Skip to main content

Hoi 

Ik ben nu al 1 jaar verliefd maar hij weet het en nu doet hij raar en doet mij pijn in school 

Hij slaat mij hij schop me en hij scheld tegen me  en soms haalt hij zijn vrienden er bij en zun duwen me tegen de haag en ik heb dan super veel sneeien en blauwe plekken en ik moet ze dan verbergen voor mijn papa want Anders gaat hij naar de school maar ik wil het altijd aleen oplossen  maar  ik schop hem dan wel maar ik durf niets anders te doen want ik ben op hem verliefd  en mijn vrienden zegen meisje plagen is liefde vragen maar   ik weet  niet hoor of ze gelijk hebben 

Excuse moi? ‘Meisjes plagen kusjes vragen’ geldt hier ab-so-luut niet; dit is gewoon pesten en geweld. Dit is echt niet oké.

Ik begrijp dat je het zelf op wil lossen (dat willen we allemaal meestal), maar in dit geval zal dat denk ik niet gaan. Bespreek deze voorvallen/dit gedrag met bijvoorbeeld je mentor, leerjaarcoordinator en/of vertrouwenspersoon. Tevens raad ik je aan het ook met je ouders te bespreken; ze zijn er om je te helpen en kunnen misschien iets meer bereiken dan jij alleen. Dit moet stoppen.

Ik begrijp niet helemaal hoe je verliefd kan worden en blijven op een jongen die je - soms zelfs met zijn vrienden - slaat en schopt. Het lijkt mij verstandig om de verliefdheid uit je hoofd te zetten en een harde hand te maken richting deze jongen/groep. Nogmaals, wat zij doen is absoluut niet oké en moet bestraft en bestreden worden.

Veel sterkte en succes!


Dat is makelijker gezegd dan gedaan maar ik ben wel verliefd op hem 

 


Dat is makkelijker gezegd dan gedaan

Als je niets doet, verandert er ook niets. Het klinkt misschien hard, maar deze jongen ramt je niet in elkaar omdat hij je o zo graag wil hebben. Het is niet zo dat hij opeens een liefdesaanzoek gaat doen. Sterker nog, hij vertoont het tegenovergestelde gedrag van liefde.

Van een verliefdheid afkomen is niet makkelijk - dat heb ik zelf ook wel ervaren. Echter, in sommige situaties is het beter of zelfs noodzakelijk. Uiteindelijk vindt je wel iemand anders die zich wel normaal gedraagt en er voor je kan zijn en whatever er allemaal nog meer bij een liefdesrelatie hoort/komt kijken.

Hoe oud ben jij en hoe oud is hij eigenlijk?


Oei... het is inderdaad niet makkelijk om verliefd te zijn op iemand die jou zo behandelt...  het handigste is natuurlijk dat je dit uit je hoofd probeert te zeggen maar dat is inderdaad beter gezegd dan gedaan. Daar zou je misschien iets bij kunnen doen maar of dat efficient is betwijfel ik me. Zoals eenanoniemejongen1 zei moet je dit niet voor jezelf houden. Het is misschien een beetje spannend maar toch zou ik het proberen om met iemand in gesprek te gaan, als je niet direct naar je ouders durft te gaan zou ik eerst terechtkomen bij je mentor of een andere volwassene op jouw school aangezien julie schoolgenoten zijn. Helaas denk ik niet dat je dit alleen kan afhandelen door hem bijvoorbeeld te overtuigen, samen sta je sterk.

O ja, en dat hele gedoe over "meisjes plagen kusjes vragen" is zo oud als Rome en waarschijnlijk ook seksistisch as hell, vooral als je ook kijkt naar dat gedoe met jongens plagen oorlog vragen, alsof meisjes alleen maar onschuldig zijn/geen vlieg kwaad doen of dat je wel meisjes mag plagen omdat ze het "leuk" vinden. Jullie zitten niet meer in de kleuterklas als het goed is dus snap ik niet waarom zo'n uitspraak nog steeds gebruikt wordt door hun. Maarja hij vindt jou niet zo leuk als jij hem vindt want anders zal hij zich heel anders (en heel gewone!) gedragen. Loop hier niet zomaar mee rond en laat dit weten aan een vertrouwenspersoon, voordat deze jongen straks geen span van jou heel laat


Maar snap het iets van  dat oud hij is even oud hoor maar hé doet wel pijn 


 het zal Pijn doen 😭😭😭😭


 het zal Pijn doen 😭😭😭😭

Dat begrijp ik. Iemand loslaten is lastig, maar op de lange termijn is het wel het beste. Zit je nog op de basisschool of op het voortgezet onderwijs? Als je nog op de basisschool zit zal dit wel je laatste jaar zijn en zal je daarna dus waarschijnlijk helemaal van hem af zijn.

Voor nu kan het misschien helpen om afleiding te zoeken:

‘Je kan bijvoorbeeld muziek luisteren, wandelen of even tv / Netflix kijken. In ieder geval iets wat je leuk vindt waardoor je afgeleid raakt!’ - NaamNietBekend

Succes en sterkte!


Oke ik zit op de basisschool maar hij gaat naar de zelfde middelbaareschool   ik zal proberen te praten met iemand


Oke ik zit op de basisschool maar hij gaat naar de zelfde middelbare school

Oh dat is vervelend. Wellicht zal hij zich anders gedragen omdat hij niet meer de oudste is, misschien veranderd ie ook wel niets (uit zichzelf dan).

Ik zal proberen te praten met iemand

Top! You got this! :)


Tanks😁😁😁


Reageer