Hallo,
zon 3 jaar geleden vooral in 2020 en 2021 voelde ik me best wel slecht. Ik ging ook naar de psycholoog maar dit was vooral voor sociale angsten (wat later autisme bleek te zijn) en dat heb ik begin dit jaar afgerond.
In deze periode had ik alleen ook heel veel moeite met eten en voelde ik me enorm slecht. Ik kwam dagen mijn bed niet uit. Had geen energie om te douchen of tanden te poetsen. Had weinig slaap en leefde op energie drankjes. Ik heb dit nooit aan iemand verteld, niet mijn vrienden, ouders en zelfs niet mijn psycholoog en gellukig is het uiteindelijk beter geworden. Ik ben dus nooit officieel gediagnosticeerd met depressie maar voelde me wel heel slecht en noem het dus even zo voor het gemak.
ik voel me nu al zo’n jaar echt een stuk beter, ga er weer op uit en heb weer een stuk meer zelfvertrouwen. Ook gaat het op school weer beter en heb ik minder abstenties (hoewel het er nog wel veel zijn) en ga ik gewoon over naar volgend jaar.
Echter merk ik dat ik de afgelopen tijd weer ‘verlang’ naar hoe ik me toen voelde. Zeker als ik mensen hoor praten over hun depressies. Ik heb dan de neiging om weer te gaan proberen om zo min mogelijk te eten, depressieve tiktoks te kijken en me helemaal laten mee trekken met die gevoelens. Ik weet alleen naar waarom deel van mij dit wilt, zelfs op dagen dat ik mij gelukkig voel.
heeft iemand adviezen en is dit normaal? Want ik wil eigenlijk niet weer naar de psycholoog en vertel het mijn ouders liever ook niet.
bij mijn vrienden kan ik ook niet terecht aangezien die zich veelste druk gaan maken en dat wil ik ze niet aan doen omdat het niet mega ernstig is.
ik ben vooral bang dat ik me laat meesleuren en in een depressie beland terwijl het juist zo goed gaat.