Vraag

Vertellen aan ouders dat ik lesbisch ben

  • 15 April 2021
  • 5 reacties
  • 96 Bekeken

Badge

Hey,

Ik ben lesbisch. En ik wil het graag vertellen aan mijn ouders. Want nu blijf ik er over nadenken en ga ik senarios in mijn hoofd bedenken waarbij mijn ouders mij uit huis zetten, terwijl ze misschien heel supportive zijn. Ik vreet mezelf er echt over op en kan mezelf er echt om haten. Ik denk dat het daarom helpt om het te vertellen, maar ik vind het zo ontzettend eng.  Vooral mijn pa kan ik niet lezen, of hij het accepteerd of niet. Als ik met mijn ma drag race of price charming kijk dan zijn het voor hem  “faggots” en “vieze homos”.

Ik denk ook dat ik depressief ben of iets wat daar op lijkt. Ik snijd mezelf. De eerste keer dat ik uit de kast kwam naar iemand, die zelfde avond kwamen er voor het eerst hele donkere gedachtes in mijn hoofd. Ik weet daarom niet zeker dat het gaat helpen om het te vertellen.

Als ik het vertel, hoe en wat moet ik dan eerst vertellen? (het begint zomer te worden en ik heb liever dat ik ze vertel dat ik snijd dan dat ze er zelf achter komen)  Moet ik eerst uit de kast komen, dan een paar maanden wachten en dan vertellen dat ik mentale problemen heb? of andersom? of het allebei achter elkaar er uit gooien?  Of zal ik het gewoon voor me houden?

Kan iemand helpen?  Alvast thnx!

-L


5 reacties

Badge +1

Hoi Lay123,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes,

Lotte van De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Lay123,

 

Wat vervelend! Echt heel naar. Ik zou als ik jou was het eerlijk vertellen, ze komen er anders toch wel achter.

Heel veel sterkte!

 

xxx

Badge

Hey, mijn zus is ook lesbisch. Zij heeft het verteld en mijn ouders reageerde gewoon normaal. Ik zou het gewoon vertellen, er kan niets gebeuren.

je ouders horen je gewoon te accepteren zoals je bent. Ik hoop dat je alle moed bij elkaar verzameld en dat je het verteld.

het hoeft ook niet nu hè, het kan ook nog wanneer je wat ouder bent. Doe wat jouw goed voelt en maak er het beste van!

suc6 -anoniem

Badge

Hey!

Super bedankt, ik denk dat ik dat even nodig had om te horen. Ik zal het ze vertellen, alleen nog even het goede moment vinden. Thnx

-L

Badge

hey ,

ik zou het ze zeker vertellen en ik denk ook dat ze zeker wel supportive gaan zijn omdat je hun kind bent.

en ik denk ook als je het niet vertelt dat je dan misschien nog meer en erge donkere gedachte gaat krijgen

 

Reageer