verdriet en verwaring

  • 12 January 2021
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hallo ik ben een jongen van 15 jaar

ik heb de laatste tijd last van een soort gewicht dat aan mijn hard hangt ik voel me dan verdrietig. meestal als ik verdrietig ben ga ik dan iets doen waar ik op mijn happy place kan zijn waar ik alles onder de controle heb. maar ik merk dat het steeds minder goed werkt. ik merk dat ik overdag geiriteerd ben en dat ik in de avond heel verdrietig ben. een half jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden, en ik zit op 15 jarige leeftijd in het midden van de puberteit.  ik merk ook dat mijn concentratie naar achter gaat. ik heb inmiddels wilde theorieen en speculaties over hormonen of gewoon dat ik een dipje heb. maar ik weet het gewoon niet. kan iemand zijn mening kunnen geven over hoe ik van mijn verdriet af kan komen en of dat persoon weet wat er met me aan de hand is?

 


2 reacties

Badge

Hoi!

Ik ben soms ook wel eens een tijdje verdrietig en dat ik me echt naar voel. Het is wel heftig dat je ouders gescheiden zijn en het is logisch dat je daar misschien last van hebt. Echt super goed dat je dan naar een omgeving gaat waar je je blij voelt!

Schrijf in een schriftje elke dag (bijvoorbeeld voordat je gaat slapen ) hoe de dag ging en hoe je je voelde.  Klinkt misschien een beetje suf maar bij mij hielp het ook.

Probeer een leuke nieuwe hobby te vinden, zoals lekker buiten gaan wandelen. Het is ook al fijn om elke dag een rondje door de buurt te lopen. Iedere tiener heeft dit wel eens een tijdje, maar als het echt langer duurt kan je misschien hulp zoeken. En praat er sowieso met iemand over die je vertrouwd dat kan heel fijn zijn. 

Liefs! Hopelijk helpt dit :heart: (En onthoud dat dit heel normaal is!)

 

heel erg bedankt

 

Reageer