Skip to main content
Vraag

vertellen aan je ouders dat je zelfbeschadiging heb gedaan

• 18 februari 2025
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

hey, ik ben 12 en heb nu al 2 maaneden geen zelfbeschadiging gedaan, maar heb nog wel littekens en we hebben een zwembad en gaan naar de zee in de zomer dus ik kan niet altijd mijn armen bedenken. ik moet het dus mijn ouders wel vertellen alleen ik weet niet hoe heeft iemand tips of dit zelf ook gehad en kan die vertellen wat je ouders er van vonden? groetjes

3 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 539 reacties
  • 26 februari 2025

Hey, 

Allereerst super knap van je ❤️❤️ 

Je moet dit idd best vertellen, bij mij heeft de school dit vertelt met mij erbij, mama was toen wel even geschrokken maar dat gaat ook wel weer liggen. Je kan denk ik best beginnen met soms heb ik het wat lastig om die en die redenen en dan doe ik mezelf wel eens pijn, nu heb ik het al 2 maanden niet meer gedaan, ik heb helaas wel littekens. Ik wou het jullie nu vertellen omdat ik toch wist dat jullie dit in de zomer gingen zien. 

Hoop dat je hier wat aan hebt x 

Liefs 

Silence 

• Net nieuw
  • 2 reacties
  • 28 februari 2025

Hii,

Eerst wil ik even zeggen dat ik het echt super knap van je vindt dat je het al 2 maanden niet hebt gedaan! Ik ben trots op je en je mag ook zeker trots zijn op jezelf!

Wat super goed van je dat je het toch wilt vertellen! Dit kan inderdaad echt super moeilijk zijn. Ik vind het persoonlijk altijd makkelijker om het op te schrijven dan het uit te spreken. Daarom heb ik het geappt naar mijn moeder. Misschien kan dit voor anderen ook een goede manier zijn.

Ik was toen met mijn moeder aan het appen over dat ik me de laatste tijd al een beetje down gedroeg.  Ik zei toen dat ik wel wist waardoor dat kwam, maar dat ik het niet durfde te zeggen.  Mijn moeder reageerde daarop met; “wat is het ergste wat er kan gebeuren als je het verteld?”. Daar ging ik over nadenken, en ik realiseerde me dat er waarschijnlijk niks ergs ging gebeuren. Dat was dus wat ik nodig had om het te durven vertellen, en voor jou kan het misschien ook helpen. 

Ik wens je heel veel succes. Ik heb vertrouwen in je!❤️

• Net nieuw
  • 2 reacties
  • 28 februari 2025
anoniem125738 schreef:

hey, ik ben 12 en heb nu al 2 maaneden geen zelfbeschadiging gedaan, maar heb nog wel littekens en we hebben een zwembad en gaan naar de zee in de zomer dus ik kan niet altijd mijn armen bedenken. ik moet het dus mijn ouders wel vertellen alleen ik weet niet hoe heeft iemand tips of dit zelf ook gehad en kan die vertellen wat je ouders er van vonden? groetjes

There are healthier ways to cope. You deserve to find them❤️

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen