Skip to main content

Ik ben nu dus op kamp met de klas. Is over het algemeen best wel leuk om te doen maar vandaag hadden we de “feestavond”. Het begon wel oké met een beetje spelletjes s spelen maar het werd steeds luidere muziek dus ik ben naar de tent gegaan. Ik heb tot nu toe op alle kampen waar ik ben geweest op de feestavond me kut gevoeld. Ik heb ook over dingen nagedacht die ik hier liever niet wil zeggen. Ik zie op zo’n avond iedereen blij en wou dat ik ook iemand had. Er is iemand die ik leuk vind maar ik zie er gewoon niet leuk uit zelf. Dat zeg ik niet om aandacht te trekken of me aan te stellen maar ik zie er “onder gemiddeld” uit. Diegene heeft ook al iemand en vanavond voel ik dat best wel for some reason. Ik ben in de tent met vrienden maar ik wil het gesprek niet starten over dit want dan lijk ik alsof het alleen maar over mij gaat of dat mijn problemen die van anderen zijn en ik breng de gemiddelde sfeer naar beneden. Ze Willen toch slapen en ik hoop dat ik me morgen toch beter voel maar ik zou het toch even ergens kwijt

Dat is best wel een klote situatie. Je hoeft niet perse met je vrienden het hierover te hebben. Je kan ook bv de kindertelefoon bellen of chatten als je tijd hebt. En soms is het makkelijker om het tegen 1 vriend te zeggen dan een groep mensen. Misschien kan je de persoon die je het meest vertrouwt misschien vragen of ze met je willen praten. 

Voor mij zijn feesten ook het moment waar ik me echt heel slecht voel. Dus dat snap ik. Maar je moet niemand je gek laten maken. Ook niet jezelf. Als je je mega kut voelt zoek afleiding. Ga bij een groepje mensen staan. Misschien kan je wel een spelletje in je hoofd spelen (van die woord spellen waar je een woord verzint en de laatste letter gebruikt om een nieuw wordt te verzinnen). Zoek gewoon positieve afleiding en probeer het zo goed mogelijk te maken. 


Hey! Ik kan hier wel in komen. Ik heb ook eig niks met van die 'feesten' waar je het verplicht 'leuk' moet hebben. Met z'n allen in een ruimte dicht op elkaar en keiharde herrie. En dat is 'leuk'. Soms wel hoor maar niet als het moet zeg maar. Ik vind dan de plek waar je rustig kunt zitten en niet zo opvalt het fijnst. En waar je elkaar kunt horen dat is ook wel prettig. Maar het is zo, als jij een vriend of vriendin hebt die je echt close hebt en die vraagt bv hoe het gaat mag je dat best eerlijk zeggen. Of voor de tijd, zodat ze weten dat dit niet jouw ding is. Ik snap dat je niet wilt  dat hun avondje feest 'door jou' minder wordt. Maar als mijn allerbeste vriendin er niet fijn bij zit en ik heb de hele avond dikke lol zou ik dat achteraf ook niet leuk vinden dan had ik het liever geweten. Dus ik denk dat je dat best mag vertellen. Dan heb jij een betere avond omdat zij het weten en hun hebben een leuke avond omdat jij er beter bij zit want ze houden een beetje rekening met jou.  Klinkt ingewikkeld maar zo is het dan denk ik wel ☺️ je hoeft denk ik niet bang te zijn om iets te vertellen aan de mensen die het dichtst bij jou staan. Ik zou dat als maatje zeker wel willen weten. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. 

Liefs Tover xxx


Reageer