Skip to main content
Vraag

Verhuisd, ruzie , en opa is overleden 😶😐

• July 4, 2025
  • 53 reacties
  • 745 Bekeken

Toon eerste bericht

53 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • October 10, 2025

Hi lieve ​@Konijntje8 ,

Aangezien ik niet kan slapen ga ik maar hier reageren 🙂 (ik heb inmiddels ook al een nieuwe vragenlijst gemaakt 🙊).

Ach wat naar zeg dat het herkenbaar😪♥️. Ik weet niet waar het door komt, heb wel onderzoeken gehad waar niks is uitgekomen.. de huisarts dacht vooral door veel stres en een bepaalde druk dat ik vooral op school goed moest/ moet presenteren 🙉. Ik heb wel gesprekken met mijn mentor er over gehad al en ze begrijpt me gelukkig wel, maar mijn ouders zijn bang dat ik qua leerstof ga achterlopen en mijn toekomst daarmee ga verknallen, ook omdat ik als ik geen online les heb weinig uitvoer en steeds thuis zit.  School heeft zelf ook wel tegen mijn ouders gezegd dat het door de omstandigheden die gebeurt zijn ik beter eerst rustig aan kan doen met school en dan langzaam opbouwen wanneer dat goed voelt, maar helaas zijn mijn ouders het er niet mee eens..😪😣

Ik stuur soms al wel brieven naar sommige 🙂. Contact is ondanks dat sommige druk zijn alsnog wel vaak gelukkig, maar ik mis het vooral om elkaar te zien bijvoorbeeld voor de verhuizing woonde ik heel dicht bij mijn beste vriendin dus als het niet goed ging kon ik naar haar toe en andersom .. nu zit er helaas een afstand tussen en is het niet meer mogelijk.😪 en omdat ik met name om 2 vriendinnen nogal veel bezorgd ben, vind ik het alleen nog maar erger dat ik ze niet gewoon kan zien, mis ze gewoon enorm..😣♥️

Ik hoop dat jij/ jullie allemaal  wel een beetje kunnen slapen! 🌚😘

Veel liefs 🤗

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • October 10, 2025

@Tover01 ,😘🤗♥️

Liefs 🤗

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 10, 2025

Heyy lieve ​@Boterbloempjee ,

Ah wat lastig dan.. Fijn dat school het wel met je eens is, maar kunnen ze dan niet bijv gewoon afspraken maken zonder dat je ouders het goed vinden? Weet eig niet hoe dat gaat hoor..maar lijkt me dat school ook bijv mag zeggen tegen je ouders dat dit gewoon niet gaat zo en het vanaf nu een dagje minder is, en dat je ouders het daar dan maar mee moeten doen… 

Ja kan me voorstellen van het contact en dat je ze mist, is ook logisch😓

Veel liefs en dikke knuffel🤗 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • October 10, 2025

Hoi lieve ​@Konijntje8 ,

Ik weet zelf ook niet goed hoe dat gaat.. Ik heb volgende week een gesprek met mijn mentor en zal dan wel aangeven dat het teveel is en met moeite gaat, en hopelijk worden mijn ouders dan niet boos. Het is ook jammer dat mijn ouders de laatste tijd veel thuis zijn waardoor ze al snel geïrriteerd raken als ik niet met school bezig ben en me steeds in de gaten houden op momenten dat ik niks doe. 😑🙄 

Liefs en dikke knuffel terug 🤗

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 6, 2026

Hi lieve ​@Boterbloempjee ,

Hoe gaat het nu met je, en met contact met vrienden/op school? ❤ Hoop wat beter😘

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 8, 2026

hallo Ik hoop dat het beter met je gaat, en heel ,heel,heel,heel,heel veel sterkte , ik hoop dat je het verlies van je opa een plek kan geven,maar misschien moesten jullie niet verhuizen omdat de toestand van je opa was  voor de verhuizing al niet goed, en na de verhuizing verslechterde hem gezondheid.

Maar wat had je opa dan, was hij ziek? ​@Boterbloempjee 

@Boterbloempjee , je krijgt een figuurlijke knuffel van me.

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • January 8, 2026

Ah lieve ​@Boterbloempjee ik had dit topic helemaal nog niet gezien 😓 Wat naar voor je. 😓 Ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren, je krijgt een dikke virtuele knuffel iig 😘🫂❤️

Liefs Yusa 😘

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • January 11, 2026

Hey ​@Boterbloempjee , wat naar dat je opa is overleden,  ik weet zeker dat je dit niet had gewild na de vakantie en verhuizing, hoe voel je je nu, ik hoop dat het beter met je gaat, misschien heb je wel het nummer van je beste vriendin en kun je haar bellen. Ik steun je, en wens je veel succes met alles. Gecondeleert. Je krijgt een figuurlijke knuffel van mij. Ik wens je veel veel veel veel sterkte met het verlies van je opa. Je kunt aan herinneringen denken, leuke herinneringen, die je met je opa had, ik hoop dat het beter, steeds een stukje beter met je gaat.

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 22, 2026

Hoi lieve ​@Cantaloupe en ​@miarabel457 ,

Excuus voor mijn late reactie. 🤯

Het gaat wel weer iets beter gelukkig, met vrienden wisseld het wel erg.. op dit moment gaat het eigenlijk met meerdere wel weer wat slechter helaas, kan gelukkig nog wel regelmatig met mijn beste vriendin bellen maar blijft anders dan wat ik gewend was😓 vind het best rot en zit er ook wel vaak mee eigenlijk, ik kan weinig doen als ik niet eens even naar ze toe kan gaan.  School gaat ook wel moeizaam, krijg veel niet mee en bij sommige vakken heb ik nauwelijks concentratie.. baal daar wel van want ik wil wel gewoon over en mijn ouders niet teleur stellen. 😓 het gaat allemaal een beetje op een af en tussendoor voel ik me vaak machteloos/ verdrietig en het gevoel dat ik elk moment in een donker gat kan vallen. 

@Yusa , geeft niet dat je het niet hebt gezien en niet weet hoe je moet reageren.  Lief dat je het hebt gelezen! ♥️😘 knuffel terug 🤗

@miarabel457 ,  mijn opa had Alzheimer 😔♥️knuffel terug 🤗

Lief dat jullie vragen/ reageren ♥️

Liefs ♥️

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 23, 2026

Een lange knuffel voor jou ​@Boterbloempjee ! 🫂 Als het ietsje kan helpen ♥️ ik sluit me bij de anderen aan 😘😘

Veel liefs, Tover xxx

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 29, 2026

@Tover01 knuffel terug! 😘🤗

Liefs ♥️ 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 29, 2026

Heyy lieve ​@Boterbloempjee ,

Wat rot zeg dat het met je vrienden niet zo goed gaat, snap wel dat je daar mee zit/machteloos voelt..❤

Alsjeblieft niet bang zijn dat je je ouders teleurstelt hoor!!😘 Je doet super je best en school is sowieso veel.. al helemaal met dit alles er bij..☹️

Liefs en knuffel 🤗

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 29, 2026

Dankje lieve  ​@Cantaloupe ! Knuffel terug 🤗😘

Liefs ♥️

kiki
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 26, 2026

Hoii hoe is het met je? 💛

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • March 5, 2026

Hi lieve ​@kiki ,

Op het moment gaat het niet super goed. Met school bezig zijn lukt me niet echt, ik kan me nauwelijks concentreren en heb niet echt de motivatie, maar blijf het wel proberen want mijn ouders blijven steeds pushen  en zeggen vaak dat van; 'als je met school bezig bent heb je wat afleiding'..😐 dat merk ik ja....😓 omdat het nog steeds niet zo goed gaat met vrienden krijg ik er soms nachtmerries over dat er iets met ze gebeurd, maar vind het wel lastig ergens is het een soort gerusstelling dat het maar ' een droom' is en aan de andere kant ben ik bang dat het wel echt een keer gebeurd. Wil daar niet aan denken maar het gaat soms onbewust en weet dan niet wat ik moet doen ,  begin vaak te trillen en ik krijg een soort doof gevoel alsof ik even uit sta😣

Lief dat je vroeg! ♥️

Liefs♥️

kiki
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 5, 2026

hii ​@Boterbloempjee 

Wat heftig allemaal & een lastige situatie met school !
Weet meis dat je niet meer kunt doen als je best !
en dat ondanks school belangrijk is er nog 1 ding belangrijker is namelijk jij zelf & pas op je daardoor jezelf voorbij loopt

je nachtmerrie das eng...vind het altijd zo vervelend, dan ben je wakker, maar dat nare gevoel is niet meteen weg blergh. naja echt lekker slapen doe je dan niet,wat je daar aan kan doen weet ik niet zo goed. Misschien je hoofd van te voren proberen te legen. Door te gaan lezen of alles van je af te schrijven iets wat jij fijn vind om te doen tenminste!!

Grote knuf voor jou lieve Boterbloempjee ! <33

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 5, 2026

Lieve ​@Boterbloempjee  ik hoop echt voor jou dat het allemaal beter gaat worden. Je bent zo lief en helpt iedereen hier super goed! ♥️♥️

Veel liefde voor jou 🫂🥰♥️

Liefs, Tover 😘

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 5, 2026

Hoi lieve ​@Boterbloempjee ,

Wat rot zeg en logisch dat je bezorgd bent over vrienden/nachtmerries hebt daarover..😓🫂

Doe je school eig thuis nu?.. Misschien kan je toch iets minder doen?.. En weet niet of dat zo is maar probeer niet te veel van jezelf te vragen hoor!! Als het niet goed lukt/een beetje is dat ook goed, meer kan je dan ook niet😘 Kies zelf soms ook gwn de wat makkelijkere opdrachten uit dus is mss ook nog een idee als dat mag❤

Liefs en dikke knuffel🤍

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • March 12, 2026

Hi lieve ​@kiki , ​@Tover01 , ​@Cantaloupe , bedankt voor jullie reacties! ♥️😘

@Cantaloupe , ik doe school inderdaad thuis. Ik heb wel gevraagd of het mogelijk is om minder te doen, maar dat vinden mijn ouders geen goed idee en zou betekenen dat ik mogelijk blijf zitten 😓 morgen heb ik een gesprek met mentor over waardoor het niet lukt om met school bezig te zijn, zie er wel een beetje tegenop maar heb wel wat dingen opgeschreven al.. 🙃

Liefs en knuffels terug 😘🫂

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 12, 2026

Hi lieve ​@Boterbloempjee ,

Snap ik wel.. veel suc6 morgen🤍 Laat je weten hoe het ging?🙂

liefs ❤

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 12, 2026

Hey superlieve ​@Boterbloempjee  succes daarmee en we gaan allemaal heel hard voor je 👍👍🥰🫂

😘Tover 

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • March 12, 2026

Hi lieve ​@Cantaloupe ,

Dankjewel, is goed♥️

Liefs😊

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • March 12, 2026

Dankjewel lieve ​@Tover01! 🫂😘

Liefs💜

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 12, 2026

Ik ben het eens met ​@Cantaloupe & ​@Tover01, heel veel succes❤️👍🏼🍀

Knuffel en liefs🫂 ♥︎

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1

Hey lieve Boterbloempjee

Wat een verhaal😢! Ik wens je net als de anderen heel veel succes 👍geluk 🍀 morgen en hopelijk heb je geen nachtmerries 😴🌩️meer en gaat het snel beter met je 😘

Een grote knuffel vanaf het scherm naar jou 💛

Liefs Blauwe Banaan