
Ik maak vaak afspraken met mezelf. Als ik thuiskom, zeg ik tegen mezelf iets als: 'Nu 20 minuten pauze, dan leren voor toets wiskunde en Frans, en dan mag ik een film kijken.' Als je iets leuks hebt om naar uit te kijken, ga je je werk hoogstwaarschijnlijk efficiƫnter aanpakken.

Vier tot vijf uur slaap per nacht is inderdaad heel weinig. Acht uur slaap per nacht is het beste. Wat doe je, wanneer je niet slaapt? Kijk je dan video's, of lig je wakker in je bed? Misschien kun je niet slapen omdat je je zorgen maakt over al deze dingen, en in dat geval is het goed dat je het hier neergeschreven hebt. Je hoofd voelt nu waarschijnlijk al wat lichter en geordender aan, omdat je hier je gedachten neergeschreven hebt. Dat werkt bij mij in ieder geval zo.

Nu kun je nog niet weten of het uitmaakt of je nu wel of niet bestond. Wie weet zoek je nog heel lang naar wie je bent, vind je het, en doe je op je 40ste iets geniaals, waardoor je heel gelukkig wordt. Dat kan allemaal, en valt nu nog niet te voorspellen.

Groetjes
x

Reageer