Vraag

Vertrouwen in mensen kwijt

  • 9 October 2019
  • 2 reacties
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo... Ik ben saar en zit ik 3 mavo,
Ik vind het heel moeilijk om hierover natekenen en al helemaal om hierover te praten maar oké.
Bij mij op school is het zo dat ze ieder jaar de klassen door elkaar gooien, waarschijnlijk denk je nu al oh ze is bij haar vrienden weg gehaald. Nou ja... Dat klopt.... Helaas. Ik zit alleen in de klas altijd en niemand vind mij aardig al mijn vriendinnen zijn apart gezet en m'n vrienden die zitten nog bij elkaar.. Ik heb het hier heel moeilijk mee omdat ik eigenlijk de neurd van de klas ben. Kijk het is natuurlijk al heel vervelend om alleen in de klas ze zijn maar niemand vind mij aardig ik snap echt niet wat ik fout doe ik heb merk kleding ik ben aardig ik doe alles voor iedereen maar niemand vind mij aardig ofzo kijk ik vind dat niet perse zo erg omdat ja je eigen mening maar dit is pas erg ik wil heel graag naar een andere klas en dat weet iedereen uit mijn eigen klas. Vorige week woensdag had ik het zo gezellig in de klas dat ik dacht ja voor dit meisje wil ik wel hier blijven minschien moet ik niet over mijn vriendin uit de andere klas (waar ik naartoe wil) die is een beetje bevriend met haar ze kregen het over mij en mijn vriendin vroeg wat vind je eigenlijk van saar zij heeft blijkbaar gezecht van ja ik mag haar echt niet het is echt een trut. Toen ik dat hoorde ben ik in tranen uitgebarsten. Mar het was zo gezellig dacht ik zij heeft het gwoon allemaal gefaked. Als je mij niet aardig vind zeg het dan gwoon in mijn gezicht en niet doen alsof je mij aardig vind.

(Op die woensdag heb ik trouwens ook aan haar verteld op wie ik verliefd ben en ik ben bang dat ze het
Doorverteld!)


Door al dit ben ik eigelijk mijn vertrouwen van mensen kwijtgeraakt soms denk ik nu zelfs bij mijn moeder van oh liegt ze niet.

Ik heb het hier heel moeilijk mee en ik sta ook op het punt om er een eind aante maken want voor mijn gevoel houd niemand meer van mij.

Wat moet ik doen!

Saar

2 reacties

Hoi Saar

1ste: Wees jezelf, doe je niet voor als iemand anders, draag geen merkkleding, omdat het ‘populair’ is. Draag wat je mooi vind en niet om het merk en de ‘status’

ook ben je een beetje een ‘pleaser’ als ik het zo lees, je wilt graag heel lief voor anderen zijn, maar dat werkt juist nadelig en dan gaan mensen je ‘onbewust controleren’ aka manipuleren.

praat er met je ouders over, maak het bespreekbaar en kijk of je misschien iets als een cursus kan doen in zelfvertrouwen/voor jezelf opkomen.

hoop je er mee te kunnen helpen!

Hulpert
Ja ik doe al een rots en water training

Reageer