Vraag

Verliefdheid en selectief mutisme

  • 4 October 2023
  • 2 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Goedemiddag, ik heb Selectief mutisme, een soort angststoornis waar je in sommige situaties niet, of moeilijk kan praten. Dit is o/a een resultaat van trauma en huiselijk geweld. Ik voel me niet meer zo waardig en haat mezelf veel. Ik weet niet hoe ik vrienden moet maken en communiceer alleen met leraren 1-op-1 of familie. Recentelijk vond ik hoop, verliefdheid. Ze is slim superlief en gewoon leuk. Ik zou heel graag vrienden of meer met haar willen zijn maar ik weet gewoon niet hoe ik haar moet benaderen, want ik ben bang dat ze het gevoel heeft dat ik niet WIL praten terwijl ik dat wel heel graag wil maar gewoon niet kan. Ik communiceer vaak via typen of schrijven en heb negatieve ervaringen gehad met eerdere crushes. Heeft iemand tips van hoe ik haar kan benaderen en een vriendschap kan starten, of perhaps een relatie? Elke hulp is zeer gewaardeerd! :)


2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hey, 

Wat een lastige situatie! Ik herken mezelf hier wel een beetje in anderhalf jaar geleden. Ik was altijd bang dat ik anderen tot last was (heb ik nu nog steeds). 

Als jij dat ook hebt, ik weet zeker dat je niemand tot last bent! Beeld je even in, dat iemand naar jou toe zou komen en met je zou gaan praten. Zou dat dan een last voor jou zijn? Nee toch? Hetzelfde geldt voor hun.

En als je dat wel bent, kom je er vanzelf achter. Dat is jammer, maar nee heb je en ja kun je krijgen.

Ik hoop dat dit een beetje helpt. Geen idee of dit het antwoord is waarop je gehoopt had, maar ik heb m'n best gedaan (:

Liefs Julie ♥️

Reputatie 3
Badge

Hey, 

Wat een lastige situatie! Ik herken mezelf hier wel een beetje in anderhalf jaar geleden. Ik was altijd bang dat ik anderen tot last was (heb ik nu nog steeds). 

Als jij dat ook hebt, ik weet zeker dat je niemand tot last bent! Beeld je even in, dat iemand naar jou toe zou komen en met je zou gaan praten. Zou dat dan een last voor jou zijn? Nee toch? Hetzelfde geldt voor hun.

En als je dat wel bent, kom je er vanzelf achter. Dat is jammer, maar nee heb je en ja kun je krijgen.

Ik hoop dat dit een beetje helpt. Geen idee of dit het antwoord is waarop je gehoopt had, maar ik heb m'n best gedaan (:

Liefs Julie ♥️

Dankjewel! Ik vind dat je gelijk hebt!

Reageer