verlatings angst

  • 3 February 2020
  • 1 reactie
  • 55 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

ik ben een meisje van 15 en zit in mijn laatse jaar van de middelbare.

vorig jaar hebben super veel mensen mij achter gelaten… vooral mijn toenmalige beste vrienden.

hierdoor heb ik echt verlatingsangst gekregen en ook vertrouwings problemen.

ik heb dit jaar wel echt een super hechte band gekregen met mijn nieuwe vrienden groep. ze voelen echt als familie voor mij. Alleen ik zit nu dus er de hele tijd mee dat ik bang ben dat hun mij ook achter gaan laten. Dat gebeurt al bij de simpelste dingen: als ze in een keer niet op me reageren, niet tegen mij praten voor een dag of als ze een nieuwe vriend/vriendin maken. Het is niet dat ik hun het niet gun om nieuwe vrienden te maken enzo…. maar ik ben gewoon bang om achter gelaten te worden. Mijn vrienden van nu weten het nu ook wel van mijn verlatings angst, maar ik weet gewoon niet zo goed hoe ik hier mee moet omgaan. kan iemand me helpen?


1 reactie

hey

 

dat is wel heel erg lastig en vervelend! het is al super goed dat je het tegen je vrienden hebt verteld dat je verlatingsangst hebt.

 

mag ik vragen of je hier ook voor in behandeling zit ?want dit is niet niks, later in een relatie of dagelijks leven kan je er vaak tegen aan lopen.

 

als je niet er mee word geholpen zou ik hulp zoeken. en met iemand gaan kijken hoe je hier mee kunt leren omgaan.

 

x juul

Reageer