Hee allemaal, het is al een tijdje geleden dat ik hierop iets heb geplaatst, en in die tijd is het eigenlijk alleen maar slechter met me gegaan. Vroeger deed ik al lichte sh, ik beet mezelf tot bloedens toe en zette mijn nagels in mijn vel. Een paar weken terug heb ik mesje gekocht *Zin aangepast door Kindertelefoon in verband met forumregel 6*, en kwam erachter dat dat heel makkelijk in je vel kon snijden. Nu weten 4 mensen ervan, waarvan 2 het per ongeluk zagen. de eerste keer was een meisje uit mijn klas bij kbv. Ik stroopte mijn mouwen op en besefte me te laat dat ik allemaal wonden op mijn linkerarm had. Zij zag het, en doet het zelf ook, dus dat maakte het eigenlijk wel fijn om erover te praten. De tweede keer was een online vriend. Hij bleek het vroeger ook zelf gedaan te hebben. We hebben het er niet erg veel over gehad, maar het was fijn om het gewoon iemand te vertellen. De derde keer was de dag voor kerstavond, en ik vierde kerst met de familie van mijn moeders kant. Ik was met mijn oom aan het kletsen, en droeg een trui. Zonder dat ik het doorhad was mijn mouw omhoog gestroopt. Mijn 10 jarige broertje wees naar mijn wonden en zei: ‘Waarom heb je al die sneeën op je arm?’ ik trok natuurlijk snel mijn trui omlaag en zei: ‘Oh, dat was er maar eentje van het koken gisteren.’ hij geloofde het en heeft het er maar bij gelaten. Hij is ook nog best jong dus weet geloof ik ook niet wat sh is. De vierde persoon die ik vertelde zit me nog het meeste dwars. Ik wou het een vriendin vertellen die ik op mijn orkest heb ontmoet, en ik vertrouw haar heel erg. Ik zei op WhatsApp dat ik haar iets wou vertellen en stuurde een foto van mijn arm, omdat ik niet wist hoe ik het anders moest vertellen. Ze reageerde als eerst hoe ik al dacht dat ze zou reageren. Lief en behulpvol. Maar toen zei ze: “Jij ook al?” dat raakte me wel. Daarna begon ze ook mijn vriendje de schuld te geven, en ging ze dingen zeggen dat ze dacht dat ik nog niet klaar was voor een relatie!! Ze zit nu nog steeds bijna iedere dag te zeiken dat het de schuld is van mijn vriendje, ook al heb ik al meerdere keren gezegd dat dat niet zijn fout is!!! Wat hij wel doet, is dat hij soms met haar online zit te flirten… Ik weet niet meer wat ik moet doen…
Ik weet dat dit een lang bericht is, maar ik wou het gewoon even zeggen