Vraag

verveeld doordat ik online en korter les heb

  • 15 February 2021
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik ben een meisje van 12 en zit in de brugklas. Door online heb ik weinig te doen, en de lessen zijn korter dus ik ben eerder klaar, dat is niet zo erg, maar ik weet nu nooit wat ik moet doen. Ik zit nu steeds op mijn telefoon of achter de tv. meer weet ik niet te doen. Soms lees ik een boek maar niet de hele dag natuurlijk. 
Ik heb het gevoel dat ik mezelf door de dag heen sleep.

heeft iemand misschien tips voor mij?


2 reacties

hihi, 

het kan inderdaad moeilijk zijn om te bedenken wat je moet doen als school zo vroeg klaar is.

ik heb zelf al wat dingen gevonden die mij helpen. ik heb met mn vriendengroep een server op discord, hierdoor blijven we in contact en er is altijd wel iemand online. discord is een app waarmee je meerdere dingen kunt zoals chatten, bellen, videobellen, scherm delen. 

je zou misschien kunnen gaan wandelen met iemand, iets dat je een keer per week ofzo afspreekt om gezellig te praten zonder dat je dr hele tijd achter een scherm zit xd

kijk thuis eens rond, zijn er dingen zoals tekenen of schilderen die je kunt gaan uitproberen. misschien hebben jullie ook wel een muziekinstument thuis, leer het bespelen of leer je fav liedje te spelen!!

wat ik vroeger wel eens heb gedaan is het beginnen met het leren van een taal, kan elke taal zijn. misschien is het leren van gebarentaal leuk. ik kan het alfabet rn mezelf voorstellen in asl (american sign language)

hoop dat dit je kan helpen

buhbye i love you <3

Hoi, ik heb dat ook weleens, vervelend. 

Ik maak muziek, ga iets schrijven of tekenen, ga iets leren voor school of iets anders nieuws leren, zoals inderdaad een nieuwe taal. Je kan ook aan je broers / zussen of ouders vragen of ze een spel met je willen doen, als ze tijd hebben. Mijn broertje verveelt zich ook vaak en dan doen we samen een spel. 

Ik hoop dat ik je hier een beetje mee kon helpen. Je kan nu ook niet echt ergens heen door corona.

Groetjes!

Reageer