Verhuizen, depressieve gevoelens

  • 16 May 2019
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hai, over 8 dagen ga ik naar een andere provincie verhuizen. Al voor een paar weken lang moet ik elke dag huilen heb ik nergens zin in en wil ik alleen maar in bed blijven. Ik heb een vriendje waar ik heel erg verliefd op ben, k ben zo bang om hem kwijt te raken als ik verhuis. Mijn opa is progressief ziek en heeft nog maar een paar jaar. Er gaan mu opeens allemaal dingen mis voor mijn gevoel. Mijn beste vriendin zegt dat ik naar de dokter moet gaan om te checken of ik niet depressief ben.

Heeft iemand misschien ooit hetzelfde meegemaakt? En zal ik naar de dokter gaan of zou het gwn door de verhuizing komen ? Pls let me know wat ik moet doen want ik weet niet meer wat ik met mezelf aan moet.

2 reacties

Hoi
qua je vriendje, als ik jou was zou ik het er met hem gewoon even over hebben. Met FaceTime, appjes en bellen is vanalles mogelijk. Vraag hem hoe hij erover denkt en vind samen een oplossing.
Misschien dat je in de vakanties of wel een in het weekend met trein naar hem toe kan. En ook met je opa kan dat een oplossing zijn. Ik zou er ook zeker met je ouders en je vriendin over praten. En je kan via het internet een test doen of je depressief bent en als je daar hoog uitkomt is het geen slecht idee om een keer naar een huisarts of je mentor te gaan.
x
hey meid,
Maak je geen zorgen over je vriendje. Je kan inderdaad met hem contact hebben via media en je kan met hem in het weekend afspreken! #logeren
Het is eerder de vraag of jij je depressief voelt. Als je je zo voelt, zou ik inderdaad naar de huisarts gaan en dan krijg je een verwijsbriefje naar de psychiater. Bij hem/haar kan je je ei kwijt en vaker over dit soort onderwerpen hebben. Hij/zij kent jou dan ook wat beter na een paar keer praten en die kan je betere tips geven om met bepaalde situaties om te gaan.
Of praat met je ouders over dit onderwerp. Die kunnen je misschien ook helpen. Wees vooral duidelijk wat je voelt en dat je je niet goed voelt. Die kunnen je steunen tijdens deze moeilijke periode.
Ook e vriendin kan je vragen om steun en je ei kwijt, want anders is het ook niet een goeie vriendin.
Focus je vooral eventjes nu op de positieve dingen. Ga een hobby uitvoeren of ga sporten. Dan kan je je gevoelens ook uiten.

Ik hoop dat je wat hier aan hebt,

Groetjes en succes van mij xx

Reageer