Vervelende geluidjes

  • 16 August 2018
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoiii!!!

Ik heb al een tijdje last van geluidjes zoals smakken, fluitende vogels, mensen die hijgen enz.

Als ik zo een soort geluidje hoor blijft het zich maar herhalen in mijn hoofd tot dat ik echt heel boos word of echt in huilen kan uitbarsten. heeft iemand hier ervaring mee? of weet iemand wat dit is?

Groetjes Loua

6 reacties

heyo,
en alweer ja hier heb ik ook last van, ik heb het met heel veel "rare" geluiden en veel onverwachte/harde geluiden.
wat dit is? naja zover ik het weet zijn je oren/hersenen gewoon iets gevoeliger dan bij andere mensen.
hoe je dit zou kunnen oplossen ik heb geen flauw idee het is moeilijk om vogels namelijk te ontlopen, je zou kunnen proberen dan je gedachtes niet op die vogel te houden maar op iets anders

Ronald
Hoi,

Ik weet niet hoe heftig het allemaal is, maar jouw omschrijving past bij misofonie.

Dit is een neurologische aandoening waarbij je een heftige (emotionele) reactie krijgt bij bepaalde geluiden en/of bewegingen. Hier kun je zelf niks aan doen.

Je ontwikkelt voor die geluiden een zogenoemde hyperfocus waardoor je extra alert bent in situaties waarbij je verwacht het geluid te horen of de beweging te zien. Niet erg fijn dus.

Je zou op op de site van Vereniging Misofonie kunnen kijken voor meer informatie.

Ik kan mij een moment van jaren geleden herinneren dat ik hier ook vreselijke last van had tijdens het eten. Daarna heeft het heel lang geduurd voordat het weer terug kwam. Shit happens, dat was een paar maanden geleden. Omg die eetgeluiden, ik word echt gek. Ik ben heel dichtbij een ontploffing als ik het nog eens hoor.

Wat je kan doen is de situaties die die geluiden voortbrengen proberen te vermijden. Anders oordoppen in doen, zodat je ze niet hoort. Je kan ook muziek luisteren om het geluid te maskeren.

Het kan helpen je omgeving op te hoogte te brengen van je irritaties, zodat je op meer begrip kan rekenen.

Gr. Pin
Hoi,

Ik weet niet hoe heftig het allemaal is, maar jouw omschrijving past bij misofonie.

Dit is een neurologische aandoening waarbij je een heftige (emotionele) reactie krijgt bij bepaalde geluiden en/of bewegingen. Hier kun je zelf niks aan doen.

Je ontwikkelt voor die geluiden een zogenoemde hyperfocus waardoor je extra alert bent in situaties waarbij je verwacht het geluid te horen of de beweging te zien. Niet erg fijn dus.

Je zou op op de site van Vereniging Misofonie kunnen kijken voor meer informatie.

Ik kan mij een moment van jaren geleden herinneren dat ik hier ook vreselijke last van had tijdens het eten. Daarna heeft het heel lang geduurd voordat het weer terug kwam. Shit happens, dat was een paar maanden geleden. Omg die eetgeluiden, ik word echt gek. Ik ben heel dichtbij een ontploffing als ik het nog eens hoor.

Wat je kan doen is de situaties die die geluiden voortbrengen proberen te vermijden. Anders oordoppen in doen, zodat je ze niet hoort. Je kan ook muziek luisteren om het geluid te maskeren.

Het kan helpen je omgeving op te hoogte te brengen van je irritaties, zodat je op meer begrip kan rekenen.

Gr. Pin



Oh misofonie daar had ik al eerder van gehoort. Als ik over dat soort dingen begin thuis krijg ik niet echt begrip. 😞
Hoi

Wat vervelend dat je hier zo veel last van hebt. Niet fijn dat je er thuis niet echt begrip voor krijgt.

Zoals @Pin zei, kunnen oordoppen of muziek helpen. Je zou tijdens het avondeten heel random (klassieke) muziek kunnen opzetten voor de "sfeer", terwijl je eigenlijk afleiding zoekt voor de nare geluiden. Zou je gezin daar iets tegen hebben?

Groetjes
x
Hoi

Wat vervelend dat je hier zo veel last van hebt. Niet fijn dat je er thuis niet echt begrip voor krijgt.

Zoals @Pin zei, kunnen oordoppen of muziek helpen. Je zou tijdens het avondeten heel random (klassieke) muziek kunnen opzetten voor de "sfeer", terwijl je eigenlijk afleiding zoekt voor de nare geluiden. Zou je gezin daar iets tegen hebben?

Groetjes
x



Oh dankjewel ik ga het proberen
Hoi,

Vervelend dat je geen begrip krijgt als je er thuis over begint!

Als je echt vermoed dat je dit hebt, kun je wellicht naar je huisarts toe. Als hij/zij ook denkt dat je misofonie hebt, kan hij/zij je helpen om het aan je ouders uit te leggen. Waarschijnlijk zijn ze niet voldoende geïnformeerd. Je huisarts kan daarmee helpen. Ook als je geen misofonie blijkt te hebben.

Verder klinkt de tip van @100Divergent11 erg goed, om sfeermuziek aan te zetten.

Gr. Pin

Reageer