Vraag

Verliefd op een ouder iemand

  • 11 January 2021
  • 8 reacties
  • 161 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, al een lange tijd zit ik ergens mee. 
Ik ben er sinds een tijdje achter dat ik Biseksueel ben en ik kan het niet van mezelf accepteren. Nu is er een gymstagaire die 8 jaar ouder is dan ik, (ik ben 16) en door haar weet ik zeker dat ik ook op vrouwen val. Elke gymles ging ik met heel veel plezier ernaartoe en ik keek er elke keer naar uit. Na de gymles hadden we altijd leuke gesprekken en ik merkte dat ik niet over haar op kon houden tegenover andere mensen.  
Nu heb ik geen les meer van haar en merk ik dat het verlangen steeds erger wordt en dat ik waarschijnlijk gevoelens voor haar heb. (Ze heeft ook een vriend) Ik weet zelf ook dat het niet kan, maar ik kan maar niet stoppen met denken aan haar en ik heb er veel buikpijn van. Wat moet ik nu doen? Moet ik met haar contact zoeken om erover te praten? Of moet ik de gevoelens negeren? Ik heb het nog met niemand gedeeld. 


8 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoihoi,

Je hormonen zijn waarschijnlijk heel erg verward, dus ben je het ene moment hetero en het andere bi, als je boven de 20 bent zou het wat kalmer moeten gaan en zal je weten op wat je valt, je kan nu contact met haar opzoeken en vertellen dat je verliefd bent, al zal het heel aquard zijn… negeren en wachten tot dat het weg is is ook een optie… veel geluk nog! Groetjes,

-flopflop13 

Heel erg bedankt voor je reactie!

Hey, zoals @Flopflop13 eigenlijk al zegt is het best normaal om in ee puberteit gevoelens te hebben voor een ouder iemand, zeker als die persoon enige autoriteit heeft, zoals een docent of in dit geval, stagiaire. Daar kijk je onbewust ook gewoon snel tegen op. Het heeft geen nut om iets met je gevoelens te doen, ten eerste omdat ze dus 8 jaar ouder is, van haar kant zou dat nogal pedo zijn (je bent nogsteeds minderjarig), ten tweede omdat ze een vriend heeft, dan valt er ook niks te bereiken. Ik denk dat je deze ervaring gewoon voor jezelf moet houden, dat je blij kan zijn dat je een beter idee hebt van jezelf en je seksualiteit, en daarmee door kan. 

@Angovis bedankt voor je reactie!

Hoe kan  ik het beste van mijn gevoelens afkomen? Moet ik wel contact opnemen met haar? Misschien lucht dat op? Of is het echt het beste om het voor mezelf te houden en gaat het dan vanzelf over?

Reputatie 3
Badge +2

heeejj, ik heb niet helemaal hetzelfde maar vind ook iemand echt verschrikkelijk leuk die een vriendin heeft. Dus ik weet hoe dat voelt en heb ook wel eens buikpijn. Hij zit bij mij in de klas en tijdens de online les pin ik hem soms :face_palm_tone3: Ik zou net zoals ik doe wachten tot je verliefdheid overgaat. jap helaas alleen je kan een relatie gwn niet verbreken. zelf vind ik het niet raar ofzo hoor dat je verliefd bent op iemand van 8 jaar ouder

@Angovis bedankt voor je reactie!

Hoe kan  ik het beste van mijn gevoelens afkomen? Moet ik wel contact opnemen met haar? Misschien lucht dat op? Of is het echt het beste om het voor mezelf te houden en gaat het dan vanzelf over?

Tijd is hierbij belangrijk. Er zijn geen "manieren" om van gevoelens van wat voor aard dan ook af te komen, het gebeurd gewoon naarmate de tijd doorgaat en je ook andere leuke mensen ontmoet, single, van je eigen leeftijd. Het gaat bijna automatisch. Contact opnemen met haar is juist het tegenovergestelde van wat ik adviseer, omdat je dan actief bezig bent toch iets te gaan zoeken op een plek waar niets te zoeken valt. Of het oplucht hangt af van de reactie en de situatie. Dat kan je van tevoren niet stellen. Ik zou er nogmaals helemaal niet meer mee bezig zijn, er valt vrij weinig te behalen. Het gaat inderdaad vanzelf over, tenzij je er dus actief naar opzoek gaat, of een obsessie hebt, wat een probleem is voor een heel ander topic. 

 

@Angovis bedankt voor je advies, ik ga alle foto’s van haar verwijderen en  proberen mijn focus op iets anders te leggen!

@Elzaaatje  

Tja, het word afwachten wanneer het over gaat! 

Reageer