Skip to main content
Vraag

voel me alleen en voel onzeker

• May 30, 2025
  • 4 reacties
  • 49 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Oké ik heb nooit gedacht dat ik me alleen zou voelen, maar hier ben ik… 

ik weet niet waar ik in de klas sta. Ik heb op school niet echt vrienden. Ik heb altijd het gevoel dat ik mezelf voor schut zet als ik mijn mond open doe. Eens een keer was een van de jongens uit de klas gek aan het doen en zei ik met mijn mijn stupid mond. En hoe wou je dat gaan doen? En hij echt zovan ‘hou je mond’

Leraren zeggen dan op mijn rapport. Je bent een chille leerling, maar ik denk niet dat ze door hebben dat ik te bang ben voor mening om iets te zeggen.

en dan heb je van die kinderen die dan met zo’n groepje een grapje met je wil uithalen (zovan meisje hij vindt je leuk! Meisje waarom doe je dit? Etc.) en ik ben dan de middelpunt. Altijd. (Tenminste ik heb nog niet gehoord dat die bij iemand anders werd gezegd) 

bovendien heb ik altijd in mijn hoofd wat ik eigenlijk wil zeggen. Er is een wat drukker jongetje in mijn klas en dat pick me girl en die gaat dan echt de hele tijd. Mr stuur hem eruit! Zie je niet wat hij doet? Dit doet hij de hele tijd! Hij is er al // keer uitgestuurd. Je geeft hem alleen maar zijn zin als je hem er niet uitstuurt. Aaah. En dan denk ik. Je vertelt letterlijk de leraar wat hij moet doen. Als ik de leraar was zou ik juist hem er niet  uitsturen juist omdat dat kind zo doet. En ik wil dat zo graag tegen dat kind vertellen, maar zij heeft de klas en dan gaan die haar weer troosten wanneer zij gaat huilen en mij een irritant kind noemen. 

Sorry om jullie tijd te hebben verkwist

sanmari

4 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • May 31, 2025

Hey!  Ik zou dit in elk geval met je mentor bespreken, want ze hebben blijkbaar niet door hoe jij je echt voelt in die klas. Of met een docent die je vertrouwt. Is er ook nog een klasgenoot waar je goed mee om kunt gaan en die leuk doet? Het klinkt echt niet gezellig daar. Zit je wel in de goede klas? Ik vraag maar een paar dingen 😊. Wat je in elk geval kunt doen is advies vragen aan de Kindertelefoon. 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen 

En ook vertellen dus aan je mentor of een docent want dit is geen fijne manier om je schooltijd door te komen. En misschien kun je ook zelfvertrouwen versterken. 

https://nl.wikihow.com/wikiHowTo?search=Zelfvertrouwen+&Search=

Er staan allerlei tips daar! Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Veel succes, geloof ook in jezelf! 💪😘

Liefs, Tover xxx

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • May 31, 2025

hoiiii! 

Hier ben ik weer na een lange tijd. Wat erg voor je dat je je niet goed voelt in je klas! Zoals ​@Tover01 al zei bespreek het met je mentor en probeer die idiote kinderen te negeren. Ze zijn wsl zelf onzekerder dan jij dus laat die gewoon links liggen verder is zoals Tover al zei de kindertelefoon een goede optie om een goed gesprek te kunnen hebben. Dit zou kunnen helpen. Als de stap om te bellen te groot is kun je ook altijd chatten met de kindertelefoon (idk tussen welke uren, dat moet je maar eens nakijken) 

Hopelijk heb je er wat aan!

Liefs en steun van Anymoymous!!!😘

• October 29, 2025

ik heb precies hetzelfde, ik durf mezelf niet te zijn omdat ik bang ben wat andere van mij vinden. En ik haat mezelf erom terwijl ik eigenlijk de rest moet haten dat ik mezelf niet kan zijn, maar dat is echt lastig. Succes en probeer mensen te zoeken die je leuk vind, misschien in andere klassen? xx Juul

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Je doet helemaal niks fout hoor, sommige mensen in de klas zijn gewoon gemeen zonder het door te hebben. Probeer een beetje afstand te nemen van hen en misschien met iemand anders te praten die wel aardig is, ook al is dat spannend.

xx liefs Wolf 🐺