Hii,
ik heb vanochtend ruzie gehad met m’n ouders, ik ben dus weggelopen naar een vriendin en ben net weer teruggekomen. Gewoon omdat ik zelf ff tot rust moest komen en dat lukte niet in m’n eigen huis.
Maar de ruzie begon gisteravond, ik was een spelletje aan het doen en was vergeten wat een bepaald woord in het Nederlands was. Dus ik zei het in het Engels. Toen werd mijn moeder echt heel erg boos en zei tegen mij dat ik geen Engels meer mocht praten, omdat m’n zusje daar “te dom”voor is. Vervolgens zei ze tegen mij dat ik anders moest denken. Dat is bij mij dus een grens. Iemand z’n denken geeft zijn persoonlijkheid weer, dus als iemand het denken van iemand anders beledigd, dan beledig je dus eigenlijk zijn persoonlijkheid. Dat is hoe ik hiernaar kijk tenminste.
Vanochtend werd m’n moeder weer zo boos. En m’n vader net zo goed. Dus ik ben naar een vriendin gegaan. Ik dacht dat ze dan misschien door zouden hebben dat ze een grens over zijn gegaan, maar ze hebben het nog niet door. Met ze praten is ook niet echt een optie, want m’n ouders worden heel erg boos als ik zeg dat zij mij hebben gekwetst ofzo.
Heeft iemand nog tips voor deze situatie?
-xxx-
DepriUnicorn