Skip to main content

Ik had nooit naar het vmbo moeten gaan, maar ik had niet echt een keus. Ik had een leuke school gevonden met dieren en verwachtte wel dat daar leuke kinderen op zouden zitten, maar nee dus. Ze hebben me helemaal kapot gemaakt en letterlijk verpest. Ze zeiden nare dingen enzo.  Ik heb hierdoor soms gewoon moeten zeggen dat ze moeten kappen (in een niet zo nette zin) en ik voel me schuldig. Ze gebruikte daar ook allemaal het woord 'Kanker' als sceldwoord en ik heb dat woord dus ook een keer gebruikt (en daar lig ik letterlijk elke nacht van wakker omdat ik het zo erg vind dat ik dat woord heb gebruikt).

Vanaf nu (op een neiuwe school)  ben ik nors en niet aardig tegen mensen, ik probeer het wel maar ik ben bang dat ze er misbruik van maken. Ik heb wel 1 vriendin en zij roddelt ook veel en is ook heel onaardig tegen mensen. Dan doe ik maar een beetje mee enzo. Maar zij is wel het enige meisje in mijn klas en de jongens zijn allemaal onaardig of willen geen vrienden zijn.

Ik had veel liever mijn moeder willen zijn, zij was vroeger ook echt een schat, ze deed nooit iets verkeerd en was een beetje dat meisje in de hoek van de klas die je nooit hoorde. Soms zeide mensen dingen maar het maakte haar niet uit en hoorde het meestal niet eens, zij deed ook atheneum.

Misschien zijn de tijden ook wel veranderd en is het heel normaal als je iets meer voor jezelf opkomt maar ik had toch liever gebleven zoals ik was in de bassischool. Ik wil niet later tegen mijn kinderen zeggen wanneer ze vragen hoe ik vroeger was: 'Ik was een kut kind die niks leuk vond en niemand mag'. Ik wil zo graag voor 1 keer oke zijn met mijzelf en weten dat ik geen kopie hoef te zijn van mijn ouders, maar het lukt niet om dat uit mijn hoofd te zetten

Please help me X

Hee, ik ben niet de expert met zulke situaties. Ik wil je wel graag meegeven dat je je moet gedragen zoals je je zelf fijn voelt. Tussen voor jezelf opkomen en al nors de toon zetten is ook wat anders. Wees jezelf, het komt goed. Als je nog meer advies nodig hebt, laat me weten. Ik wil je graag adviseren!❤️ KOMT GOED TOPPER


Dankje ❤️ dat voelt heel fijn


Hoi ik leef mee.  wat naar. misschien moet je eerst weer vertrouwen krijgen. En als je jezelf bent klikt het vanzelf een keer met mensen die bij jou passen.   Ik heb ook moeten wennen op deze school. Heb pas heel erg m'n zelfvertrouwen verloren door een vernederende straf ( is m;n topic)  maar langzaam gaat het weer wat beter. Ik dacht toen ook ik heb vreselijk voor schut gestaan nu moet ik extra stoer gaan doen. maar dat hou je nooit vol. Dus ik doe gewoon zoals ik ben en mensen kijken helemaal niet zo anders naar me als ik dacht. Maar ja misschien heb je hier niks aan  maar ik zou zeggen wees jezelf want zoals jij schrijft lijk je een heel aardig persoon :)  be yourself. En dan hebben andere mensen een heel leuke bff aan jou ! En das voor jouzelf ook fijn :)

Grtz en X Julian


@Tartan13  mag ik je wat vragen hier over? Ik heb er verschillende dingen over gelezen en het heeft jou best veel gedaan merk ik wel. Misschien wel meer dan je eerst zelf dacht zoals je al zei.  Ik vind het ook heel ondoordacht van die mensen die dan hun ‘macht’ eig misbruiken en jou tentoon stellen om te laten zien dat zij de baas zijn, die lerares ook bij je gym. Ik probeerde het me voor te stellen hoe dat zou zijn om daar te staan in mijn korte broekje  en je ogen naar de muur en dan je handen maar strak op je rug en niks mogen zien achter je. En ook dat je daar  op je blote knieën moest dat was helemaal maf! En dan een jongen van 13 zeg ! Ik was echt boos toen ik dat las ! Sorry 😌Mijn gevoel was net als van @Banaantjeeee , ik zou nog liever een hele week nakomen  dan jouw straf een half uur.  Ik schreef er al over in de brieven topic maar mijn vraag is: mag ik je verhaal anoniem opslaan en laten lezen aan m’n bff die ook  het onderwijs in wil denkt ze? Om te laten zien hoe het niet moet en wat het met kids doet als je als gezagspersoon te ver gaat? Als je dat liever niet wil dan doe ik dat natuurlijk niet! Maar omdat ik je respecteer en het zo knap vind hoe je het omschrijft en je gevoel erbij, zou het heel nuttig zijn. Ik zal er niet bijzeggen waar het vandaan komt, en ook je profielnaam niet, alleen “jongen van 13” .  Jij beslist ! :)

Groetjes en kus  Maiskolfje X


Hoi hoi lieve @Maiskolfje  ja hoor wat mij betreft. Wat schattig en lief dat je je zo inleeft! Zo wordt iets naars nog nuttig.  Ik heb het wel achter me gelaten hoor maar ik  heb het meegemaakt en vergeet het nooit dat is waar. Maar er gebeuren ook veel ergere dingen denk ik maar 🙂 dan moet ik niet klagen. Maar natuurlijk als jullie er betere docenten door worden 😉 is goed hoor. Lief dat je het zo vraagt! 

Groetjes liefs Tartan X 


@VeraV678  ik hoop dat het nu veel beter met jou gaat en dat je niet meer wakker hebt gelegen van dat woordgebruik. Je kunt je een keer vergissen in je boosheid en wat er gebeurde met jou was veel erger. Dan kun je je frustraties best een keer uiten en ja dat woord is niet fijn maar het is al heel goed dat je dat beseft en dan hoef je jezelf niet verder te straffen terwijl je het al moeilijk genoeg hebt.  Ik hoop dat je nu kunt slapen en je stukken beter voelt! En op een goede fijne school zit! 

Lieve groetjes Maiskolfje X


@Tartan13  mag ik je wat vragen hier over? Ik heb er verschillende dingen over gelezen en het heeft jou best veel gedaan merk ik wel. Misschien wel meer dan je eerst zelf dacht zoals je al zei.  Ik vind het ook heel ondoordacht van die mensen die dan hun ‘macht’ eig misbruiken en jou tentoon stellen om te laten zien dat zij de baas zijn, die lerares ook bij je gym. Ik probeerde het me voor te stellen hoe dat zou zijn om daar te staan in mijn korte broekje  en je ogen naar de muur en dan je handen maar strak op je rug en niks mogen zien achter je. En ook dat je daar  op je blote knieën moest dat was helemaal maf! En dan een jongen van 13 zeg ! Ik was echt boos toen ik dat las ! Sorry 😌Mijn gevoel was net als van @Banaantjeeee , ik zou nog liever een hele week nakomen  dan jouw straf een half uur.  Ik schreef er al over in de brieven topic maar mijn vraag is: mag ik je verhaal anoniem opslaan en laten lezen aan m’n bff die ook  het onderwijs in wil denkt ze? Om te laten zien hoe het niet moet en wat het met kids doet als je als gezagspersoon te ver gaat? Als je dat liever niet wil dan doe ik dat natuurlijk niet! Maar omdat ik je respecteer en het zo knap vind hoe je het omschrijft en je gevoel erbij, zou het heel nuttig zijn. Ik zal er niet bijzeggen waar het vandaan komt, en ook je profielnaam niet, alleen “jongen van 13” .  Jij beslist ! :)

Groetjes en kus  Maiskolfje X

Jeetjuh! Is dat echt zo gegaan? Bij een jongen van 13? Wat dom zeg! Rare lerares. Wel zeg ik derbij, ik denk dat je dan juist scoort bij us girls hoor! Hmm ik had (zeker als je een lekker ding bent) het wel tasty  gevonden om dan ffies naar je te kijken  head to shoes🤩 had je echt alleen shirtless  een kort broekje aan? Viewing mooie kuitjes 😍G*** hoor ik hou wel van gehoorzame jongens. Haha en dan met die handjes op je rug. Ik bedoel nix vals maar that's  cute!  Koppie ook naar beneden? Sorry ik denk wel dak ff van je had genoten maybe lachen. Maar daarna was k wel naast je komen staan hoor! Om je te supporten that is ❤ want ik ben  wel mean maar ook lief haha. Bedoel dit eggie niet gemeen. You're cool boy to me! 😎


@Assygirl  haha thanks, i guess 😉 zo had ik er dus nog nooit naar gekeken ;p nouja zo steek ik weer wat op XD  als je het goed vind doe ik het toch maar niet nog eens 🤣

Groetjes liefs Tartan X


🤣🤣 @Askygirl  ik ook! Haha, had ik eig bij mn vriendje laatst ook moeten doen mja dat gjng me net wat te ver 😂 hoe je dat ook zegt! 


🤣🤣 @Askygirl  ik ook! Haha, had ik eig bij mn vriendje laatst ook moeten doen mja dat gjng me net wat te ver 😂 hoe je dat ook zegt! 

Whaha 🤣 moest je boy dat ook? Omg ja ik was er zeker bij gaan staan ! 👫(← omgedraaid) XD


" Jeetjuh! Is dat echt zo gegaan? Bij een jongen van 13? Wat dom zeg! Rare lerares. Wel zeg ik derbij, ik denk dat je dan juist scoort bij us girls hoor! Hmm ik had (zeker als je een lekker ding bent) het wel tasty gevonden om dan ffies naar je te kijken head to shoes🤩 had je echt alleen shirtless een kort broekje aan? Viewing mooie kuitjes 😍G*** hoor ik hou wel van gehoorzame jongens. Haha en dan met die handjes op je rug. Ik bedoel nix vals maar that's cute! Koppie ook naar beneden? Sorry ik denk wel dak ff van je had genoten maybe lachen. Maar daarna was k wel naast je komen staan hoor! Om je te supporten that is ❤ want ik ben wel mean maar ook lief haha. Bedoel dit eggie niet gemeen. You're cool boy to me! 😎

Hahaha dit was wat jij bedoelde in je intro? Ben even wezen zoeken. Wel eerlijk en direct idd hihi. Nouja Tartan vind het niet erg dus ik vind het  best grappig eiglk.  Stiekem klopt je opmerking denk ik wel 🤭 meeste meisjes zouden hem best interessant vinden 😎 maar ik snap ook best dat hij het liever niet weer wil haha ;) 

Maiskolfje XxX 


🤣🤣 @Askygirl  ik ook! Haha, had ik eig bij mn vriendje laatst ook moeten doen mja dat gjng me net wat te ver 😂 hoe je dat ook zegt! 

Whaha 🤣 moest je boy dat ook? Omg ja ik was er zeker bij gaan staan ! 👫(← omgedraaid) XD

Jup hij moest dat ook XD 😍 😉

Sjammetje xxxx


@Maiskolfje  absoluut interessant! En zeer cute haha. Ik plaag mn vriendje er ook wel mee (niet tè hoor maar wel van ' euh euh anders weer in de hoek!'  En dan moet hij al blozen haha. Hij schaamde zich daar toen behoorlijk ;) 

Sjammetje xxxxx


Reageer