Vraag

verslaafd aan snijden

  • 1 May 2022
  • 1 reactie
  • 54 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey,

het gaat de laatste tijd zo ongelofelijk slecht met me… ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen en wat ik hier überhaupt nog doe.

De enige uitweg die ik op dit moment nog zie is snijden. Het gaat steeds dieper en doe t steeds vaker, als ik t een dagje niet gedaan heb word ik oprecht gewoon gek.
Op school weet de zorgcoördinator het maar ja nu in de vakantie heb ik daar ook niet zo veel aan…

School heeft mijn ouders ook ingelicht maar ja die denken dat ik allang gestopt ben en dat wil ik zo houden want mijn ouders zijn nog al tja “dramatisch” zegmaar dus daar heb ik ook niks aan. 

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, heeft iemand misschien tips?

xxx


1 reactie

Reputatie 2
Badge +1

hee hee 

 

ik snap wat je bedoelt automutilatie ook wel (jezelf beschadigen) werkt als een soort verslavingsmechanisme omdat je lichaam endorfine aanmaakt moet jezelf steeds meer en vaker pijn doen 

 

kijk bij iedereen werkt het anders en iedereen probeert het op een andere manier op te lossen 

 

je kan bijvoorbeeld afleiding zoeken 

je handen in een bak ijs water leggen of ijsklontjes vast houden 

113 heeft ook een lijst met alternatieven

maar je kan ook de voorwerpen die je ervoor gebruikt verstoppen of met plakband dan is de stap om dat snel te pakken iets moeilijker 

 

En anders kan je eventueel een psycholoog of zoek iemand waar je dit mee kan bespreken 

en hou mensen op de hoogte bijv je ouders ook als zijn ze in jou ogen dramatische je zijn gewoon heel erg bezorgd en niemand wil dat hun kind zichzelf beschadigd maar bespreek het wel als je er graag vanaf wil komen moet je het bespreekbaar maken met je omgeving 

 

 

heel veel succes ik hoor wel als er vragen zijn

 

Reageer