Skip to main content

Vermoeid van alles

• November 3, 2025
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Tandenborstel
Forum|alt.badge.img+1

Hai,

Ik voel me moe van alles. Elke dag word ik wakker, dan voel ik me doodmoe. Op school slaap ik de meeste van de tijd. Na school ook. Ik blijf tot laat wakker om mijn huiswerk af te maken. Soms gebruik ik daar AI voor want ik het gewoon niet kan doen. In de lessen voelt het alsof ik niks heb meegekregen. Ik heb zoveel om te doen , maar ik heb er gewoon geen energie voor. Ik ben vaak ziek en heb vaak breakdowns. Ik huil bijna elke avond. Gewoon want ik dit niet meer volhou.

Ik ben een tijd geleden ook naar Finland verhuisd uit Nederland (Ik had toen ook een account.. toen heette ik Ikbeneenmensoftochniet voor als iemand mij kan herinneren..)

Dagen to weken gaan voorbij zonder dat ik iets voor elkaar heb gekregen. Ik skip houtbewerking op school de hele tijd want ik mijn schets niet heb als we die al weken geleden af moesten hebben. Ik ga vast een onvoldoende halen..

Ik haat en hou van dit leven tegelijk. Mijn vrienden zijn alles voor me. Hun lach, dingen die we delen, dagen dat ze er voor me zijn, en veel meer. Maar de rest word teveel. Ik kan dit niet meer. Het voelt aan als water in een emmer vol met gaten te gieten. Zinloos.

Ik weet niet wat ik moet doen. Paniek komt over me heen elke dag als een schaduw. Ik wil gewoon gaan slapen en nooit meer wakker geworden. Ik wil geen zelfmoord plegen. Maar ik wil gewoon nooit geboren zijn geweest.

Ik weet gewoon niet wat ik meer met mezelf moet doen sinds ik het gevoel heb alsof ik iedereen teleurstel en gewoon aandacht zoek als ik erover wil praten. Mijn ouders zijn nooit tevreden met mijn cijfers al haal ik boven het gemiddelde. Volgens hun kan ik altijd meer tijd in dingen steken van school in de plaats praten met mijn online vrienden. Mijn enige echte vrienden.  Ik voel me echt vast op dit moment. Net muren die om mij heen bouwen en die ruimte waar ik dan inzit is mijn kamer. Ik weet het niet meer.

-Tandenborstel

3 reacties

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 3, 2025

Hey ​@Tandenborstel, ik begrijp wat je bedoelt, ik heb het ook soms. Maar ookal ken ik je niet, ik geef om je. Serieus. Maar je bent geboren met een reden. Je hebt je (online) vrienden. En die geven heel veel om je (hoop ik). Hoe zouden hun levens zijn zonder jou? 

Maar onthoud, ik geef om je. En je vrienden ook  ⭐🌕💫

-Two Time

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • November 3, 2025

Hoi ​@Tandenborstel ,

wat kan je mooi omschrijven hoe je je voelt! Het klinkt wel heel verdrietig als je zegt ‘ Ik wil gewoon gaan slapen en nooit meer wakker worden. ‘ Je zegt dat je geen zelfmoord wil plegen, maar dat je liever nooit geboren was geworden. 

Het is goed als je over deze gedachten praat. Dat kan natuurlijk met De Kindertelefoon via telefoon en chat ( elke dag tussen 11 en 21 uur ) maar ook bij Homepage | 113 Zelfmoordpreventie kan je terecht voor een goed gesprek ( 24 uur per dag ) over je gedachten over de dood.

Hopelijk krijg je nog veel andere reacties, vergeet niet dat je er niet alleen voor staat.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • November 4, 2025

Hee, dat klinkt echt zo heftig… ik snap dat je gewoon kapot bent van alles . Het is niet raar dat je zo voelt, je hebt superveel aan je hoofd. Probeer alsjeblieft met iemand te praten, ook al voelt dat eng

xx liefs Wolf 🐺