Skip to main content

hoi ik ben een meisje van nu nog 13 en ik wordt over een paar dagen 14.

vorig jaar toen ik dus 13 werd had ik mijn verjaardag niet gevierd. ik had het toen niet gevierd omdat ik altijd het gevoel heb dat zodra ze binnen komen aandacht geven en zodra ze de cadeaus hebben gegeven hebben ze geen aandacht meer. vroeger kon ik met de rest spelen maar daar ben ik nu te oud voor. ik snap vaak ook niet waar de ouderen het over hadden dus bij hen zit ik ook niet. dit jaar ben ik dus bijna jarig en ik wil weer niet mijn verjaardag vieren. maar ik heb het gevoel dat zij denken dat ik hen gewoon ontwijk. ik wil eigenlijk mijn zus wel uitnodigen maar dan denk ik dat mijn broer jaloers zijn of wat anders. ik heb mijn oom en tante ook al iets van twee jaar niet gezien ofzo. mijn vader heeft ruzie met een van mijn broers en zus en dat is dus heel veel regel omdat mijn broer en zus hem niet willen zien.

heeft iemand enig idee van wat ik kan doen?

Hey @ikweethetnietmeer2009,

Als jij het niet wilt vieren dan moet je toch niet doen? Het is jouw verjaardag!

Ikzelf vier wel altijd mijn verjaardag met familie maar afgelopen jaar had ik geen feestje met vrienden gedaan, omdat ik echt geen idee had wat ik kon doen.

Groetjes, @Monkeyboy08

Als je het niet vieren doe het niet. Als je ouders denken dat je ze ontwijkt kan je aangeven dat dat simpel weg niet zo is. 

Misschien kan je met je zus afspreken om te lunchen op je verjaardag. Dan kan je haar nog zien maar dan hoeven je ouders haar niet bepaald te zien. Als je ook met je broers wil afspreken kan je dat ook doen. 

En over je tante en oom, je kan ze ook gewoon een keer apart uitnodigen, niet alleen voor je verjaardag. Dan draait het niet alleen daarom en dan kan het onderwerp over van alles gaan en dan is de aandacht wat meer verspreid. 

Hey, ik heb besloten om het niet te vieren. Misschien heeft de 40 euro die mijn moeder mij gaat geven ook omgehaald maar daar draait het niet om. Ik ga sowieso afspreken met mijn zus dus dat is allemaal geregeld

Hey @ikweethetnietmeer2009 

ik snap je struggel.  Ik heb zelf laatst mijn verjaardag gevierd. Het voelde best raar want ja je moet wel iets doen. Ik had mijn nicht ook uitgenodigd dat was wel gezellig, maar ik kan niet zeggen dat ik ik echt een goede vriendin heb dus ik voelde als nog wel alleen op mijn verjaardag dat is stom. 
Maar als nog denk ik gewoon met de mensen die je echt mag moet uitnodigen voor een feestje iets kleins.

familie heb ik zelf ook een probleem. Mijn moeders kant is erg klein en is de held op wereldreis. Mijn vaders kant wonen mijn opa en oma in Frankrijk dus komen nooit op mijn verjaardag. De broer van mijn vader zie ik nooit meer dus ja ken ik niet. Dus een feest met familie is niet echt super belangrijk denk ik.

ik zou gewoon iets leuks doen met de mensen waar je echt om geeft 

Reageer