Skip to main content
Vraag

verlatingsangst😕

• 8 februari 2025
  • 7 reacties
  • 87 Bekeken

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6

Haii,

ik ben eigenlijk heel vaak bang dat het contact met vrienden gaat verwateren of er iets anders gebeurt waardoor ik geen contact meer met hun heb..😕

ik twijfel ook wel vaak over hoe vaak ik contact met hun met hebben.. ik ben bang als ik wat langer niks van me laat horen dat het gaat verwateren maar wil ook weer niet te claimerig zijn..🙁 mijn vrienden zijn super lief en het slaat ook nergens op dat ik er zo bang voor ben maar ja😖😕

Heeft iemand van jullie dit ook of een idee hoe ik hier mee om moet gaan?😕 

Liefs🤗

7 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii lieve ​@Cantaloupe ,

Dit is wel herkenbaar. Ik besteed eigenlijk vooral nog tijd in mensen die van bepaalde dingen op de hoogte zijn en waar ik het fijn mee heb en niet van die rare korte gesprekken mee heb. Ik snap wel dat je bang bent dat het gaat verwateren, maar ik kan je wel zeggen dat het erg oplucht als je het daar met je vrienden over hebt en als ze zelf ook niet willen dat het verwaterd zal dat ook echt niet gebeuren hoor, heb zelf gevraagd bij mijn vrienden en dat is een enorme opluchting en voelt het toch wat zekerder. Hoe bedoel je eigenlijk dat er iets gaat gebeuren? Of bedoel je dat iemand niks meer iets van zich laat horen of dat iemand bv in het ziekenhuis ligt en niet zou kunnen reageren... in dat geval zou je het via een brief kunnen doen. Weet iig wel dat dit niet claiment over komt en het niet alleen aan jezelf ligt. En waarom zou het verwateren als je langere tijd niks laat horen maar je vriendin/ vriend zelf wel bericht stuurt? Dus dan zou ik niet zo bang zijn... hopelijk steld je dit iets gerust.♥️♥️

Veel liefs en dikke knuffel 🤗

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Nog een toevoeging ik heb meestal bijna elke dag contact met 2 vriendinnen of tenminste 1 van hun ☺

Liefs 🤗

armydreamerss
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 69 reacties
  • 8 februari 2025

Hoii ​@Cantaloupe , dit is een heel simpel antwoord, maar waarom spreek je niet gewoon af met hun gewoon met z'n allen naar de stad ofzo ze vinden het niet raar als je te veel contact met hun zoekt

-Veel succes melanie2

slaperighoofd
Forum|alt.badge.img

Hoi, wat jij beschrijft heb ik eigenlijk ook een beetje. Heb je dan ook momenten gehad dat je te veel en te weinig zei? Omdat je bang was om  teveel of te weinig te zijn?

Onthoud dat zelfs al praat je niet veel (of juist heel veel) ze zijn er alsnog geweest. Ik maak alleen nu wel een aanname, heb geen idee hoe het precies zit.

Je zegt dat je vrienden super lief zijn, dus ik denk dat je wel eens zou kunnen vragen of je niet te veel of te weinig praat. Ik denk dat dat het beste werkt i.p.v er de hele tijd over piekeren, want dan begin je allerlei complotten te bedenken die nergens op slaan.

Degene die het kritischt naar je kijkt ben jezelf, dat je je zorgen maakt of je wel genoeg doet voor je vrienden laat al zien dat je genoeg om ze geeft, en ik denk dat hun dat ook wel door hebben hoor.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 567 reacties
  • 9 februari 2025

Haii lieve ​@Boterbloempjee ,

dankjewel 🤗💕 ik bedoel vooral dat ik soms bang ben dat er ruzie komt waardoor het contact stopt.. ik snap het zelf niet goed want ik heb met vrienden eigenlijk nooit dat zoiets gebeurt maar die angst blijft gewoon 🙁🙈 dat er echt iets met vrienden zelf gebeurt ben ik soms ook wel bang voor, maar hoop heel erg dat het niet gebeurd.. 😖❤️ vooral als ik een tijdje niks hoor ga ik soms al snel denken dat er iets heel ergs is.. maar dat had ik vroeger ook al wel als mijn ouders soms langer wegbleven dan ze hadden gezegd dat ik me meteen erg zorgen ging maken..😕

@Melanie2 dat lukt nu niet.. 😕 maar als ik weer kan afspreken zal ik dat doen hoor🤗

@slaperighoofd het ligt er een beetje aan met wie.. met A. heb ik meestal 1x per week contact en met E. elke dag wel, maar bij een andere vriendin zit er soms ook wel 2 maanden tussen.. ik heb bij haar een beetje het gevoel dat ze het niet vaker wil omdat ze zelf ook me zelf ook maar weinig appt of wil afspreken.. maar ik zal het wel vragen hoor🤗❤️

Liefs🤗

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+8

Hii lieve ​@Cantaloupe ,

Awhh ja dat bange gevoel is wel herkenbaar 🙈kan die angst misschien iets verlichten als je dat gewoon aan geeft dat je daar bang voor bent en er nogal mee zit? Dan heb je wel meer duidelijkheid denk ik♥️ Verder weet ik het even niet maar ruzies ontstaan niet zomaar en als je al zegt dat je vriendenheel lief zijn en je nooit zo iets gehad hebt , zou ik het wel een beetje loslaten hoor. Hoop dat het lukt en anders dat je het kunt bespreken. 😘

Veel liefs 🤗

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Topper
  • 567 reacties
  • 9 februari 2025

Hai lieve ​@Boterbloempjee ,

zal ik doen hoor, dankjewel ❤️

Liefs🤗

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen