Vraag

Vervangen worden door beste vriendin

  • 14 January 2024
  • 0 reacties
  • 19 Bekeken

Badge

Hallo, ik ben een meisje van 13 en ik heb al 6 jaar dezelfde beste vriendin. Ik zit nu in de 2e van de middelbare en we zitten in dezelfde klas en zijn nog steeds beste vriendinnen, maar de laatste tijd voelt het alsof ze me aan jet vervangen is met een andere vriendin in onze vriendengroep. (Kleine backstory) Vorig jaar zaten we in een vriendengroep bestaande uit 6 meiden inclusief mezelf. Toen we in die groep zaten begon ik closer te worden met een meisje uit die groep. Toen het zomervakantie was zouden 2 vriendinnen uit die groep naar een vwo klas gaan en wij met sn vieren naar een havo klas. In de zomervakantie appte mn beste vriendin mij en vertelde ze me dat ze zich kut voelde omdat ze zich ge replaced voelde met die andere vriendin.

Ik begon die vriendin met wie ik close was sowieso een beetje apart te vinden dus ik zei tegen mn beste vriendin dat we na de zomervakantie toch niet echt meer met haar gaan praten en dat ik dan minder close met haar ga worden. We hadden toen een heel lang gesprek een aan het einde vertelde ze me dat ze heel blij was met mn reactie omdat ze het bang was om te vertellen.  Dus uiteindelijk hebben we die vriendin dus gedropped uit onze groep en gingen we met zn 5ven verder. We zijn nog steeds vrienden met die andere vriendin die ook naar een vwo klas ging. Maar nu is het dus zo dat mijn beste vriendin en een andere vriendin uit onze vriendengroep heel close worden. Ze hebben heel vaak met zn tweeën een sleepover en ze doen heel veel met elkaar.

Ook als ik alleen ben met een van hun zeggen ze “waar is..” over de andere persoon. En mijn beste vriendin vertelt alles wat er in haar leven gebeurt nu eerst aan haar terwijl ze het vroeger altijd aan mij vertelde. Om heel eerlijk te zijn is dat ook een beetje mijn schuld omdat ik niet hou van bellen en minder vaak wil afspreken. Het voelt nu alsof ik nu ook niet kan zeggen hoe ik me hier over voel omdat ik wel van die andere vriendin hou en geen ruzie wil. En het voelt ook zo omdat ik vorig jaar een soort van hetzelfde deed metdie andere vriendin. Ik weet nu niet wat ik moet doen.

Heeft iemand tips?


0 reacties

Geen reactie

Reageer