Skip to main content

Hallo,

Ik ben verkracht bedreigd en gepest  en veel tegenslagen gehad in het laatste half jaar

Ik weet niet hoe ik er mee moet omgaan ik ben begonnen met roken en soms zelf blowen als ik te veel stress krijg ga ik ook mezelf pijn doen me ouders zijn nu best wel streng ook te recht dus het voelde alsof ik geen adem krijg ik struggel ook veel met in leven blijven en als ik iets me beste vriendin vertel kan ze dat Mar slecht geheim houden ik heb het gevoel dat ik hier niet over kan praten en er helemaal niet mee om kan gaan hebben jullie nog tips?

 

 

Probeer met iemand te praten over hoe je je voelt. Als je niemand weet kan je ook de kindertelefoon bellen of chatten. Praten lucht namelijk heel erg op en het kan heel erg helpen als iemand mee ijkt naar hoe je je problemen kan aanpakken.


Ik heb wel heel veel problemen met praten want als ik er over praat word ik misselijk en ziek ook durf ik niet 100% open te zijn want ik ben bang dat mensen vinden dat ik me aanstel hoe moet ik dat aanpakken?

 


Als je niet meteen alles wil vertellen kan je het ook in stukjes vertellen. Het beste is om er echt even voor te gaan zitten en van te voren te plannen. Dus dan ben jij verplicht om te vertellen en kan je er niet onder uit en dan heeft de ander sowieso goed de tijd om te luisteren.


Hi @Anoniempje 123456

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. 

Weet dat je De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur kunt bellen (0800-0432) of met ons kan chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je met deze situatie om kunt gaan. Ook kan je voor hulp of ondersteuning anoniem contact opnemen met het Centrum voor Seksueel Geweld via 0800-0188 of www.centrumseksueelgeweld.nl.

 

Groetjes, 

Hanne | De Kindertelefoon


heyy heel veel sterkte maar je moet er met iemand erover oraten met je mentor of docent dat is het beste


Reageer