Vraag

Vervelende huissituatie, wat moet ik doen?

  • 22 January 2023
  • 14 reacties
  • 92 Bekeken

Badge

Hoi ik ben een jongen van 16 met gescheiden ouders.

Ik woon nu bij mijn vader en ik heb geen behoefte om mijn moeder te zien om mee te praten. Binnenkort komt er een rechtzaak om mij uit huis te plaatsen omdat mijn vader vrachtwagenchauffeur is en hij kan niet voor mij zorgen. Zolang ik kan herinneren heb ik altijd een moeilijke thuissituatie gehad, altijd ondersteuning van psychologen en therapeuten. Maar nu is de rechtbank en de kinderbescherming ook betrokken. Mijn vader wilt mij niet meer bij hem in huis hebben en ik wil niet meer bij hem wonen omdat mijn broer altijd tegen mij zegt dat ik zelfmoord moet plegen of mij voor een kwartier uitscheld, mijn vader doet er helemaal niks mee als ik het tegen hem vertel. Ook zei mijn vader net dat ik al beter mijn spullen kan inpakken omdat hij mij liever niet meer ziet.

Wat moet ik nu doen??


14 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Misschien dit aan de rechter uitleggen? Hij maakt uiteindelijk ook een beslissing voor jou.

Badge

Het is ook een zondag dus ik kan niet bij iemand langs gaan voor een knuffel en om mijn verhaal te doen

 

Badge

Misschien dit aan de rechter uitleggen? Hij maakt uiteindelijk ook een beslissing voor jou.

Ja dat kan alleen ik spreek de rechter donderdag pas, en de hele tijd uitgescholden worden en een verrader genoemd worden door je vader en broers is zo irritant en ook krijg ik nog 500 euro van hem maar hij chanteert veel. Dankje voor je reactie 

 

Reputatie 7
Badge +15

Misschien dit aan de rechter uitleggen? Hij maakt uiteindelijk ook een beslissing voor jou.

Ja dat kan alleen ik spreek de rechter donderdag pas, en de hele tijd uitgescholden worden en een verrader genoemd worden door je vader en broers is zo irritant en ook krijg ik nog 500 euro van hem maar hij chanteert veel. Dankje voor je reactie 

 

Logeren bij een vriend/veiendin, is dat een optie voor ni *nu* ?! 
 

Mij_Niet_Gezien 🫶 

ps, veel sterkte 

Badge

Misschien dit aan de rechter uitleggen? Hij maakt uiteindelijk ook een beslissing voor jou.

Ja dat kan alleen ik spreek de rechter donderdag pas, en de hele tijd uitgescholden worden en een verrader genoemd worden door je vader en broers is zo irritant en ook krijg ik nog 500 euro van hem maar hij chanteert veel. Dankje voor je reactie 

 

Logeren bij een vriend/veiendin, is dat een optie voor ni *nu* ?! 
 

Mij_Niet_Gezien 🫶 

ps, veel sterkte 

Nee helaas niet, meeste mensen waar ik bevriend mee ben zijn 15 of 16 en ik denk niet dat ik daar kan logeren, ik houd de mensen waar ik bevriend mee ben op een afstand zodat ik niet aan hun gehecht raak want dan gaat het meestal fout als  ik aan mensen gehecht raak. En als ik dan problemen heb hun er niet mee bemoei

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Fietsverslaafd,

 

mijn  hart breekt als ik jouw verhaal lees….

maar daarmee is jouw situatie nog niet opgelost, dus ff praktisch denken.

Is het echt geen optie om (tijdelijk) bij je moeder te gaan wonen? Je hoeft niet uit te leggen waarom enzo, maar ik bedoel de situatie bij jouw vader klinkt ook niet goed.

Zijn er andere familieleden, zoals een tante of oom of opa of oma, ouder van een vriend/vriendin waar je terecht kunt?

Heb je al contact met een organisatie of iemand die er voor moet zorgen dat je ergens anders naartoe kunt? Kun je die bellen of mailen?

Ik bedoel, ze kunnen je toch niet zomaar op straat zetten? Ik denk ook niet dat de rechter zoiets van de week gaat zeggen, want ik denk dat die dan sws ook zal kijken waar je wel naartoe kunt als je in de toekomst niet langer bij je vader of moeder kunt wonen. Ik bedoel, je bent 16 en helemaal alleen voor jezelf zorgen kunnen ze niet van je vragen.

Ik weet eigenlijk niet hoe het 'normaal’ gaat als iemand niet langer thuis kan blijven wonen.

Wat ik wel weet is dat ze bij de Kindertelefoon je vast beter kunnen helpen. Je kunt elke dag tussen 11.00 en 21.00 uur met ze

  • bellen

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

  • of chatten

https://www.kindertelefoon.nl/chat

 

Als ik nog iets beters weet ga ik het wel sturen.

 

Ik stuur je een (virtuele) knuffel 🙂

 

Liefs,

Gr. MickeyMouse

 

Badge

hoi @Fietsverslaafd,

 

mijn  hart breekt als ik jouw verhaal lees….

maar daarmee is jouw situatie nog niet opgelost, dus ff praktisch denken.

Is het echt geen optie om (tijdelijk) bij je moeder te gaan wonen? Je hoeft niet uit te leggen waarom enzo, maar ik bedoel de situatie bij jouw vader klinkt ook niet goed.

Zijn er andere familieleden, zoals een tante of oom of opa of oma, ouder van een vriend/vriendin waar je terecht kunt?

Heb je al contact met een organisatie of iemand die er voor moet zorgen dat je ergens anders naartoe kunt? Kun je die bellen of mailen?

Ik bedoel, ze kunnen je toch niet zomaar op straat zetten? Ik denk ook niet dat de rechter zoiets van de week gaat zeggen, want ik denk dat die dan sws ook zal kijken waar je wel naartoe kunt als je in de toekomst niet langer bij je vader of moeder kunt wonen. Ik bedoel, je bent 16 en helemaal alleen voor jezelf zorgen kunnen ze niet van je vragen.

Ik weet eigenlijk niet hoe het 'normaal’ gaat als iemand niet langer thuis kan blijven wonen.

Wat ik wel weet is dat ze bij de Kindertelefoon je vast beter kunnen helpen. Je kunt elke dag tussen 11.00 en 21.00 uur met ze

  • bellen

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

  • of chatten

https://www.kindertelefoon.nl/chat

 

Als ik nog iets beters weet ga ik het wel sturen.

 

Ik stuur je een (virtuele) knuffel 🙂

 

Liefs,

Gr. MickeyMouse

 

Nee,  bij mijn moeder word ik ondervraagd of alles goed gaat en dat kan ik nu eventjes niet gebruiken. Andere familieleden zijn er ook niet. Die mensen die over mij beslissen werken niet in het weekend. Op straat word ik niet gezet, ik kom of in een pleeggezin of in een woongroep

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Fietsverslaafd,

 

heb je wel een eigen kamer, een plek waar je je terug kunt trekken en waar ze je niet 'lastig’ vallen?

Kan/mag je wel gewoon mee eten en zulke dingen, ik bedoel je vader zorgt daar toch wel voor hoop ik.

Het lijkt me niet fijn om in jouw situatie te zitten. 

Ik begrijp dat je vrienden er niet teveel in wilt betrekken, maar soms kan alleen wat afleiding al een beetje helpen. Kun je iets leuks met ze doen, online ofzo of mag je wel naar ze toe of zij bij jou komen?

Probeer anders toch met de Kindertelefoon te bellen/chatten. Ik hoop dat het niet te druk is en dat je nog aan de beurt komt voor 21.00 uur.

 

Ok, pleeggezin of woongroep. Is dat iets wat voor jou een als een goede oplossing klinkt?

 

Gr. MickeyMouse

 

Badge

Hoi @Fietsverslaafd,

 

heb je wel een eigen kamer, een plek waar je je terug kunt trekken en waar ze je niet 'lastig’ vallen?

Kan/mag je wel gewoon mee eten en zulke dingen, ik bedoel je vader zorgt daar toch wel voor hoop ik.

Het lijkt me niet fijn om in jouw situatie te zitten. 

Ik begrijp dat je vrienden er niet teveel in wilt betrekken, maar soms kan alleen wat afleiding al een beetje helpen. Kun je iets leuks met ze doen, online ofzo of mag je wel naar ze toe of zij bij jou komen?

Probeer anders toch met de Kindertelefoon te bellen/chatten. Ik hoop dat het niet te druk is en dat je nog aan de beurt komt voor 21.00 uur.

 

Ok, pleeggezin of woongroep. Is dat iets wat voor jou een als een goede oplossing klinkt?

 

Gr. MickeyMouse

 

Ik heb wel een eigen kamer en ik word wel alleen gelaten ze kijken toch nooit naar mij om. Met het eten is altijd kijken omdat ik werk als afleiding eet ik bijna nooit mee maar dan bewaren ze ook niks ookal had ik nog gevraagd. Ik denk dat je idee van met vrienden wel goed is.

Ik kan altijd naar vrienden maaar ze kunnen niet bij mij vanwege mijn vader en ook is het ver fietsen voor hun. Bellen gaat niet lukken want dan hoort mijn vader of zus het en dan heb ik grotere problemen 

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Fietsverslaafd,

 

Ik heb wel een eigen kamer en ik word wel alleen gelaten ze kijken toch nooit naar mij om.

 

nou ja, dat is iig iets

 

Met het eten is altijd kijken omdat ik werk als afleiding eet ik bijna nooit mee maar dan bewaren ze ook niks ookal had ik nog gevraagd

 

ook niet echt fijn dat ze dan niks bewaren voor je

 

. Ik denk dat je idee van met vrienden wel goed is.

ok, als je niet wilt, je hoeft niet over de situatie te praten met hen, maar over andere dingen of online gamen of iets wat je leuk vindt of ergens afspreken (buiten, bij iemand anders thuis)

 

Ik kan altijd naar vrienden maaar ze kunnen niet bij mij vanwege mijn vader en ook is het ver fietsen voor hun.

 

ik begrijp het

 

Bellen gaat niet lukken want dan hoort mijn vader of zus het en dan heb ik grotere problemen 

chatten kan ook, zie linkje in mijn vorige mail

 

Gr. MickeyMouse

 

Badge

hoi @Fietsverslaafd,

 

Ik heb wel een eigen kamer en ik word wel alleen gelaten ze kijken toch nooit naar mij om.

 

nou ja, dat is iig iets

 

Met het eten is altijd kijken omdat ik werk als afleiding eet ik bijna nooit mee maar dan bewaren ze ook niks ookal had ik nog gevraagd

 

ook niet echt fijn dat ze dan niks bewaren voor je

 

. Ik denk dat je idee van met vrienden wel goed is.

ok, als je niet wilt, je hoeft niet over de situatie te praten met hen, maar over andere dingen of online gamen of iets wat je leuk vindt of ergens afspreken (buiten, bij iemand anders thuis)

 

Ik kan altijd naar vrienden maaar ze kunnen niet bij mij vanwege mijn vader en ook is het ver fietsen voor hun.

 

ik begrijp het

 

Bellen gaat niet lukken want dan hoort mijn vader of zus het en dan heb ik grotere problemen 

chatten kan ook, zie linkje in mijn vorige mail

 

Gr. MickeyMouse

 

Dankje voor het helpen! Heeft enorm geholpen.

Nu maar de rechtzaak afwachten

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Fietsverslaafd ,

 

Dankje voor het helpen!

 

geen dank en graag gedaan. In het begin wist ik niet wat ik voor je kon doen anders dan mee te leven en dingen te zeggen die je zelf natuurlijk ook al bedacht had 😉

 

 

Heeft enorm geholpen.

😉💙

 

Nu maar de rechtzaak afwachten

 

idd, ik hoop dat er een goede oplossing voor jou komt en als je nog iets te vragen of melden hebt. Je kunt altijd terecht op het forum en wie weet kan ik dan nog iets voor je doen. Je mag me ook taggen hoor en dan hoop ik dat ik dat zie…

 

Ga maar iets leuks doen met wat vrienden. Even weg uit die thuissituatie.

Maak er het beste van. Have fun 🙂

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Fietsverslaafd,

 

ik wens je morgen, uh vandaag, veel sterkte bij de rechter. 

Ik hoop dat het helpt om jezelf beter te kunnen voelen in de toekomst….

 

Gr. MickeyMouse

 

 

Badge

hoi @Fietsverslaafd,

 

ik wens je morgen, uh vandaag, veel sterkte bij de rechter. 

Ik hoop dat het helpt om jezelf beter te kunnen voelen in de toekomst….

 

Gr. MickeyMouse

Dankje, ik hoop dat de rechter luistert naar mijn mening 

 

Reageer