Skip to main content

Vervolg op "moeite met sociaal contact, tips?" Waarover appen?

• May 20, 2026
  • 7 reacties
  • 89 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+1

Kijk ik heb er nu een vriend(in) bij, E en ik heb nu ook het telefoonnummer van diegene. Zie hier meer:

https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/moeite-met-sociaal-contact-tips-103557

Alleen vraag ik me nu af, waar kun je precies over appen? Ik heb nu "hoi, dit is (mijn naam) 🙂" gestuurd en het is nog niet gelezen, maar stel dat het wel gelezen wordt, waar kan ik over praten? 

Liefs. 

7 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • May 20, 2026

Hey lieve ​@Yusa ,

Misschien kun je iets vragen van ‘ hoe gaat ie’ of ‘ ga je nog iets leuks doen’ en daar dan een beetje over door gaan zeg maar..🙂 

Liefs, veel suc6😊

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@Yusa 

Wat een goede vraag zeg!

Ik heb ook net een nieuwe vriendin en zit eigenlijk met hetzelfde. Ik ben de hele dag bezig met dingen bedenken om haar te kunnen appen zonder dat het raar is en het niet stalkerig is. Gister ging dat goed, vandaag heb ik nog niet geappt. Ik kan niet elke dag ‘hoe gaat het’ vragen natuurlijk. Hopelijk is er morgen weer iets leuks om over te appen.😊

x

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • May 20, 2026

je kan toch praten over wat er in het nieuws is geweest of wat je gedaan of beleeft hebt of de topics wat je hier op het forum zet.

Yusa
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 21, 2026

Ik dacht dat ik mss iets kon zeggen als "mooi weer hè, ga je nog iets leuks doen?😄" maar twijfel wel. 

Dank jullie wel💚

Liefs. 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • May 21, 2026

Hey lieve ​@Yusa ,

Dat is een prima vraag hoor😊 Komt vast goed! :)

Liefs ❤

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi lieve ​@Yusa ,

Je hoeft echt niet te twijfelen hoor, het is gewoon prima, en als je er een beetje op door gaat krijg je wel een gesprek😊 veel succes, je kunt het! ♥️

Liefs

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 21, 2026

Hey lieve ​@Yusa  ik denk dat jij echt wel veel interessante dingen weet en doet om over te praten ♥️ je hobbies bijvoorbeeld en waar je druk mee bent of iets dat je gelezen hebt...en de ander reageert dan wel en zo heb je vanzelf een gesprek 😉 moet lukken! Je bent een leuk en breed geïnteresseerd persoon dus dat zit wel goed! 

😘 Tover