Verliefd op docente

  • 15 August 2021
  • 1 reactie
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben sinds ongeveer vier maanden verliefd op mijn docente. Ik heb komend schooljaar geen les meer van haar, maar ik ben ontzettend bang dat ik haar tegenkom in de gang (en dat ze me aan gaat spreken). Sinds ik ontdekte dat ik verliefd op haar was, ben ik in een depressie beland en ik zak steeds dieper weg. Sommige nachten wil ik niet in slaap vallen omdat ik niet wakker wil worden, niet nog een hele dag moeten vechten voor niets. Weer een dag vol pijn zonder hoop op een betere dag, want het gaat niet beter, maar alleen maar slechter. Ik weet niet meer wat ik moet doen, maar ergens wil ik wel blijven leven, en dat is waarom ik hulp wil zoeken. Hebben jullie een idee waar ik hulp kan vinden? Ik heb me aangemeld voor coaching bij 113 en een site die heet pratenonline.nl in de hoop dat ik er iets mee kan. Ik wil niet dat mijn ouders erover weten want ik vind dat het ze niet aangaat en ik wil gewoon niet dat ze er van weten. Ergens vertrouw ik ze ook niet helemaal ofzo, ik kan het niet goed omschrijven. Als iemand nog tips heeft over het verwerken van liefdesverdriet, graag. Alle hulp is welkom đŸ„°


1 reactie

Hey, lastige situatie. Vervelend dat je zo lijdt onder je gevoelens voor je docent. Voel je je alleen seksueel aangetrokken of betekent ze echt heel veel voor je?

Hoe dan ook, je zal haar toch een beetje los moeten gaan laten en (weer) gaan zien als docent - zover was je zelf waarschijnlijk ook wel. Probeer afleiding te zoeken door bijvoorbeeld een hobby van je uit te oefenen of muziek te luisteren o.i.d..

Goed dat je zelf al actie heb ondernomen en je heb ingeschreven bij pratenonline. Ik vermoed dat dat je wel gaat helpen. Op korte termijn kan je 113 zelf natuurlijk ook 24/7 bereiken via 0800-0113 (of simpelweg 113) of chatten.

Ik begrijp dat je je ouders hier niet wil bij betrekken. Echter, als er echt geen vooruitgang is (ondanks je pogingen met hulp zoeken), zal je het toch eens met hun moeten bespreken. Voor nu kan je het zelf nog wel proberen.

Probeer je niet te veel zorgen te maken over komend jaar. Ik weet niet hoe jullie band is, maar probeer haar gewoon zoals de andere docenten te zien. Als ze gedag zegt, zeg je gedag terug en that’s it. Ze zal denk ik geen heel gesprek gaan voeren als jullie een band hebben zoals de meerderheid van de leerlingen met een docent heeft.

Succes!

Reageer