Heyy @Anoniem789,
Flashbacks en herbelevingen zijn hetzelfde vgm en er zit vgm geen verschil tussen deze 2 dingen!
Ik snap dat gevoel wel wat je omschrijft. Zelf heb ik vooral als ik in bed lig last van flashbacks in de vorm van nachtmerries ik schrik dan heel vaak wakker waardoor ik ook weinig slaap. Overdag heb ik er minder last van, maar als ik dan flashbacks heb voelt het net alsof ik idd weer wordt terug gezogen naar voor mij rottige momenten. Dan ga ik ook sneller ademen en soms ga ik ook trillen van angst. Het is de afgelopen tijd gelukkig iets rustiger bij mij maar ja het is wel rottig. Heb je er nog vaker last van gehad of was het alleen deze ene keer?
Liefs van ItsJustMe <3
Heyy @ItsJustMe,
Allereerst super super hard bedankt voor je reactie!!
Aahh okee, nu begrijp ik het.
Lastig dat jij daar ook last van hebt, kan eng zijn hé? Wat dat jij beschrijft heb ik ook wel eens, bij mij is dat dan altijd 1 bepaalt stukje dat zich opnieuw afspeelt, bij jou ook of niet perse?
Ja precies dat, ik ben hier dus gelukkig niet alleen mee.
Ik heb wel vaker flashbacks maar heb ook vaak paniekaanvallen mss zit daar ook een soort flashback in ofzo?
Groetjes
Anoniem789
Heyy @Anoniem789,
Allereerst super super hard bedankt voor je reactie!!
Np!
Lastig dat jij daar ook last van hebt, kan eng zijn hé?
Ja idd het is niet echt chill en als het echt erg is kan het idd best eng zijn
Wat dat jij beschrijft heb ik ook wel eens, bij mij is dat dan altijd 1 bepaalt stukje dat zich opnieuw afspeelt, bij jou ook of niet perse?
Ik heb meerdere dingen meegemaakt die voor mij niet zo leuk waren, maar ja het zijn bij mij wel altijd dezelfde momenten die mij in de weg zitten en die vaak in mijn hoofd opnieuw afspelen.
Ik heb wel vaker flashbacks maar heb ook vaak paniekaanvallen mss zit daar ook een soort flashback in ofzo?
Het kan best zijn dat je door de flashbacks een soort van een paniekaanvall triggerd zeg maar en dat het een beetje van beide is. Een flashback is natuurlijk niet leuk en kan eng zijn waardoor je paniekerig wordt en dat kan dan weer een paniekaanval veroorzaken. Wat mij wel helpt om dit te voorkomen is mijn gedachtes uitschrijven als mijn hoofd vol zit en op mijn ademhaling letten kan ook helpen. Ook helpt muziek luisteren mij om rustiger te worden dus misschien kan je dat proberen als je weer zo'n aanval voelt opkomen.
Liefs van ItsJustMe <3
Dankjewel voor alle tips!!🩹