Vraag

Vertellen aan mentor of ouders of...?

  • 24 May 2020
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal,
Ik zit al een lange tijd niet lekker in mijn vel (zie mijn vorige topic). Ik wil dit graag aan iemand kunnen vertellen, omdat het zo niet langer door kan gaan, maar ik vind het heel erg eng om te vertellen.
Weten jullie aan wie ik dit het beste kan vertellen en hebben jullie nog tips hoe ik dit het beste kan vertellen?


1 reactie

Hoi

 

Als je niet goed in je vel zit, kan je zowel bij school, familie als de huisarts terecht. Op school zou je je mentor, vertrouwensdocent, leerlingenbegeleider of schoolpsycholoog kunnen benaderen. In je familie zou je terecht kunnen bij iemand waar je je goed bij voelt, en ook de huisarts zou je verder kunnen helpen. De huisarts en schoolpsycholoog hebben trouwens beroepsgeheim, en mogen bijgevolg niet zomaar doorvertellen waar je mee zit. 

 

Als je niet goed weet hoe hierover te beginnen, zou je op voorhand een spiekbriefje kunnen opstellen met kernwoorden die omschrijven wat er in je omgaat. Als je dan eenmaal bij bijvoorbeeld je mentor zit, die je gerust kan vragen om een afspraak, kan je je hart luchten aan de hand van dat briefje. Lijkt een gesprek je te spannend, zou je evenwel kunnen mailen of een brief schrijven. 

 

Gr. Kenshin

Reageer