Skip to main content

Heyyy,

Ik ben 12 en toen ik bijna 4 was is mijn kat weggelopen.

Ik weet niet hoe het kan want ik heb haar nauwelijks gekend, maar ik lig nog steeds wel eens in bed te huilen.

Het ergste vind ik dat ik denken dat het mijn schuld is.

Ik trok vroeger namelijk altijd aan haar staart, ik denk dat ze daarom is weggelopen.

Mijn moeder zegt van niet, zij zegt dat dat niet kon omdat ze wel naar me toe bleef komen.

Ik denk dit niet.

Ik weet gewoon dat dit mijn schuld is.

Ik weet gewoon niet hoe ik mijn verdriet kan verwerken.

Iemand tips?

 

Hey, dat is heel naar en ik hoop dat ik je een beetje kan helpen.

Het is natuurlijk heel vervelend dat jij denkt dat jij ervoor gezorgd heb dat je kat is weggelopen. Ik denk eerder dat de kat iets is overkomen. Dat jij aan haar staart trok heeft er denk ik niet voor gezorgd dat ze er niet meer is bij jullie. Sommige katten vinden dat vervelend maar andere ook niet. Het is wel al 8 jaar geleden en ik denk dat je het van je af moet zetten. Het is een vervelende situatie  waar je nu in terecht bent gekomen maar heb een beetje vertrouwen in jezelf. Jij kan niet bepalen wat een kat wel of niet doet.  Het ligt niet aan jou.

veel sterkte


Ik begrijp het dat een kat niet graag aan z’n staart wordt getrokken, maar ik denk niet dat hij daarom zou weglopen. Een kat is namelijk heel erg gehecht aan z’n huis. Het kan iedereen overkomen en het is zeker niet jou schuld


Reageer