Vraag

Voel ik me terecht buitengesloten


Reputatie 2
Badge

Hoi,

Ik heb een vraag. De laatste tijd heb ik het gevoel te zijn buitengesloten/in de steek gelaten door mijn vriendinnen in mijn klas. Ik zit in een vriendengroep van vijf meiden. Op een gegeven moment dit schooljaar had ik corona een moest ik dus twee weken thuis blijven. Sinds ik terug ben voel ik me buitengesloten. Mijn beste vriendin van het groepje was toen ik terug kwam heel erg close geworden met de van de andere meiden uit het groepje. Ik voelde me daardoor al wat meer alleen, ze gingen in de pauze naar buiten, zonder het te zeggen en vragen me ook nooit mee. Ook is die vriendin closer geworden met iemand anders uit het groepje (die twee meiden waarmee ze closer is geworden zijn opgestroomd en zitten dit jaar pas in onze klas, terwijl wij elkaar al kenden, dus misschien wilde mijn vriendin de andere beter leren kennen) dus in de les gaat ze altijd naast een van hun zitten en nooit naast mij. Ook wachten mijn vriendinnen vaak niet op me en laten me alleen achter in het lokaal of bij de toiletten (ik weet niet of ze dit expres doen). De laatste klap waardoor ik me echt buitengesloten voelde is door een uitwisseling die wij dit schooljaar hebben. Voor die uitwisseling moesten we een formulier in vullen met wie je graag naar Frankrijk of Duitsland wilde. Ik had het hele groepje van vijf opgeschreven en ging ervan uit dat de rest dat ook had gedaan. Maar later kwam ik erachter dat mijn beste vriendin (ze is voor mij de beste vriendin van het groepje) mij niet had ingevuld, maar alleen de twee meiden waarmee ze closer was geworden. Die twee meiden hadden ook alleen elkaar ingevuld en ik en mijn andere vriendin hadden wel iedereen uit het groepje opgeschreven (wij hebben hetzelfde probleem). Daardoor voel ik me buitengesloten door die beste vriendin en heb ik ook het gevoel dat ik niet belangrijk voor haar ben. Ze praat nog wel met me in school en ik werk met sommige dingen op school nog wel met haar samen (alleen met de dingen waar ik haar voor heb gevraagd, anders zou ik niet met haar werken), maar ik voel me opeens heel alleen om dat die drie meiden meer met elkaar omgaan (zowel als op school en buiten school). Mijn vraag is of ik me terecht buitengesloten voel door de anderen en onbelangrijk voel voor die ene vriendin. En wat kan ik nu het beste doen? Want vorig jaar heb ik met die ene vriendin ook al gehad over het feit dat ik het derde wiel was van de vriendschap tussen haar en die andere vriendin die nu ook in de steek word gelaten. 

 

PS. Ik spreek ook buiten school niet vaak meer met die vriendin af, omdat ze mij nooit vraagt (ik vraag haar weleens, maar dan zit ze de hele tijd te allen met een van die twee andere vriendinnen en heeft ze geen aandacht voor me).


12 reacties

Het is helemaal terecht dat je je zo voelt. Hoe ik het hier lees is er iets gebeurt in de 2 weken dat jij er niet was. Het beste wat je zou kunnen doen is met haar er over te hebben. En als ze dit blijft doen kan je haar beter los laten want het is energie vretend. Het kan eng zijn omdat te doen maar dat zal uiteindelijk de beste optie zijn.

Reputatie 2
Badge

Het is helemaal terecht dat je je zo voelt. Hoe ik het hier lees is er iets gebeurt in de 2 weken dat jij er niet was. Het beste wat je zou kunnen doen is met haar er over te hebben. En als ze dit blijft doen kan je haar beter los laten want het is energie vretend. Het kan eng zijn omdat te doen maar dat zal uiteindelijk de beste optie zijn.

Dankjewel voor je antwoord. Ik ga het proberen te bespreken met mijn vriendin! Alleen moet ik wel het goede moment uitzoeken, want ze is op school altijd met een van de anderen!

Reputatie 7
Badge +5

@LAnoniem ! Ik heb het zelfde maar dan hoor ik niet bij het groepje. Ik had nog ruzie ( check mijn forum ) met mijn bff en zij gaat ook elke dag met 2 kinderen iets doen in plaats van mij. Ze mag wel iets doen van mij hoor! Maar echt elke dag. 1 MAAND LANG HEEFT ZE ME LINKS LATEN LIGGEN. Ik word gek van haar.  Maar als zrvje echt te lang links laat liggen moet je iemand anders zoeken.. beste keuzen:(

 

Xx een hulpvol meisje 

Reputatie 7
Badge +5

Ik ben zelf ook 12 :)

Hey, ik denk dat het wel terecht is dat je je buitengesloten voelt maar het komt wel op mij over alsof je zelf ook niet echt hebt geprobeerd om je weer aan te sluiten. Maar ik was er niet bij dus ik kan de situatie moeilijk inschatten. 
Als ze je echt links laat liggen is ze helaas geen goede vriendin en kan je haar ook maar beter achterlaten.

sterkte

Reputatie 2
Badge

Hey, ik denk dat het wel terecht is dat je je buitengesloten voelt maar het komt wel op mij over alsof je zelf ook niet echt hebt geprobeerd om je weer aan te sluiten. Maar ik was er niet bij dus ik kan de situatie moeilijk inschatten. 
Als ze je echt links laat liggen is ze helaas geen goede vriendin en kan je haar ook maar beter achterlaten.

sterkte

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat het zo overkomt :). Maar ik heb echt geprobeerd me weer aan te sluiten en probeer het nog steeds. Maar echt werken wil het niet :(

Reputatie 2
Badge

@LAnoniem ! Ik heb het zelfde maar dan hoor ik niet bij het groepje. Ik had nog ruzie ( check mijn forum ) met mijn bff en zij gaat ook elke dag met 2 kinderen iets doen in plaats van mij. Ze mag wel iets doen van mij hoor! Maar echt elke dag. 1 MAAND LANG HEEFT ZE ME LINKS LATEN LIGGEN. Ik word gek van haar.  Maar als zrvje echt te lang links laat liggen moet je iemand anders zoeken.. beste keuzen:(

 

Xx een hulpvol meisje 

Bedankt voor je reactie! Super naar dat je dan ook nog ruzie had!!! Gelukkig had ik dat niet, maar het zou me niks verbazen als het nog gaat komen!! Hoop dat het goed komt met je!!! Sterkte!! Alleen heb ik het probleem dat ik in mijn klas nog niemand heb gevonden waar ik nog meer een klik mee heb! Maar probeer wel al steeds meer uit te zoeken met wie ik een klik heb!

Reputatie 2
Badge

Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips!!! Ik heb voor nu genoeg tips om het te proberen op te lossen!! Ik update jullie als ik verdere hulp nodig heb!!!!!

@LAnoniem  Heey hoe is het gegaan?

Reputatie 2
Badge

-onnodige quote verwijderd-

Ik heb het met haar besproken, eerst vond ze me dat ik me een beetje aanstelde, maar uiteindelijk begreep ze me. We hebben afspraken gemaakt erover en het ging afgelopen week al weer beter! Echt heel erg bedankt iedereen! Zonder jullie tips had ik het nooit met haar durven bespreken!

Ik ben blij om geboren dat het zo goed is gegaan :) 

@LAnoniem  Heey hoe is het gegaan?

Ik heb het met haar besproken, eerst vond ze me dat ik me een beetje aanstelde, maar uiteindelijk begreep ze me. We hebben afspraken gemaakt erover en het ging afgelopen week al weer beter! Echt heel erg bedankt iedereen! Zonder jullie tips had ik het nooit met haar durven bespreken!

Ik ben blij dat het is goed gekomen!

Reageer