Vraag

voel me echt kut maar geen idee waarom?

  • 20 November 2022
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

ik ben een 16 jarige jongen en voel me soms echt zoo kut, alleen en eenzaam. maar heb echt geen idee waarom. ik heb een aantal goede vrienden (komt omdat ik verhuisd was en vroeger overgewicht had dus me schaamde en niet echt vrienden in de buurt maakte). heb vrienden in mijn klas en misschien een paar buiten school om. alleen als ik wat leuks heb gedaan en iedereen is weg voel ik me gewoon alleen. als ik op zaterdag/zondag niks te doen heb zit ik thuis maar een beetje voor me uit te staren. 

 

zelf doe ik nu al een tijdje aan fitness en heeft dat fysiek goed geholpen alleen ben ik nu mentaal een beetje '’alleen'’. ik heb er met 1 goede vriend al over gepraat en merk dat als hij me er over doorvraagd ik het een beetje probeer weg te mompelen omdat ik denk ik niet zo graag over mijn gevoelens praat.. kennen mensen dit en wat hebben jullie gedaan om het te verwerken?


1 reactie

Hi. Ten eerste al goed dat je het hier vraagt. Ik denk, als je dat drempeltje over kan en er tòch meer over wilt of durft te vertellen dat dat al helpt. En hij is een fijne vriend dat hij luistert. Misschien is er nog iemand waar je mee durft te praten?  Maar probeer het gewoon. Als je er meer over kunt zeggen tegen hem is dat vast fijn. En schrijf anders van je af. Zit je ergens bij? Zoals sport of scouting. Kun je daar met iemand over je gevoel praten? Dat is helemaal niet raar en je verdient het om je veel beter te voelen. 

Hug !

Sjammetje xxxx

Reageer